Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2759722
een kennis van mij heeft ook een beauceron, deze heeft helaas al heel lang heel veel jeuk :(  ze zijn inmiddels een beetje einde raad, ze staan al dik een jaar onder behandeling in utrecht waar ze gedesensibiliseerd word.. ze blijkt allergisch voor 12 grassoorten en mijten.  heb al vaker gezegd over gaan op vers maar daar staat utrecht abosluut niet achter.. zij zo goed als ze zijn, gaan dan op hun advies af
inmiddels zijn ze dus al dik een jaar verder en het beestje stikt nogsteeds van de jeuk :(  ze maken deze kuur af (per maand geloof ik?) en dan willen ze toch graag op mijn advies in gaan. heb ze hier doorverwezen en naar tannetje.  ik hoop dat we zo samen deze hond verder kunnen helpen zonder al die troep in haar lijf en .. ook niet onbelangrijk het kost ze iedere maand klauwen vol met geld  :-\
graag zou ik haar ook ervaringen laten zien van mensen met het zelfde probleem en die na vers veeeel minder of soms zelf geen jeuk meer hebben!  dus die ga ik even zoeken
verder nog belangrijke tips? 
Door Daisy12c
#2763663
nou ik ben wel nieuwschierig hoe dat verder gaat  :)
ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand. Een hondje van een kennis (klein hondje dan wel 8) ) heeft ook enorm jeukklachten, schilfers op zijn vacht.
Zit aan de prednison op voorschrift dierenarts en is ook veelste dik.
Nu gaat ze proberen barfen, wel met mijn hulp en ik moet hier de porties dan ook ff maken en samenstellen.
Ze is een beetje bang voor bot. Dus hier een combinatie kvv en zelf samenstellen.
Hondje is allergies voor alle gevogelte, en alle mijten, alsmede ook zwaar allergies voor granen en dergelijke. Ai, dit is getest in een speciaal ... in duitsland waar het hondje dan naartoe moest.
Heb vandaag me bestelling binnen gehad, en we gaan dus deze week beginnen  8)
We gaan beginnen met konijn, (kvv en spiervlees) en dan rustig aan voegen we lam, geit, rund en hertenvlees toe. natuurlijk ook pens en groenten.
voor botsoorten gaat het enkel konijn en lam via kvv zijn, en dan gemalen geitenbot.
Ik bereken de procenten van kvv, en voeg dan zelf de rest toe zodat het in complete verhouding uitkomt. Zelf zie ik dat vooral het orgaan erg hoog is, en aan nier ontbreekt.
Magoed dit heb ik dus allmaal opgeschreven en ben ik een paar uurtje mee zoet geweest voor het compleet te krijgen. (en ja dan kijk ik al een maandje vooruit)

ik zal als je wilt je op de hoogte houden hoe het gaat
#2763905
Daisy12c schreef: nou ik ben wel nieuwschierig hoe dat verder gaat  :)
ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand. Een hondje van een kennis (klein hondje dan wel 8) ) heeft ook enorm jeukklachten, schilfers op zijn vacht.
Zit aan de prednison op voorschrift dierenarts en is ook veelste dik.
Nu gaat ze proberen barfen, wel met mijn hulp en ik moet hier de porties dan ook ff maken en samenstellen.
Ze is een beetje bang voor bot. Dus hier een combinatie kvv en zelf samenstellen.
Hondje is allergies voor alle gevogelte, en alle mijten, alsmede ook zwaar allergies voor granen en dergelijke. Ai, dit is getest in een speciaal ... in duitsland waar het hondje dan naartoe moest.
Heb vandaag me bestelling binnen gehad, en we gaan dus deze week beginnen  8)
We gaan beginnen met konijn, (kvv en spiervlees) en dan rustig aan voegen we lam, geit, rund en hertenvlees toe. natuurlijk ook pens en groenten.
voor botsoorten gaat het enkel konijn en lam via kvv zijn, en dan gemalen geitenbot.
Ik bereken de procenten van kvv, en voeg dan zelf de rest toe zodat het in complete verhouding uitkomt. Zelf zie ik dat vooral het orgaan erg hoog is, en aan nier ontbreekt.
Magoed dit heb ik dus allmaal opgeschreven en ben ik een paar uurtje mee zoet geweest voor het compleet te krijgen. (en ja dan kijk ik al een maandje vooruit)

ik zal als je wilt je op de hoogte houden hoe het gaat
Ik probeer dit item in de gaten te houden..heb een exact hetzelfde verhaal bij een vriendin..hondje is gewoon soms te ranzig om te aaien..allemaal schilfers en korsten..ALLEEN 1 groot verschil..de dierenarts stelde eerst een allergie test voor aan mijn vriendin maar door het ontbreken van financiele middelen wilde ze eerst iets minder kostbaars proberen..Dat was dus prednison..toen dit aan bleek te slaan was de conclusie..vlooienallergie..als prednison aanslaat is het eigenlijk nooit een andere dan vlooien allergie..vond het een aparte conclusie ..maar goed..ik ben geen dierenarts..Maar ik zou ook heel graag eens iets uittesten met BARF en KVV..heb het al diverse malen aangeboden maar ze heeft nog een hond en ze zijn beide gewend, en kunnen daar ook prima mee omgaan..eerlijk is eerlijk.., dat er gewoon de hele dag brokken staan en dat nemen ze dan..gelijk aan een kat, als ze honger hebben..Dan moet dus ook voor de grote hond het eten weg..etc .etc.
Als jouw experiment aanslaat kan ik nog eens de discussie met haar aan gaan..
Door Daisy12c
#2764743
Summerditches schreef: Ik probeer dit item in de gaten te houden..heb een exact hetzelfde verhaal bij een vriendin..hondje is gewoon soms te ranzig om te aaien..allemaal schilfers en korsten..ALLEEN 1 groot verschil..de dierenarts stelde eerst een allergie test voor aan mijn vriendin maar door het ontbreken van financiele middelen wilde ze eerst iets minder kostbaars proberen..Dat was dus prednison..toen dit aan bleek te slaan was de conclusie..vlooienallergie..als prednison aanslaat is het eigenlijk nooit een andere dan vlooien allergie..vond het een aparte conclusie ..maar goed..ik ben geen dierenarts..Maar ik zou ook heel graag eens iets uittesten met BARF en KVV..heb het al diverse malen aangeboden maar ze heeft nog een hond en ze zijn beide gewend, en kunnen daar ook prima mee omgaan..eerlijk is eerlijk.., dat er gewoon de hele dag brokken staan en dat nemen ze dan..gelijk aan een kat, als ze honger hebben..Dan moet dus ook voor de grote hond het eten weg..etc .etc.
Als jouw experiment aanslaat kan ik nog eens de discussie met haar aan gaan..
Tja, het is allemaal wat moeilijk. Hier is wel heel veel getest, en het feit dat er uitkomt dat ze ook allergies is voor gevogelte en dan brok gevoerd krijgt waar dit in zit, allergies voor mijten, maar schijnbaar wel rijst mag eten (mijn ogen kan daar ook meelmijt ofzo inzitten) alleries voor granen, enz enz ...  dus brok is hier zowiezo niet goed (toch niet de standaard granen kip/rijst brokken) . Ik snap dierenartsen ook niet altijd, en dit hondje krijgt ook prednison, voor ?? alles?  Magoed ik verwacht wel dat barf/kvv veel goed gaat doen (mits de juiste diersoorten enz uitzoeken en dus niks waar het hondje allergies voor is) Omdat zijn granen, en gevogelte allergie dan moet verbeteren aangezien hij dit niet meer krijgt.  Wat betreft de mijten (vlooienallergie staat niks in in zijn testen) tja.. huistofmijt en dergelijke, is weer een ander moeilijk verhaal. Maar mocht het na een tijdje beter gaan, en ze kunnen de dosis prednison al halveren maakt dit al een groot verschil! Nu is het onmogelijk en zelfs met prednison is het erg, zonder is onleefbaar..
Ben ook benieuwd en deze mensen hebben echt wel alles voor hun hond over.  Ik houd jullie ook op de hoogte
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2764791
Ik heb zelf een hond met jeuk en plekken. Vanaf pup eigenlijk al. Allergisch tegen mijten, evt grassen. Desensibilisatie niet gelukt.
Hij heeft wel chinese kruiden ed gehad, en die hebben het er iets beter op gemaakt maar ik kan helaas niet zeggen dat het weg is. Het is wel leefbaarder. Hij bijt zichzelf niet meer kapot, en heeft geen ernsitge infecties meer. Zijn er zelf dus wel achter dat hij heel erg reageert op zalm en zalmolie. En ik zie het in sommige jaargetijden echt erger worden, op het moment dus ook, iedere keer augustus/september. Ik was hem dus ook vaker, vind hij ook erg fijn, en dat knapt wel op. Tevens merk ik dat hij in de periode van veel jeuk sterk vermagerd, momenteel kun je ook weer piano spelen op zijn flanken. Van prednison zijn we gelukkig gevrijwaard maar dat ligt ook aan de DA waar ik heen ga met zulke problemen.
Hopelijk helpt vers voor het hondje. Ik ben er wel van overtuigd dat als die van ons niet vers kreeg dat ie er heel veel beroerder uitzag (het is de bruine en zo op het oog nooit te zien) en er evt al niet eens meer geweest was, want hij heeft wat diepe dalen gehad.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door