Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2756317
Weet er soms iemand hoe het zit met de vetzuren in verhitte vis?
Ik denk dan niet aan bakken in een pan, maar gewoon in de oven op een bakpapiertje of in een stomer.
Zonder extra vet dus.

Is de omega 3 dan nog steeds intact? Even waardevol als rauw, of minder maar toch nog steeds waardevol?

Het is zo dat ik echt veel moeite moet doen om zalm bij Kleintje binnen te krijgen. Af en toe wil ze het wel eens als ze denk dat het een snoepje is, maar dat houdt sneller op dan wat ik er eigenlijk graag in zou krijgen.  Ze is nu 9 (het is een kat he  ;)) en ik merk af en toe dat die gewrichtjes wel wat stroever worden.  Ik zou er bij haar dus graag wat meer vis in krijgen.  Ik heb erg veel zalm in de vriezer en dat eet Luis ook graag.  Maar ik krijg haar dus steeds moeilijker aan het zalm eten.
Het punt is dat ze het verhit echt  heeeerlijk vind.  Ik begrijp ook niet waarom maar rauw is het dus vies. Zelfs gemalen gemengd onder gemalen vlees gaat erg lastig en ik kom absoluut niet aan 5% per week.  Ik weet dat het niet noodzakelijk is, maar ik zou haar dus liever iets meer vis zien eten.

Als het verhitten echt niet goed is en verhitte vis niet erg veel zin meer heeft, dan zal ik het wel mengen onder makreel (eet ze wel erg graag), maar anders zou ik de zalm lichtjes durven verhitten zodat ze het wel erg lekker vind.
Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2756334
Bedankt Lizzy!

Hmmm, ik er nog eens over nadenken. Misschien dat ze hem op erg lage temp gegaard (of licht gedroogd) ook graag lust.
Dan zouden ze wel relatief bewaard blijven, heb ik begrepen.
Door Lizzy
#2756486
pearlsofpassion schreef: Bedankt Lizzy!

Hmmm, ik er nog eens over nadenken. Misschien dat ze hem op erg lage temp gegaard (of licht gedroogd) ook graag lust.
Dan zouden ze wel relatief bewaard blijven, heb ik begrepen.
Ja, dat heb ik ook begrepen, dat bij langzaam garen er nog het meest bewaard blijft.
Door Too
#2756806
flin schreef: waarom niet gewoon makreel voeren dan? (en de zalm zelf opeten , haha)

omega  idee visch, scroll naar beneden:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1992654
horsmakreel is hier echt favoriet met stip, [pan]harinkje gaat ook met smaak, van sardien gaan ze een beetje zuchten maar eten t wel, hamsi/ansjovis is niet leuk en van de zalm is graat weer veel lekkerder dan een stukje filet
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2757085
flin schreef: waarom niet gewoon makreel voeren dan? (en de zalm zelf opeten , haha)

omega  idee visch, scroll naar beneden:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1992654
Ja, dat kan ik ook natuurlijk.  Het vreemde is dat ze verhitte zalm echt heerlijk vind, dus als dat even goed was, zou ze dat nog liever hebben.
Het punt is inderdaad dat ik nog zoveel zalm heb liggen.  Als ik er hier in de buurt iemand anders plezier mee kan doen, gaat die zeker verhuizen, maar zolang dat niet zo is, wil ik er toch graag wat van voeren.
Het is ook zo dat Luis er gek op is, op de zalm en dat hij makreel maar zo zo vind.  ::)
Zo blijf je bezig natuurlijk.  Ik kan ook moeilijk aan makreel geraken voor Kleintje.
Als ik een keertje aan makreel geraak, krijgt Kleintje makreel en de jongens zalm, dat is wel logisch. Maar dan moet ik eraan geraken... 
En even anders organiseren want nu krijgen ze altijd alledrie hetzelfde...  :biggrin2:
Waarom moest ik ook weer altijd alles meteen portioneren?  :doh:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door