Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door selma.
#2753941
Wat helpt er bij jullie honden als ze enorme jeuk, door voedsel allergie, atopie, of zoiets dergelijks hebben.
Shampoo, zalf of supplementen..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2753979
selma. schreef: Wat helpt er bij jullie honden als ze enorme jeuk, door voedsel allergie, atopie, of zoiets dergelijks hebben.
Shampoo, zalf of supplementen..
Voor al deze dingen is prednison natuurlijk het toverwoord.

Ga je genuanceerder kijken dan ga je per geval de oorzaak bekijken en zien of je daar iets aan kan veranderen. Want heeft je hond een voedselallergie, dan doet een shampoo niks, maar bij een contactallergie kan het wel verlichting geven.  Maar zolang je de oorzaak niet exact weet zijn alle shampootjes, zalfjes en supplementen slechts gerommel in de marge.
Door keetje
#2754001
Is zo, je zult eerst de oorzaak moeten achterhalen om de jeuk effectief te kunnen bestrijden. prednison kan een wondermiddel lijken maar is dat echt niet. Ten eerste zijn er ontzettend veel bijwerkingen en Prednison kan ook negatief werken. Het legt oa het immuunstelsel lam met alle gevolgen van dien.
Bij Luna werden de klachten juist veel erger. Die bleek dus mijt te hebben en door de prednison deed haar lichaam daar weinig meer tegen met als gevolg dus enorme open plekken en toch ook jeuk.

Er is geen pasklare oplossing voor jeuk, eerst uitzoeken waardoor het komt en dan gericht behandelen.
Door selma.
#2754026
Dat begrijp ik maar ik lees wel eens verschillende dingen die bij hun hond dan helpt.
Gaat me ook niet om specifiek voor mijn hond. Maar ben nieuwschierig naar wat voor een oplossingen andere uiteindelijk hebben gevonden.

Ikzelf ben nu nog aan het elimineren,  maar ga nu wel bijv. Omega 3 als supplement erbij geven.
Door Riddick
#2754393
Ik ga eerst na waarom ze jeuk hebben, en dit behandelen niet de reactie de jeuk dus.
is het een voedselallergie  werk ik tot dit opgelost is, is het een jeuk van een genezing neem ik wat tea tree,  en wat aloë vera en behandel de plaats . ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door