Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door chelsey
#2733757
Hallo,
Ik heb nog nooit een pup gehad die Carnibest at, en nu vroeg ik mij af hoeveel je een grote poedelpup moet geven? Mijn border collie van 8 voeder ik "op 't oog" als ze wat te slank word krijgt ze extra enz. Maar een pup is natuurlijk iets anders hé  ;)
Laatst gewijzigd door chelsey op zo 08 sep 2013, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2733904
Zoals mijn voorganger zegt: het zijn richtlijnen maar pups geef je meestal iets tussen de 40 en 60 gram per kg lichhaamsgewicht. Hele actieve pups kunnen soms nog meer naar binnen werken. Maar het blijft altijd goed kijken naar je hond en voelen. Je hand op de flanken leggen en als je onder zachte druk de ribben voelt dan zijn goed.
Door chelsey
#2758188
Scoop weegt nu zo'n 6.5kg, is heb'k de indruk nogal een "doorjager", slank beestje. Hij eet 750g verdeelt in 4 porties. Is dit voldoende? Als ik 6.5 x 50 doe kom ik op 325 uit, maar dat is toch niet genoeg.
Doe ik iets fout in de berekening?
#2758295
Ik zeg altijd ergens tussen de 5-10% van het lichaamgewicht en jij zit net wat boven de 10%. Geen probleem toch? Het blijft, zoals mijn voorgangers ook al zeiden, kijken en voelen. Elk hond is een eigen individu en bij elke hond "luistert" het anders.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door