Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2759072
Uhmm, hoe ga ik deze vraag stellen zodat mensen hem snappen  :-[

Het topic "hoeveel verschillende diersoorten" is vorig jaar al ter sprake geweest, maar wat ik me nu afvraag ....
Zijn die verschillende diersoorten gewoon van al het spul wat je geeft (dus bot/orgaan/spiervlees) of is dat per onderdeel dat je aan 5 moet komen (even allergiehonden daar gelaten, want dan snap ik dat je misschien minder dan 5 diersoorten voert)

Even een voorbeeld, hier krijgen ze wel haasorgaan gezien ik haaskarkas niet aandurf
Kan ik haas dan als een aparte diersoort zien, of telt dat alleen als je kijkt naar spiervlees/karkas

Hoop dat ik de vraag duidelijk stel, want al ik hem teruglees snap ik hem zelf niet eens  ;D
#2759076
5 diersoorten in totaal zoals ik heb begrepen. Minimaal.

Dus je kunt bv lams en runderorgaan, kipkarkas, eendennekken, en hertenspiervlees voeren. En dan nog vis, dat zou er dan weer los buiten staan.
Volgens mij zou dit dan dus een compleet (maar minimaal!) menu zijn.
#2759130
ik probeer gewoon zo gevarieerd mogelijk te geven. Ik kan makkelijk aan vlees en karkassen komen en mijn honden eten nagenoeg alles. Ze krijgen zeker 5 verschillende vleessoorten, 10 verschillende karkassen en 4 of 5 verschillende orgaan.
Maar ik denk dat als ze in totaal maar 4 verschillende soorten krijgen (en ook nog eens vis) dat dat echt wel genoeg is.
#2759142
:biggrin2: Zo'n gekke vraag is het dus niet, want ik zie hier al verschillende antwoorden voorbij komen !
Bedankt voor jullie antwoorden !!

Nu was/is het bij mij niet aan de orde, want ik voer afwisselend genoeg, maar het was iets waarvan ik me ineens bedacht "hoe zit het ook alweer"
#2759174
Lida. S schreef: ik probeer gewoon zo gevarieerd mogelijk te geven. Ik kan makkelijk aan vlees en karkassen komen en mijn honden eten nagenoeg alles. Ze krijgen zeker 5 verschillende vleessoorten, 10 verschillende karkassen en 4 of 5 verschillende orgaan.
Maar ik denk dat als ze in totaal maar 4 verschillende soorten krijgen (en ook nog eens vis) dat dat echt wel genoeg is.
Welke karkassen voer jij allemaal? Ik word er nieuwsgierig van :D
Ik probeer van alles minimaal vier diersoorten te geven dus vier verschillende soorten vleesbot, vier verschillende soorten spiervlees en vier verschillende soorten orgaan en bij het orgaan dan ook nog bij voorkeur twee verschillende nier enz.
#2759478
Ik ben nog niet zolang bezig met zelf samenstellen en voer nu:
3 verschillende vleesbotsoorten: konijn, kip en eend
4 verschillende spiervleessoorten: lama, wild konijn, kalkoen en rund.
Orgaanvlees is eendenhart, konijnenlever en lams- of konijnennier.
Voor de honden zit er nog paardenspiervlees bij.

En 1x per week vis -- haring of zalm
#2759479
Die vraag stel ik mezelf ook wel eens.
Hier dus een allergie hond die gelukkig wel veel wild lust

Momenteel heeft ze aan vleesbot haas, hert, konijn en eend, eind september dan ook ree maar dan is de hert weer op :-\
Spiervlees hert, lama, lam en paard, kangeroe tot 26 oktober dan is het op en zie het nog niet voorbij komen :'(
Orgaan is nog lastiger hart kan ik wel wisselen tussen hert, paard, eend en lam maar lever is altijd haas, nier altijd konijn en pens altijd lam :-\
En dan vraag ik me af is het wel genoeg afwisseling, tel ik alles als diersoorten heeft ze er wel 6 dus zou genoeg moeten zijn maar ja 1 spiervlees en vleesbot is al hetzelfde en in de organen kan ik weinig wisselen.

Wat betreft vis is het enkel zalm, andere vis gooit ze (als ze ze al eet) er net zo hard uit om het vervolgens lekker te laten liggen :-X
Verder kan ze dus niet tegen kip, parelhoen, patrijs, fazant, rund en geit. Gans en kalkoen zijn nog twijfel gevallen ene keer wel reactie andere keer niet, geen idee wat ik daar dus mee moet :-X
#2759508
Ik heb het minimum altijd begrepen als 'verdeeld over de diverse onderdelen waaruit het menu is samengesteld'. KVV heeft bij mijn weten járen als vleesbot kip gehad, wellicht een uitzondering daar gelaten. Nooit problemen over gehoord, dus ik denk dat 1 soort bot dus in principe ook voldoende is. Neemt niet weg dat ik zelf een royalere afwisseling aan houd.
De mate van variatie wisselt wat, al naar gelang waar ik aan kan komen, maar minimaal 10 diersoorten, waaronder 5 soorten vleesbot, haal ik wel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door