Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Giny
#2744365
Mijn hond heeft altijd al enigszins last gehad van stijfheid/stramheid, maar naarmate ze ouder wordt, wordt dit ook erger. Weet iemand hier een middel tegen?
Laatst gewijzigd door Giny op di 20 aug 2013, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Giny
#2744436
Ik heb het jaren gebruikt, enige tijd gestopt en nu weer zo'n 2 weken. Ik heb Glucosamine Chondroïtine Complex van de Tuinen.
Door Giny
#2744463
Ik weet nog niet of het helpt, is ook moeilijk om zo snel te zien. Visolie + vit. D is denk ik ook wel een optie. Pijn heeft ze denk ik niet, ze komt moeilijk in beweging. Voor mij is het belangrijk dat ik het juiste middel gebruik en niet zomaar wat doe, vandaar mijn vraag. Ik gebruikte Puur Trauma, maar dat werkte m.i. helemaal niet. Voorlopig ga ik gewoon door maar met Chrondotoïne.
Door TijgerPuck
#2759877
hoi dames,

ik weet niet hoe het inmiddels gaat, maar ik zou voor de PUUR Dyspla gaan.
Mijn hond had last van opstart problemen en stramheid en daar werkt die ook heel goed bij.
Ik zag snel resultaat.
Wat betreft Glucosamine die voor mensen gemaakt is...ik heb me er eens in verdiept en je moet wel kijken of de Glucosamine in de vorm sufaat erin zit en niet HCL.
Die laatste is door mensen wel opneembaar, maar het dierenlichaam kan dit nauwelijks verwerken. Een of ander scheikundig verhaal!  :D
Wat betreft Omega 3...er moet vooral veel EPA inzitten. dat werkt goed op het lichaam. (botten en spieren)

Zo heb ik het niet voor niks uitgezocht ooit  ;D
Door Giny
#2759895
Dank voor je reactie. Er zit sulfaat in. Inmiddels lijkt het wel beter te gaan met haar. Maar goed, tips zijn altijd welkom. Is het een homeopathisch middel? Heb het antwoord inmiddels gevonden, is altijd te proberen. Het werkt tegen HD, maar ik neem aan tegen alle gewrichtsklachten.
Laatst gewijzigd door Giny op di 10 sep 2013, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TijgerPuck
#2759904
Ik dacht ook Dyspla??? Mijn hond heeft alleen stijfheid, maar er zit een stofje in (vraag me niet welke) die ervoor zorgt dat ze minder woekering van de spier en pees aan het bot hebben. Dat is was NML Health mij ooit verteld hebben na mijn vraag.
De naam is wat verwarrend.

Ze adviseerde mij het te geven icm de Spieropbouw.

Het werkte echt super!
Door Giny
#2759943
Ik weet ook niet precies wat mijn hond heeft, behalve dan dat ze stijvig is, maar baat het niet, het schaadt zeker niet. Hoewel het nu door de glucosamine wel beter gaat.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2765615
Giny schreef: Ik weet ook niet precies wat mijn hond heeft, behalve dan dat ze stijvig is, maar baat het niet, het schaadt zeker niet. Hoewel het nu door de glucosamine wel beter gaat.
Heb je nooit je hond laten onderzoeken om te kijken waar de stijfheid vandaan komt?
Dan kan je naar een gericht middel zoeken.
Door Giny
#2765639
Ze is ooit op artrose getest, maar later bleek dit weer niet zo te zijn. Maar inmiddels gaat het alweer veel beter.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door