Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bahatiboerboels
#2755165
hallo,

mijn boerboel teef heeft last van ontstoken melkklieren.
Ben zaterdagavond naar de DA met haar geweest,daar heeft ze antibiotica in tablet vorm gekregen.
Omdat ik daar al eens problemen mee had om te geven heeft de DA ook iets vloeibaars meegegeven.
Ik heb van alles geprobeerd,in een worstje door haar pens zowel tablet als vloeibaar maar ze eet het niet.
Als ik het ergens in verstop en probeer haar het eten te geven, kruipt ze weg met haar staart tussen de benen.
Weet nu echt niet meer hoe ik de medicatie aan haar moet geven. :-[
Het lijkt wel of ze er bang van is
heeft iemand nog een tip?
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2755173
Met wat creatieve truukjes moet dit toch kunnen  lukken.

Zorg dat ze niet ziet dat je met die medicijnen in de weer bent.
Neem iets zachts waar ze gek op is en wat je goed kunt kneden.
Gemalen vlees ,wat dan ook ,als ze er maar gek op is.

Desnoods een Rodiworst,als pens niet meer werkt.
Snij plakjes ,verstop de pil erin in kleine gedeeltes of vijzel de pillen tot kruimels en kneed er een lekker hapje van

Zorg dat je ook stukjes vlees /kaas /worst hebt zonder pilletjes.
Geef haar een stukje zonder pil ,daarna met pil en hou direct weer een stukje zonder pil voor haar neus,zodat ze deze ook wel wil opeten.

Als je dit doet voordat ze haar eten krijgt ,heeft ze wel trek en zal ze het best willen opeten.
Door bahatiboerboels
#2755176
Dat is idd een idee.
De tablet fijn malen heb ik nog niet geprobeerd, en kan idd eerst wat stukjes zonder geven en dan wat met medicatie.
Ga het vandaag direct uitproberen. :)
bedankt!
Door bahatiboerboels
#2755221
Ik heb dat dus net geprobeerd maar ze kruipt gewoon weer achter de bank.
Ze ruikt gewoon dat er wat in zit.
Alleen daarna nam ze de blokjes kaas en worst zonder medicatie ook niet meer.
zo apart, ze kruipt helemaal weg
Door Martine-Tom
#2755224
Proberen door de dag heen heel veel uit je hand te geven zonder pillen erin. Er ook geen druk op leggen, gewoon aanbieden en bij afwijzen neem je het weer terug.
Heb je meer honden? Maak er dan een show van om het die andere hond aan te bieden en de teef min of meer te negeren.
Maak het zo speciaal dat ze wil weten wat je aanbied.
Pil eerst in boter marineren en dan in leverpastei om de geur te maskeren helpt hier ook nog wel eens.

En easypil (via de da te krijgen) doet vaak ook wonderen.

Probeer er zelf vooral niet van in de stress te schieten want  dat voelen ze ook  ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2755237
Je zou ook de DA kunnen vragen of de AB er ook in injectievorm is wanneer het echt niet lukt, die werken vaak langere tijd door.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2755292
Proberen door de dag heen heel veel uit je hand te geven zonder pillen erin. Er ook geen druk op leggen, gewoon aanbieden en bij afwijzen neem je het weer terug.
Heb je meer honden? Maak er dan een show van om het die andere hond aan te bieden en de teef min of meer te negeren.
Voor!
@wegkrupen, ze snapt er gewoon niets van dat je haar zoiets vies wilt geven. Alsof jij haar niet meer lief vindt. De schat.  :-*
Door bahatiboerboels
#2755579
heb nu geprobeerd in boter en leverpastei,en het werkt wel.
Als ze het eenmaal in haar bek heeft, heeft ze het wel door maar dan hoooud ik haar bek dicht en wrijf ik zachtjes over haar keel.
Ze heeft het in ieder geval binnen :)
Ik doe het maar voorzichtig omdat ze er bang van is,althans zo lijkt het.
Ik wil het toch blijven proberen omdat dit vast niet de laatste keer is dat ze medicatie krijgt,dus misschien help ik haar zo over haar angst heen. ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2755588
Senta schreef: Ik dauw het gewoon achter in de strot.
weet niet hoor maar dan maak je het alleen maar erger de angst
Door smulpaap
#2755638
Ik maak pillen altijd helemaal fijn als dat nodig is . Met twee eetlepels , pil erop en dan met de ene eetlepel over de andere heenwrijven en door het voer doen
Je kan bij de apotheek ook een z.g pillenstamper kopen waar je pillen helemaal fijn mee kan maken
Door bahatiboerboels
#2755654
heb hem nu helemaal fijn gemaald,maar toch heeft ze het door.
Heb de pil overal al ingedaan,in de boter ging aardig.
maar als ze hem op heeft (en dat merkt ze op de een of andere manier)is ze echt een tijdje van slag.
Dan kruipt ze weg en moet ik echt mijn best doen om haar weer op haar gemak te stellen.

Ik krijg het idee dat er als pup zijnde bij de fokker iets is voorgevallen met de DA?? ???
Door smulpaap
#2755674
Kan je de fokker er niet even over bellen ?

Of , zit er bv een hele specifieke ( lees gore ) smaak aan de medicatie ?
Mogelijk is er iets anders voor in de plaats
Of het word niet verdragen ? Ik denk maar even mee hoor
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#2755684
Senta schreef: Ik dauw het gewoon achter in de strot.
Precies. Geen drama van maken maar even doorpakken dan is het snel gedaan, nu bouw je bij beide stress op. Denk dat doordat jij er een hele toestand van maakt zij door heeft dat er wel iets heel ergs moet zijn. Daarna natuurlijk uitbundig belonen. Kan me niet voorstellen dat ze een pilletje geven linkt aan een vroegere slechte ervaring met een dierenarts.
Ik hou het zelf ook graag positief maar sommige dingen (zoals medicijnen) moeten nou eenmaal.
Laatst gewijzigd door JolandaB op wo 04 sep 2013, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door