Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marjoleine
#2757707
Wij hebben twee Noorse Boskatmeneertjes, nu 16 weken oud.
Sinds ze bij ons zijn heb ik ze op kvv, gaat prima.
Maar eigenlijk wil ik ze, net als onze honden, half barf, half kvv gaan geven.
Van de week ging de een er al vandoor met een kippennek (uit een hondenbak gepikt, met ware doodsverachting  :o ), maar verder dan wat vlees eraf knagen kwam hij niet.
Onze htk-kater van drie eet graag kuikens, zouden de heertjes dat wel al aankunnen?
En wanneer zouden ze iets anders wegkrijgen dan kvv? Die bekjes zijn nog zo klein!
Door Mowgli
#2757722
Volgens mij zouden ze een kuiken wel weg moeten krijgen hoor.
En de kippennekjes gewoon eerst even platslaan of in stukjes knippen. Als ze de hele tijd op kvv hebben gestaan, moeten ze nog "leren" te knagen.
Door Martine-Tom
#2757726
Doki was net zo groot op die leeftijd en at kippevleugels, nekken, eendenvleugel, konijnkarkas, kwartelkarkas...dus ja dat kan  ;)
Door Marjoleine
#2757828
Ze staan op kvv sinds ze hier zijn, dat is dus drie weken ;)

Mijn pups knagen al pens op vijf weken en nekken als ze zes weken zijn, hoor.
Maar die bekjes zijn wel groter.
Ik zat eigenlijk een beetje met die nekken, of dat zeg maar paste  ;D

Kuikens krijg ik vanavond, dus dat gaan we dan proberen.
Door miik
#2763897
Martine-Tom schreef: Doki was net zo groot op die leeftijd en at kippevleugels, nekken, eendenvleugel, konijnkarkas, kwartelkarkas...dus ja dat kan ;)
De kittens hier in huis ook. Ook al muisjes enzo. Maar inderdaad die zijn het van jongs af aan gewend.
De dikke stukken van de ruggegraat doe ik met een snoeischaar in stukjes knippen... maar die snoeischaar knipt geen vlees door, dus de botjes zijn dan kleine stukjes, maar het hangt door het vlees nog wel aan elkaar... zo leren ze om het zelf eraf te knagen. En dan laat je de stukjes steeds groter.
Door Marjoleine
#2764505
Ze doen het al heel aardig. Ze eten kuikens, proberen eens een nekje en een vleugeltip ging ook prima.
Ze hebben net een lap schapenpens van de honden gejat ;D
Het kostte even (ze zijn aan het wisselen) maar ze vonden het heerlijk!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door