Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Syllie
#2714207
Mijn border collie is afgelopen woensdag geopereerd aan zijn knie.
Nu moet hij in ieder geval 3 weken benchrust houden en dan gaan we het bewegen weer heel langzaam opbouwen.

Nou is het pas anderhalve dag geleden en je ziet de frustratie al bij hem.
Ik probeer hem wel af te leiden met eten in zijn kong, kluiven enz. Maar niet bewegen is voor hem een ramp.
Omdat het een collie is mag hij geen kalmerende middelen van de dierenarts (MDR1 gen).
Is er iets homeopatisch (ik zag bij dursydog o.a. puur rust) wat goed werkt om hem iets meer innerlijke rust te geven?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2714316
Ik heb geen ervaringen met rustgevende middelen voor honden, maar toen Daan geopereerd was aan zijn beide voorpoten kregen wij hem goed geestelijk moe door denkspelletjes en clickeren ..... Ik ben persoonlijk meer van de oefeningen doen om een hond moe te maken dan rustgevende spullen  :)
Door smulpaap
#2714338
Ja ik deed ook veel denkspel , en ik weet niet of je hond rustig blijft in een wandel/fietskar ? Dat deed ik ook , wel naar prikkelarm gebied , maar toch wat afleiding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2714355
Wij deden juist geen denkspelletjes. Elke keer als we wat met hem deden werd Oscar helemaal hyperdepiep. Wij hebben hem, heel flauw, gewoon zoveel mogelijk genegeerd. Ik ben er ook vrij nuchter in, je bent ziek, je hebt pech. En dat ging heel goed, ondanks dat hij een beste druktemaker is.

Iets rustgevends zou ik met de dierenarts of een deskundige op het gebied van homeopatische/natuurlijke middelen doen. Vergeet ook niet dat je met sommige middelen een effect bereikt die fysiek niet wenselijk is, doordat de hond dan echt te weinig gaat bewegen. Dit zal afhankelijk zijn van de aandoening, maar wij zijn daar bij de bekkenkanteling voor gewaarschuwd. Je wil de spieren die van belang zijn namelijk niet teveel stil zetten en dus slapper laten worden.
Door Riddick
#2755885
wat valeriaan, of wat passie flora,  je kan ook sedinal  geven  ik gaf het  meestal als we verre moesten rijden  met de newfys
Door Parelridder
#2758743
'k Heb geen ervaring met rustgevende middelen. Informeer vooraf bij de apotheek naar de wisselwerking met eventuele andere/reguliere medicatie!
Denkspel windt mijn honden op en gaat zeker na de nodige fysieke rust aanleiding zijn tot een hoop druktemakerij, maar negeren werkt hier als een trein. Lijkt sneu, maar is bestwil: des te eerder kan de pret weer beginnen. Wandelen voor poepen/plassen met een hand vol worst t.b.v. rechtlijnig en gecontroleerd bewegen is mij ook goed bevallen als de benchrust te lang duurde, te meer omdat je die momentjes dat hij er uit mag natuurlijk graag zo gezellig mogelijk wilt maken i.p.v. te lopen mopperen over geintjes. Ook succesvol hier, is een rondje in de auto, door de stad, op de passagiersstoel voorin (in de gordel). Als ze niks beleven, vinden m'n maatjes samen sight see-ing vanuit die bijzondere plek in de auto ontzettend leuk ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door