Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roellie
#2753154
Nog even om het voor mij echt duidelijk op een rijtje te hebben....

Morgen komt onze poes. Hij is dan 7 en een halve week.
Hoeveel kvv per dag kan ik hem dan geven?
en over hoeveel porties moet ik dat verdelen?

Groetjes

Roellie
Door Mowgli
#2753157
Zoveel als hij honger heeft, ik zou hem in ieder geval 4 keer per dag voeren. Als de kleine aangeeft dat hij honger geeft, gewoon geven, ook als zijn dagrantsoen al op is, dan z.s.m. wat ontdooien.
Mowgli kreeg in den beginne porties van 40 gr. per keer, minimaal 5 porties per dag (ook 's nachts / 's morgens heeel vroeg), bij hele goede dagen kreeg hij zelfs 7 porties.
Door Martine-Tom
#2753665
Ik vind dat je een kitten eigenlijk niet kan overvoeren, hier kregen ze zovaak ze wilden en zoveel ze op konden.
Doki at in het begin 5 of 6 keer per dag en 200 gram in totaal, Freud van het begin af aan al 1 keer per dag (bood het vaker aan maar hij at het gewoon niet) en dan zo'n 150 gram, en eigenlijk is dat zo ook wel zo ongeveer gebleven.
Door Mowgli
#2753695
En je merkt snel genoeg wanneer de kleine weer honger heeft.
Zodra ze vervelend beginnen te doen, of zelfs agro worden bij het spel, hebben ze óf honger, óf ze zijn moe.

Op zo'n moment was de eerste stop met Mowgli bij zijn voerbord. Kittens ontdekken namelijk de hele dag door de wereld, zo vergeten ze dus gewoon te eten, of zelfs te slapen. Dan moet je ze dus gewoon bij de voerbak neerzetten. Eten ze niet, dan een time out geven en in de mand zetten, of eerst even oip schoot of op de arm knuffelen en dan in de mand. Meestal worden ze dan rustig en vallen vanzelf in slaap.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door