Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roellie
#2753602
Vandaag is de poes bij ons gekomen. Nu heb ik Darf kvv, en uiteraart eet hij er geen hap van :-X
Ik bied het steeds aan, maar heeft tot nu toe nog niets gegeten.

Vanochtend heeft hij nog wel zijn brokjes bij zijn oude baasje gegeten, dus hij heeft vandaag wel wat op.

Ook nam hij vanochtend 2 beloningsbrokjes van ons aan,
maar andere brokjes heeft hij ook niet meer gegeten.

Ik neem aan dat dit ook te maken heeft met het verhuizen, althans dat hoop ik wel
en dat hij vanzelf wel gaat eten.....

Maar ja, het is toch een kitten van iets minder dan 8 weken.
Hoe lang kan/mag hij niet eten?
Moet ik me zorgen maken als hij morgen dan nog niets eet van het kvv.
Van huis uit kreeg hij whiskas kitten brokken, moet ik dat voor de zekerheid in huis halen
of is dit een kwestie van de volhouder wint?

Groetjes

Roellie
Gebruikersavatar
Door Thea
#2753611
Je moet  met katten oppassen voor leververvetting. dat schijnt vrij snel te kunnen gebeuren.
Ik zou een paar stinkblikjes/kuipjes kopen.
Eerst kijken of ze dat eet.
Dan mengen met een theelepel darf en dat steeds meer en minder stinkblik/kuip ;)
Als de katten hier een halve dag niet gegeten hebben doe ik ook een kwart kuipje stink erbij en dan gaat het zo op ;)
Door Roellie
#2753616
Dat heb ik nu niet in huis,

kan ik zonder problemen voor gezondheid te krijgen wachten tot morgen de dierenwinkel weer open is?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2753620
heb je stukje kip in huis.
kook dat en doe de boulion over de darf evt ook in stukjes gesneden gekookte kip.
Ik zou niet willen dat een kitten 24 u niet eet.
Of probeer met gewoon warm water/melk.
Dus een paar druppels melk met wat warm water ;)
Door hannabelgje
#2753631
Waarom zo jong al verhuist? Geef hem even tijd om te wennen, het is niet niks voor z'n heel jong kitten om te verhuizen.
Door Roellie
#2753645
hannabelgje schreef: Waarom zo jong al verhuist? Geef hem even tijd om te wennen, het is niet niks voor z'n heel jong kitten om te verhuizen.
Dat hij zo jong verhuist i, is een heel ander verhaal.
Maar natuurlijk geef ik hem de tijd om te wennen, vandaar deze vraag.
Ik vroeg me dus af of het erg is dat hij over de hele dag maar een paar brokjes heeft gegeten...
misschien dat het morgen wel weer over is als hij ietsjes meer gewend is,

Met mijn hond weet ik nog wel, dat ik op haar eerste dag, er naast ging zitten en het voor ging doen :D
en nu eet zij alles....

maar dat van die kip en warme melk is wel een goed idee....
Door fem fatale
#2753651
Op de dag van de verhuizing niet eten is in de regel niet raar, maar voor zo'n jong kitten vind ik het eigenlijk wel raar, want die eten altijd en hebben altijd honger.

Ik zou het voor nu zo aantrekkelijk mogelijk proberen te maken, dus zorgen dat het flink gaat ruiken, warm water erop, desnoods au bain marie verwarmen, iets lekkers erdoor etc. Als hij morgenochtend nog niet goed eet, zou ik ermee naar de DA gaan.
Door Martine-Tom
#2753660
Ik zou morgen even kipfilet (de rauwe om in de pan te gooien  :P) halen en die in reepjes aanbieden, en anders carnibest dat word ook goed geaccepteerd.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2753662
Ik zou vooral zorgen dat de kitten wel iets drinkt ook al eet hij niet direct dus inderdaad wat kookvocht van kip o.i.d.

En eventueel morgen starten met blikvoer gemengd met Darf. Overigens heb je ook kwalitatief hoogwaardig blikvoer van 100% eend of kip bijvoorbeeld. Dat scheelt alweer
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door