Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wimk
#275576
Ha die haai.

Het gaat heel goed met Bumper, sinds hij op de Duck Pancreas zit, hij krijgt dat nu al niet meer hij krijgt nu al weer een tijdje duck Uitmuntend en dat gaat ook goed. Hij weegt nu 22 kilo, nu wil ik toch ook wel een keer zelf wat voor hem in elkaar flansen, hij krijgt al wel heel vaak groente en/of fruit mixjes en dat vind hij ook heerlijk. Maar ik wil zelf eens wat vlees en botten voor hem kopen. Hij heeft al wel afentoe wat ribben gehad en ook al diverse malen kippenekken en ook dat gaat goed. Maar wat voor vlees kan ik het beste voor hem kopen en wat is niet zo VET, gezien zijn verleden.
Heeft iemand wat tips voor me, of moet ik mager vlees gaan kopen bij de slager?

Gr Wim
Door Helen
#275727
wimk schreef: Hij is nu 4 en een halve maand, ik ga proberen om een foto van hem te plaatsen
Jeetje mina!! Is hij niet iets te snel gegroeid? Mijn witte herder pup is ruim 5 maanden en bijna 19kg en zij hoort een eindegewicht te halen tussen de 25 en 30 kg.

Heeft hij een groeispurt gehad sinds zijn ontlasting beter is geworden?
Door Ine
#275730
Een labrador mag tot 26 weken een kilo per week aankomen!
4 1/2 maand is even snel gerekend, 20 weken.
Hij zou volgens de regels dus 2 kilo te zwaar zijn. Maar hier is ook de erfelijke aanleg belangrijk. Is dit een hond uit de wat zwaardere showlijnen, of wat meer uit werklijnen.
Voor mij zou een reu van 20 weken, ongeveer 18 kilo mogen wegen, een teef iets minder.
Dit is uitleg voor Helen en geen aanmerking op jouw pup hoor Wim! ;)

Ben trouwens wel nieuwsgierig, waar jouw pup vandaan komt ;)
Laatst gewijzigd door Ine op zo 06 mar 2005, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#275732
Volgens mij is kip, kalkoen, paard, wild, witvis allemaal mager vlees/vis. Ik zou eens beginnen met wat groentemix te maken en dat mengen met vlees. Botje toe: perfecte maaltijd! Of een karkasje van iets met mager vlees? Volgens mij is parelhoen ook mager. Eend is volgens mij weer wat vetter. Hoe vaak wil je zelf gaan samenstellen?
Door Jolly
#275735
ine schreef: Een labrador mag tot 26 weken een kilo per week aankomen!
4 1/2 maand is even snel gerekend, 20 weken.
Hij zou volgens de regels dus 2 kilo te zwaar zijn. Maar hier is ook de erfelijke aanleg belangrijk. Is dit een hond uit de wat zwaardere showlijnen, of wat meer uit werklijnen.
Voor mij zou een reu van 20 weken, ongeveer 18 kilo mogen wegen, een teef iets minder.
Dit is uitleg voor Helen en geen aanmerking op jouw pup hoor Wim! ;)

Ben trouwens wel nieuwsgierig, waar jouw pup vandaan komt ;)
ik kom bij 4,5 maand op 18 weken
Door 202spots
#275739
Jolly schreef: ik kom bij 4,5 maand op 18 weken
Sommige maanden hebben 4.5 of 5 weken Jol ;)
Denk dat Ine die bedoeld ;D
Door Helen
#275741
ine schreef: Een labrador mag tot 26 weken een kilo per week aankomen!
4 1/2 maand is even snel gerekend, 20 weken.
Hij zou volgens de regels dus 2 kilo te zwaar zijn. Maar hier is ook de erfelijke aanleg belangrijk. Is dit een hond uit de wat zwaardere showlijnen, of wat meer uit werklijnen.
Voor mij zou een reu van 20 weken, ongeveer 18 kilo mogen wegen, een teef iets minder.
Dit is uitleg voor Helen en geen aanmerking op jouw pup hoor Wim! ;)

Ben trouwens wel nieuwsgierig, waar jouw pup vandaan komt ;)
Deze richtlijn geldt ook voor witte herders. Mijn fokker zei dat de kilo per week echter het maximum is. Dus die ziet het liefst dat je er iets onder zit juist. De reuen uit Kuma's nest die zitten allemaal enkel kilo's onder het maximum van het aantal weken dat ze oud zijn.

Het was ook geen aanmerking op jouw mooie Bumper hoor Wim!! Ik heb jouw hond nog nooit gezien en weet natuurlijk niet hoe hij eruit ziet en hoe hij gebouwd is ;)
Door wimk
#275810
Hij is van 14 oktober, dus is hij nu 23 weken en hij weegt ongeveer 22 kg, ik was juist blij dat jij dit weegt omdat hij aan het begin zo slecht ging.

Wim
Door Ine
#275814
wimk schreef: Hij is van 14 oktober, dus is hij nu 23 weken en hij weegt ongeveer 22 kg, ik was juist blij dat jij dit weegt omdat hij aan het begin zo slecht ging.

Wim
Quote: Voor mij zou een reu van 20 weken, ongeveer 18 kilo mogen wegen, een teef iets minder.
Dit is uitleg voor Helen en geen aanmerking op jouw pup hoor Wim!

Dan is jouw hond dus mooi, zoals ik het zou willen! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door