Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2738800
Iemand bij ons uit de straat heeft 2 dagen geleden een pup uit het asiel gehaald van 4maanden.
Nu was ik daar vandaag ( zonder honden ) en merkte dat hij kennelhoest heeft.
Het diertje hoest behoorlijk. Nu heb ik hoestsiroop aangeraden en de kinderdosering aanhouden en af en toe een beetje honing om de keel te verzachten ( uiterlijk 3x per dag een half theelepeltje ).
Wat kan ik ze verder adviseren?

Hij heeft ook katten, heb aangeraden die ook in de gaten te houden en de pup niet bij andere honden te laten zolang die ziek is.
Door chanossie
#2740652
Misschien colodiaal zilverwater? Is een natuurlijke antibiotica..

Mijn pup heeft ook wat last van kennelhoest en geef nu paar dagen thijmsiroop en zilverwater en ze knap er enorm van op
Door renate1985
#2740663
dank je wel voor je antwoord. De pup hoest niet meer nu. Heb wel gezegd nog een paar dagen door te gaan en tot na het weekend te wachten met contact met andere honden.
Door chanossie
#2740729
Ja dat is idd verstandig..

Ik heb drie hondjes waarvan eentje nu met kennelhoest, andere twee zijn gelukkig (nog) niet besmet maar geef hen ook zilverwater en siroop uit voorzorg. En even niet bij andere honden in de buurt  ;)
Door renate1985
#2740754
Ja inderdaad. Ben blij dat ik mijn honden nog niet in de buurt gelaten.
Ze kunnen in een asiel zoveel oplopen dat ik zeker wilde weten dat die niet ziek was.
Door TijgerPuck
#2759889
Ik zou toch voor de PUUR Laryngo gaan en evt. de Weerstand of Echina Extra.
Ik zou zeker geen honing en kinderhoestdrank geven. Daar zitten altijd overbodige toevoegingen in.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door