Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2753810
Zoë heeft nog aan 1 achterpoot een nagel bij haar wolfsklauw. Die nagel is altijd vrij lang en het leven erin loopt ook erg ver door. Als ze zit dan steekt die nagel ook omhoog. Iemand tips om hem korter te krijgen?
Door Lil
#2753837
[quote="MarijeEnBoomer"]
Elke dag een klein stukje knippen. Het leven trekt zich terug.
[/quote]

Ik lees even mee, omdat het bij Jones echt mega mega lang is (er is nog nooit wat aan gedaan, behalve dat ik een stukje heb afgeknipt vorige week).

Hoe voorkom ik dat ik in het leven knip als het leven zo extreem ver doorloopt?
Ik wil een hond die voor het eerst zijn nagels geknipt heeft gekregen en dit braaf toestond niet opeens een trauma bezorgen door in het leven te knippen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2753884
hannabelgje schreef: Hij is weer korter omdat ze ergens achter is blijven hangen. :-\
Dan kan je mooi beginnen met elke dag een klein stukje om hem op de goede lengte te krijgen
Door Lil
#2753902
MarijeEnBoomer schreef: Echt een heel dun stukje eraf schaven.
Ik heb zo'n guillotine schaar .

http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzo ... haar/19928
Ik heb ook zo'n schaar van een merk dat trimmers gebruiken. Helaas lukt het me niet om hele kleine plakjes eraf te halen. Dat heet het lukte bij Boris en Cayley perfect, maar een hond van dit formaat heeft ook bijpassend formaat nagels.  :-X

Ik ga maar eens zo'n dremelachtig ding inzetten denk ik.
Door hannabelgje
#2753955
MarijeEnBoomer schreef: Dan kan je mooi beginnen met elke dag een klein stukje om hem op de goede lengte te krijgen
Hij is nu echt eraf tot het leven of net in het leven. Jammer dat hij er niet helemaal af is.  :-X
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2753961
hannabelgje schreef: Hij is nu echt eraf tot het leven of net in het leven. Jammer dat hij er niet helemaal af is.  :-X
Boomer heeft doorzichtige nagels dus bij haar kan ik het goed zien. Door een foutje heb ik een keer in het leven geknipt bij d'r (net het leven er kwam een mini druppel bloed) en de volgende dag kon ik er alweer een stukje afschaven!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door