Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#2758906
Ik ben nu ruim 2jaar aan het barfen maar twijfel om mijn menu percentages wel goed zijn  :-[

De honden eten 700gr per dag per hond. Per week krijgen ze ieder:

2kg vleesbot, 500gr orgaan, 500gr pens, 1400gr vlees en ipv groentemix krijgen ze de tafelrestjes en 1x per week een zalmkop.

Het vleesbot is niet altijd 50/50 en ze kregen krijtpoep bij meer vleesbot dus heb ik het vleesbot verlaagd en het spiervlees wat omhoog gedaan.

Volgens de rekenhulp zouden ze per hond moeten krijgen:
2,205kg vleesbot
1,225kg spiervlees
490gr orgaan
490gr pens
490gr groentemix

Is het erg dat het een beetje afwijkt? Ze doen het hier wel beter op dan wanneer ik voer volgens de rekenhulp.

Edit: even de tekst een beetje aangepast, het stond raar zoals ik het had geschreven.
Laatst gewijzigd door renate1985 op ma 09 sep 2013, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2758936
Barfen betekend toch kijken hoe jou hond het doet op bepaalde percentages. ;)
Daarbij moet je het nog eens door 2 delen dat betekend over een hele week 100 gr minder vleesbot en nog geen 100 gr meer vlees.
Ik denk dat het bij zulke grote grote honden geen verschil maakt.
Ik kan je vertellen dat mijn hond 500 gr pd krijg. Maar dat die wel grotere verschillen over een week genomen heeft. ::)
De ene dag kan het zijn dat ie op 600 gr uitkomt en volgende dag 450 gr.
Bv een halve schapenkop weeg vaak +/-650 gr Pens hoort hij 350 gr te krijgen maar is meestal 500 gr. :)
Hij doet het er gewoon goed. Meestal mooie barf drolletjes  dus ik maak me niet druk.
Door renate1985
#2758945
Dank je wel! Begon wat te twijfelen of het nog wel helemaal goed zat.
Ik moet het niet meer door 2 delen dit is wat ze per hond per week moeten krijgen en wat ze krijgen.

Edit: staat er inderdaad een beetje raar. Per hond eten ze 700gr per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door