Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Daiven
#2760374
Omdat ik mijn huidige honden 11 en 12 jaar geleden nog brokken voerde, begint er voor mij over een paar maanden een nieuw tijdperk, want dan komt er (hopelijk) een puppy bij en ik vroeg mij wat af over KVV voor pups.

Vroeger, in mijn onwetendheid en gebrek aan kennis over diverse voedermogelijkheden (Vlees etc) kregen mijn honden vroeger dus brokken voor pups, die blijkbaar anders waren dan volwassen brokken, wegens de aanvullende stoffen voor de botgroei, hormonen stimulatie etc, alles gericht op een juiste tempo voor de groei (zeggen ze).
Daar stopte ik na een paar maanden mee en ging over op Farmfoodbrokken, vervolgens op Duckvlees en als volwassen honden gingen ze op KVV en soms Barf.

Maar hoe zit dit met KVV voor pups? Moeten ze dan nog aanvullende stoffen krijgen om bijvoorbeeld ervoor te zorgen dat hun botten voldoende calcium krijgen en/of andere dingen? Of moeten ze als pup zijnde gewoon in verhouding een grotere hoeveelheid KVV krijgen?

ik hoor het graag van jullie kenners :)

groetjes
Laura
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2760604
Eigenlijk verschilt het niet veel van brok, je voert een pup in verhouding meer dan een volwassen hond en hiermee krijgt hij alle benodigde voedingsstoffen binnen. Ik zou wel kiezen voor een kvv met gemalen bot als calciumbron en die verder natuurlijk ook goed in elkaar zit. Voer je een degelijke kvv, dan hoeft er niets aan toegevoegd te worden. Hoewel er natuurlijk niks mis mee is om de pup met regelmaat eens te voorzien van een goed vleesbot voor het betere knaagwerk  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door