Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Roedel van Myra
#2758300
Hallo ik vroeg me af of dit genoeg variatie is qua producten. Ik heb een roedel met het gemiddelde gewicht van 25 kg, dus ik moet 250 kg per dag voeden. Dit is per 20 dagen:
• 40 kg vleesbot
4 kg kippenvleugels, 4 kg kipkarkas, 4 kg bosduifkarkas, 4 kg fazantennekken, 4 kg eendenkarkas, 4 kg konijnenkarkas, 4 kg parelhoenkarkas, 4 kg kwartelkarkas, 4 kg runderknars, 4 kg lamsribben. 
• 35 kg spiervlees
6 kg kalkoendijvlees, 6 kg konijnenvlees, 6 kg paardensucade, 6 kg rundvlees, 6 kg hertenvlees, 5 kg eendenbillen. 
• 15 kg orgaanvlees
4 kg konijnenorganen, 2 kg runderhart, 2 kg rundernier, 2 kg kippenlever, 5 kg vuile pens
• 10 kg rest
5 kg vis, 5 kg groente
• Suplementen
Yoghurt, ei, noten

Ze krijgen allemaal gescheiden hun voedsel  Ik heb nog geen indeling. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Mvg,
Noortje
Gebruikersavatar
Door Thea
#2758311
Paar vraagjes. Denk dat er een typ fout staat ;)
Je zeg een gemiddeld gewicht van 25 kg wat je dus 250 kg (denk dat je gr bedoelt).
moet voeren.
Maar 250 gr voor 25 kg is erg weinig. We gaan uit van 2% en dit is maar 1%. :-\
Hoeveel honden heb je?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2758341
teveel orgaan in verhouding met pens
persoonlijk ben ik geen voorstander van runderknars
lamsribben moeten hier de snoeischaarproef doorstaan voordat ik ze voer .
qua diersoorten  O0
Door Lizzy
#2758350
[quote="lauraV"]
teveel orgaan in verhouding met pens
persoonlijk ben ik geen voorstander van runderknars
lamsribben moeten hier de snoeischaarproef doorstaan voordat ik ze voer .
qua diersoorten  O0
[/quote]

Ik denk dat dit wel meevalt. Het is 10% orgaan als hart, nier en lever en 5% pens. Nu mag 5% pens best 10% pens zijn maar ik zou niet minder dan 10% andere organen gaan voeren.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2758364
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat dit wel meevalt. Het is 10% orgaan als hart, nier en lever en 5% pens. Nu mag 5% pens best 10% pens zijn maar ik zou niet minder dan 10% andere organen gaan voeren.
[/quote]
je hebt helemaal gelijk ........ bedoelde ook de pens , had t verkeerd neer geschreven  :)
#2758413
Heel erg bedankt voor de reacties.
Ik heb 10 honden, die samen +- 250 kg wegen.
Per hond heb ik 2% aangehouden; dus 5 kilo op één dag.
Over een periode van 20 dagen betekent dit 100 kg voer:
40 kg vleesbot
35 kg spiervlees
15 kg orgaan
10 kg overig
En dan ook nog suplementen erbij  ;)
#2758417
Is dit een goede wijziging?:
• 15 kg orgaanvlees:
I.p.v.:
4 kg konijnenorganen, 2 kg runderhart, 2 kg rundernier, 2 kg kippenlever, 5 kg vuile pens

2 kg konijnenorganen, 1 kg runderhart, 1 kg rundernier, 1 kg kippenlever, 10 kg vuile pens
Gebruikersavatar
Door Manon
#2758725
[quote="Roedel van Myra"]
Is dit een goede wijziging?:
• 15 kg orgaanvlees:
I.p.v.:
4 kg konijnenorganen, 2 kg runderhart, 2 kg rundernier, 2 kg kippenlever, 5 kg vuile pens

2 kg konijnenorganen, 1 kg runderhart, 1 kg rundernier, 1 kg kippenlever, 10 kg vuile pens
[/quote]

En zo voer je weer wat weinig hart/lever/nier  ;)

Ik zou het dan zo laten als je het had ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door