Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Riddick
#2756557
Je hoort hier meer en meer honden die vergiftigd worden door slakkenkorrels
er is een betere manier om slakken te verdelgen als ze je tuin planten opeten,
zelf gebruik ik  een bakje met goedkope pils,ze drinken er van en verdrinken in het goedje.
Door inni
#2756607
Ik heb rennetjes van tuindraad geknipd en gerold en met de pinnetjes die grond geduwd, daarin gaan de korrels. Er staan er her en der tussen de gevoelige planten.

Voor Berre die maar 25cm hoog is is dit voldoende.
Door keetje
#2756642
cacaodoppen en koffiedik schijnen ze ook niet over te komen. Ikzelf heb om mijn potten met hosta's koperplakband en om de gevoelige planten in de tuin koperranden staan.
Door Martine-Tom
#2756660
keetje schreef: cacaodoppen en koffiedik schijnen ze ook niet over te komen. Ikzelf heb om mijn potten met hosta's koperplakband en om de gevoelige planten in de tuin koperranden staan.
cacaodoppen zijn giftig voor hond en kat  ;)
Door Martine-Tom
#2756747
Monique77 schreef: Denk dat de honden dat bakje met pils wel kunnen waarderen  ;D
Bamihap (kat van de buurman) in elk geval wel, die liep van de week ineens wat scheef in de tuin  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2757900
Martine-Tom schreef: Bamihap (kat van de buurman) in elk geval wel, die liep van de week ineens wat scheef in de tuin  :biggrin2:
Dat doet mij denken aan Kay vorig jaar in Oostenrijk op een dorpsfeest ... Toen die gasten door hadden dat Kay bier lekker vond hebben ze hem aardig laten zupen, tot hij echt heen en weer slingerde over straat, toen hebben we hem maar even naar huis gebracht omdat dat niet helemaal de bedoeling was  ::)
En dan s'nachts tig keer eruit hé, want tsja van bier spoelt het lekker door van binnen
Gebruikersavatar
Door pike
#2757913
Riddick schreef: Je hoort hier meer en meer honden die vergiftigd worden door slakkenkorrels
er is een betere manier om slakken te verdelgen als ze je tuin planten opeten,
zelf gebruik ik  een bakje met goedkope pils,ze drinken er van en verdrinken in het goedje.
Heb ik ook ooit geprobeerd. Dat bier werkt perfect, alleen, het bier was niet aan te slepen, en waar laat je vervolgens al die bakjes bier vol vieze stinkende dode slakken. Een pak ecostyle is goedkoper (ik kocht de goedkoopste biertjes die er te vinden waren) en net zo effectef.  En niet schadelijk voor honden ( of egels en muizen e.d.)
Wat ook kan: Met de hand verzamelen; gisteravond na een buitje in het donker verzameld: 350 gram aan naaktslakkken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door