Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#27511
Sinds vorige week, hebben bijna alle honden die ik in de dagopvang heb. Last van niesbuien. 1 had gister nergens last van en nu heeft tie zelfs een loopneus.
Ze lijken er geen last van te hebben, maar de baasjes zijn wel meteen paraat met vragen wat dit nou is. En vooral omdat het dus sterk de aanwijzing geeft dat het bij ons vandaan komt.
Naar mijn bescheiden mening is het geen kennelhoest omdat ze dan meer moeten hoesten en dit is echt niezen en zo snuiven( niet zwaar adenhalen dat niet).
De honden die ik heb zijn niet kortgeleden geënt, daar heb ik al naar gevraagd. 2 honden gaan wel naar hondenschool, waarvan er dus 1 er last van heeft.

Mijn vraag is nu dus, wat is dit, zijn ze gewoon net als ik :-\ verkouden, of heerst er wel een virus in de kop van Noord-Holland of hellep wie kan me antwoord geven. Oja Chasey heeft nergens last van.
#27533
>:( Ships, ik zeg wel zo leuk dat Chasey nergens last van heet, maar hij heeft nu wel weer last van vieze tranende ogen, met dat geel/groenige zooi eruit. :-\

Tannetje hellepie

Heb nu even zijn ogen gedaan met druppie Caf.

Hij had dit van de zomer oog een weekie toen het zo gort droog was in de arena en hij wel constant aan het graven was, toen leek het net aslof hij heel veel zand in zijn ogen had gehad en dat dat er op die manier dus uit kwam.
Door ine
#27541
Als mensen kennelhoest kunnen overdragen van hond/mens/hond, zou dat dus ook van hond/chasey/hond kunnen zijn! Chasey heeft misschien wat meer weerstand!
Ik denk met je mee, maar of ik juist denk?? ;)
#27543
eind deze zomer heerste er in Den Helder Kennelhoest en toen zijn daar alle lessen bij de kynologenclub afgelast, ook de tentoonstelling ging niet door.
Chasey is vorig jaar geënt tegen kennelkuch omdat we toen naar de Mooiste hond van Nederland(show) gingen. Maar daarna niet meer.
De honden staan natuurlijk wel erg in contact met elkaar, met spelen maar ook blaffen.
Als het erger wordt wat raad men dan aan, tijdelijk even stoppen met opvang of gewoon doorgaan?
#27561
Ik zou in ieder geval even overleggen met alle hondeneigenaren. Mochten er honden zijn die ziek/zwak zijn (hele oudjes en puppen), dan zou ik die aanraden om in ieder geval even weg te blijven. De honden die goed gezond zijn zouden er niet al te veel last van moeten hebben. Iedereen naar de dierenarts, misschien, om te enten. Eventueel een weekje dicht en daarna per dag bekijken.
Tegen het hoesten heb ik (voor Kali) dagelijks 3 eetlepels rauwe honing en 3 eetlepels zuiver aloë-verasap door het eten gemengd. Dat verzacht de keel een beetje.
#27564
ze hoesten dus niet, maar niezen dus wel. Als moet ik zeggen dat ik vandaag dus helemaal niets heb gehoord. Maar goed .Verder heeft niemand echt last ervan, de jongste die ik heb ik de bordeaudog van bijna 7 maand
Door sylvia
#27620
het lijkt me een verkoudheid,kennelhoest is ook gewoon een verkoudheid dus volgens de wet van bartje zou dit dan kennelhoest moeten zijn.
Maar ja bij mensen is er ook verschil in neus of keel verkouden.....toch?
Ik vind dat je voor kennelhoest moet hoesten en anders is het gewoon verkouden.Maar das mijn idee erover.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 02 dec 2003, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#27624
Nou sinds vanmiddag, geen gekke geluiden gehoort, geen loopneuzen of wat dan ook gezien.

We zijn wel ff na gaan denken, de meeste honden liggen natuurlijk lekker(jek) voor de warme kachel en bij mij lopen we buiten(mits het weer het een beetje toelaat) dus als ze dan een spatje regen tegenkomen hebben ze sneller een koudje dan Chasey opgelopen, want die is bijna altijd bij en met ons buiten.

We kijken het aan en dan horen jullie het wel weer. Ben in ieder geval blij dat er op vragen meestal wel een antwoordt komt. ;D
#27890
Gewoon een virusje. Net zo mee omgaan als je zelf doet als je een beetje verkouden bent.
Gaat wel weer over. Die ogen van Chasey hoeven er niets mee te maken te hebben. Wat vuil in het oog gekregen. Schonnmaken met gekookt (en afgekoeld!) water of Optilan oogdruppels halen bij de drogist.

Kennelhoest kan ook beginnen met niezen en een natte neus, maar dan gaan ze daarna hoesten.
#55727
moest even flink zoeken, naar deze tread :D, heb hem weer gewonden.

Chasey heeft weer van die prut oogjes, met gekookt water schoongemaakt, en caf erin gespoten, dit doe ik nu 4 keer per dag.
Hij maakt zelf vaak zijn ogen schoon, maar nu is er even geen houden meer aan :-\. Als het groene zooitje eruit kotm zitten er ook vaak hardere donkere stukjes in( lijkt mij op zand/aarde) we kijken het weer even aan tot maandag en als er dan geen verbetering is opgetreden, dan ga ik Optilan. kopen.
Vraagje aan Tannetje: is dit in de mensen drogist te koop of bij de apotheek van de Da?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door