Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nelly-Luna
#2758904
Onze nieuwe hond Nelly (Newfoundlander)van het asiel, die nu twee weken bij ons is wou maar niet eten, en is graatmager. Als ze dan ook maar een beetje at kwam alles er terug uit na het graseten of het spelen. Ik geef ze nu brokken en 1 schijfje Duck, ik ben met een half schijfje begonnen en dat gaat super. Ik warm het schijfje op in de microgolf, en geef ook gepofte rijst en kippen bouillion over haar brokken. Ik hou ze na het eten ook 1 uur binnen dat ze niet direct gras kan eten of spelen en dat werkt. Ze is stilaan voller aan het worden en ik voel haar ruggengraat bijna niet meer. Ik zou nadien als ze volledig op Duck staat en dit goed gaat op Barf willen overstappen.

Maar nu is mijn vraag mag ik poeder over haar eten doen om haar botten en spieren te sterken, of kan ik beter iets van vleesbot geven of wat zouden juli doen. Ze is jaren ondervoed dus ze kan wel wat extra gebruiken.
Door Martine-Tom
#2758977
En gepofte rijst?  ;)

Wat ik zou doen? Ze eerst zsm van de brok afhalen en dan een goede (duck valt voor mij niet onder goed  ;)) kvv geven of barf, en tegen dat ze dat volledig eet eens zien hoe ze er dan uitziet, waarschijnlijk is het dan allemaal al bijgetrokken  :)
Door TessaThomas
#2758978
[quote="Martine-Tom"]
En gepofte rijst?  ;)

Wat ik zou doen? Ze eerst zsm van de brok afhalen en dan een goede (duck valt voor mij niet onder goed  ;)) kvv geven of barf, en tegen dat ze dat volledig eet eens zien hoe ze er dan uitziet, waarschijnlijk is het dan allemaal al bijgetrokken  :)
[/quote]

Dit dus.  ;)
Door Nelly-Luna
#2758981
Onze honden lusten het vers vlees liever iets warmer dan uit de frigo, en de gepofte rijst is van die hondenrijst dat ze in zakjes verkopen, dat doe ik erbij om een vastere stoelgang te bekomen.
Ze gaan niet plat af dus ik denk wel dat het helpt. Onze andere hond Luna krijgt deze rijst ook al een hele tijd.

Als het niet nodig is mag je het gerust zeggen.
Door Martine-Tom
#2758985
[quote="Nelly-Luna"]
Ik kan toch niet ineens van de brok af en vers geven of kan dat wel ???
[/quote]Waarom niet?

Ja hoor dat kan prima  :)
Zeker met kvv, en die rijst...totaal overbodig dus gewoon mee stoppen  :)
Dus als je er zin in hebt, vanavond lekker alleen Duck  :)
Door Mowgli
#2758988
Ik zou het ook niet in de magnetron (microgolf) laten ontdooien. Dan liever in de koelkast in een afgesloten bak laten ontdooien en dan een uur van tevoren uit de koelkast halen en op kamertemperatuur laten komen, of er wat lauwwarm water overheen laten lopen.
Door Nelly-Luna
#2759067
Ok dan trek ik morgen mijn stoute schoenen aan, brokken buiten en vers vlees halen.

Vind ik hier ergens op het forum terug hoe ik er mee moet beginnen en met welk vlees, of zijn dat de Barf menu's die hier staan vermeld ?
Ik zal nog veel moeten leren, maar zolang mijn huisdieren er maar goed mee zijn.
Al bedankt voor alle tips.
Door Martine-Tom
#2759069
[quote="Nelly-Luna"]
Ok dan trek ik morgen mijn stoute schoenen aan, brokken buiten en vers vlees halen.

Vind ik hier ergens op het forum terug hoe ik er mee moet beginnen en met welk vlees, of zijn dat de Barf menu's die hier staan vermeld ?
Ik zal nog veel moeten leren, maar zolang mijn huisdieren er maar goed mee zijn.
Al bedankt voor alle tips.
[/quote]Wat wil je gaan doen? Je wil barf gaan geven?
In dat geval staat er heel wat in het stuk "bibliotheek" hier op barfplaats, ook over beginnersbotten, kip, konijn, parelhoen...dat zijn wel mooie beginnersbotten  :)
En de barfmenus van anderen doorlezen is ook een mooi begin, maak er dan een voor jezelf en plaats die hier dan kunnen we meedenken

En waar kom je vandaan, dan kunnen we ook helpen met leveranciers/lijntjes (volgens mij Belgie als ik het zo goed lees  ;))
Door eelke
#2759073
Hee leuk, jij hebt ook een Blonde en een Beer!  :biggrin2:

Wil je kvv (zoals Duck maar er zijn betere merken) of Barf (volledig zelf samenstellen) geven?

Zelf zou ik nu beginnen met een goede kvv, en me onderstussen gaan inlezen in barf als je daar voor open staat.
Vermelden waar je (ongeveer) woont kan handig zijn.

Kvv is via veel internetshops te koop, maar veel merken zijn ook te koop in de dierenwinkel. Je zou bv in de dierenwinkel een wat duurder merk (carnibest, tinlo etc) kunnen kopen, en dat afwisselen met Smuldier. Smuldier is in de supermarkt te koop en vind ik toch nog wat net beter dan duck (dat laatste is zo kartonnerig).

Maar, met een newf zou ik me toch in gaan lezen in barf, omdat je dan met een beetje moeite beter kunt voeren voor minder geld.
Door Nelly-Luna
#2759074
Hahaha ja belgie, Ik woon in Moerbeke-waas maar wel maar 100 meter van de grens Koewacht Terneuzen.

Ik zou dan ineens met BARF starten, ik kan het dan maar beter in één keer goed doen. Alle hulp is welkom.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door