Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Simone V
#2754803
Sinds een paar dagen is het heel erg geworden. Ze heeft 1 plek op haar buik waarvan de haren al weggekrabt zijn en meerdere korstjes zitten. Haar huid voelt op sommige plekken vrij warm aan en ze zit te likken aan haar voorpoten en bijt aan haar achterpoten. Daar zit ook al een wondje.
Ik heb haar afgelopen donderdag opgehaald bij de oppas maar toen had ik niet het idee dat ze ergens last van had.

Ik heb wel sinds een paar dagen - toeval of niet - nieuwe smeerworst die ze elke dag krijgt voor haar pillen.
En ze krijgt al sinds een eeuwigheid - sorry voor het gevloek in de kerk  :-[ - Lidl hondenkoekjes als beloning onderweg, als we langer van huis gaan enz....vol granen dus........

Ze is ook ontzettend in de rui, ik heb in 3 dagen tijd een halve hond aan haar eraf kunnen halen....maar normaal krijgt ze nooit zo;n jeuk van losse haren dat ze zich kapot krabt.
Waar denken jullie aan als je dit leest??? Ik wil morgen naar de D.A. maar weet nou niet zo goed wat ermee moet. Prednison liever niet, maar die jeuk is zo zielig....
Door elianne
#2754949
Ach, jeuk is zó erg voor de beestjes.

Ik zou al eerste stoppen met de tussendoortjes.
Wat geef je als voeding?

Geef niet te snel ( zware )medicatie.
Ik adviseer een goede KVV, dan kan het zijn dat de jeuk even wat erger word, dit noemen ze ontgiften.
Zeker in de 2e week moet je verbetering zien.

Jeuk komt voor 90% door voeding.

Heb je een gezonde hond dan is de weerstand ook in orde, nu moet de weerstand eerst opgebouwd worden.

Heeft
Door Simone V
#2755022
Sita krijgt zelf samengesteld, madam blieft geen KVV  8)
dus de vriezer ligt vol pens, orgaan, vleesbot en spiervlees. Momenteel even geen groenten........maar normaal gesproken wel.
en tussendoortjes zijn granenkoekjes of een bullepeesje.
Ik stop nu meteen met die tussendoortjes en smeerworst, even kijken hoe het morgen gaat.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2755370
Gebruik je ook al een goede visolie? Zou als ik jou was direct alles verbannen waar granen inzit! En evt puur jeuk en puur huid gebruiken! De wondjes die er nu zitten behandelen met Calendula emulsie of zalf. Misschien eerst schoonmaken met betadine of appelazijn. Sterkte! Jeuk is echt vreselijk!!
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2755374
jeetje, wat vervelend voor woef en voor jou!  :-\ Je hebt er niets aan maar ik hoor het de laatste maandjes wel erg veel over woefs die last hebben van hotspots /likplekken. Kan het komen door warme, vochtige weer (in combi met ruiperiode)?!? Ik zou zelf ook de nieuwe smeerworst niet meer geven. Verder de vacht goed luchtig en droog houden (evt met de blazer, dat doet wonderen!) en de plekjes ev behandelen. Calendula is al reeds genoemd, heb ik zelf ook goede ervaringen mee, evenals met de gele wondpoeder.
Veel sterkte!!  :-*
Door Simone V
#2755455
Sita krijgt visolie, maar nog geen goede. De oude is nu bijna op, dus ik ga vanaf nu de door Lizzy aangeraden Solgar aanschaffen en die geven. Maar waarom adviseer je dat tegen jeuk? Ze krijgt die olie vanwege haar HD.

we zijn net terug van de DA. Ik 'moest' er sowieso naar toe omdat ik dacht dat ze weer volle anaalklieren heeft. En ja hoor, die mochten er zijn zeg maar....dus misschien komt daar ook een deel van de jeuk vandaan?
en hij denkt dat die hotspot van een vlooienbeet is. Spul meegekregen om de plek mee in te smeren...en nieuwe antivlooienmiddel meegenomen voor de komende maanden.

Ja die nieuwe smeerworst moeten we zelf maar opeten  ;)
Maar nieuwe beloningssnoepjes zonder granen zoeken wordt een lastige.....ik was niet van plan zelf te gaan drogen vanwege ruimtegebrek.

Die blazer zag ik een ander topic al voorbij komen en die hint heb ik manlief gegeven. Ik moet ten slotte nog een verjaardagskadootje krijgen hahaha.
Door hamada
#2755533
Ik zou proberen of het helpt als je de jeukende plekken met zilverwater dept.
Neemt de oorzaak natuurlijk niet weg, maar daar ben je al mee bezig. Maar hier al een paar keer snel effect gehad met zilverwater bij heftige jeuk.
Sterkte.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2755585
Simone V schreef: Sita krijgt visolie, maar nog geen goede. De oude is nu bijna op, dus ik ga vanaf nu de door Lizzy aangeraden Solgar aanschaffen en die geven. Maar waarom adviseer je dat tegen jeuk? Ze krijgt die olie vanwege haar HD.

we zijn net terug van de DA. Ik 'moest' er sowieso naar toe omdat ik dacht dat ze weer volle anaalklieren heeft. En ja hoor, die mochten er zijn zeg maar....dus misschien komt daar ook een deel van de jeuk vandaan?
en hij denkt dat die hotspot van een vlooienbeet is. Spul meegekregen om de plek mee in te smeren...en nieuwe antivlooienmiddel meegenomen voor de komende maanden.

Ja die nieuwe smeerworst moeten we zelf maar opeten  ;)
Maar nieuwe beloningssnoepjes zonder granen zoeken wordt een lastige.....ik was niet van plan zelf te gaan drogen vanwege ruimtegebrek.

Die blazer zag ik een ander topic al voorbij komen en die hint heb ik manlief gegeven. Ik moet ten slotte nog een verjaardagskadootje krijgen hahaha.
maar is het zeker dat ze vlooien heeft?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2755589
lauraV schreef: maar is het zeker dat ze vlooien heeft?
Dat vraag ik me ook af, mijn vorige DA kwam ook altijd met het verhaal hotspot van vlooienallergie (toen zat ik nog op vlooienmiddelen van de DA) Sinds ik die middelen niet meer gebruik heeft ze ook nog meer een hotspot gehad. Ook toen was er geen vlo te bekennen dus ik vraag me inmiddels af of dat niet bij het 'verkooppraatje' vlooienmiddelen hoort  :-X
Door Simone V
#2755590
hamada schreef: Ik zou proberen of het helpt als je de jeukende plekken met zilverwater dept.
Neemt de oorzaak natuurlijk niet weg, maar daar ben je al mee bezig. Maar hier al een paar keer snel effect gehad met zilverwater bij heftige jeuk.
Sterkte.
ik lees al een poosje mee hier, maar zilverwater ben ik geloof nog niet eerder tegengekomen?? wat is dat? kan je dat zelf samenstellen of kan je dat ergens kopen?
Door Simone V
#2755595
Sarah5 schreef: Dat vraag ik me ook af, mijn vorige DA kwam ook altijd met het verhaal hotspot van vlooienallergie (toen zat ik nog op vlooienmiddelen van de DA) Sinds ik die middelen niet meer gebruik heeft ze ook nog meer een hotspot gehad. Ook toen was er geen vlo te bekennen dus ik vraag me inmiddels af of dat niet bij het 'verkooppraatje' vlooienmiddelen hoort  :-X
hmmm ja wat mij betreft heeft ze géén vlooien, ik heb ze nog nooit gezien bij haar en we kammen haar echt regelmatig. Ik gaf eigenlijk nooit antivlooimiddel. Het enige wat ik wel af en toe zie bij haar, zijn teken. Dus afgelopen weekend ik toch maar anti vlooi/tekenmiddel gegeven. En ja, ze is wel een week bij een oppas geweest. Zij is super, maar het best zijn dat ze daar een vlooienbeet heeft opgelopen. Dus ik weet het niet.

wat ik wél weet; is dat ik sinds gisteravond gestopt ben met de nieuwe smeerworst en geen beloningssnoepjes (die van de lidl dus, lekker vol granen  :-\) ze veeeeeeel minder gepoept heeft vandaag. En de jeuk leek ook minder totdat we bij de DA zijn geweest. De hotspot is kaalgeschoren en ingesmeerd en anaalklieren uitgeknepen. Toen werd ze even gek van de jeuk. We hebben daarna lekker gewandeld en wat speuroefeningen gedaan, nu ligt ze voor pampus en krabt gelukkig dus niet.
Morgen maar even afwachten.....
Door Simone V
#2755611
OK! Dus die goede visolie gaat misschien wel meer helpen als die noname onzin die ik normaliter gaf  ;)
wat ik me trouwens even afvraag. visolie helpt toch voor mensen oa om hun bloeddruk te verlagen. Werkt dat bij honden ook zo?
Door hamada
#2755621
Als je via zoekfunctie zilverwater oproept krijg je veel informatie.
Je kunt het bestellen bij diverse webshops. Ik bestel grote flessen bij meditecheurope en gebruik die zonder verdunning.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2756290
@ Simone V Kijk ff bij BARF handleiding onder het kopje supplementen en tools,daar staat vanalles geschreven over verschillende soorten olie. Ik zou echter niet weten of visolie bij honden bloeddruk verlagend werkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door