Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2753198
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen dit is mijn eerste bericht hier op barfplaats.nl.
mijn naam is Jacqueline, ik heb een bordeaux dog teef van ruim 4,5 jaar met de naam Dena, ik voer KVV al ruim 3 jaar. ben er mee in aanmerking gekomen doordat mijn hond een huidallergie heeft (pollen allergie en huisstofmijt).

nou heb ik een vraag of jaah zit met een probleempje. afgelopen maandag kon me hond ineens niet meer poepen werd erg onwel etc. wat bleek nou dat ze verstopt zat geprobeerd haar het zelf laten uitpoepen uiteindelijk niet geluk en moest ze geopereerd worden (afgelopen woensdag) waarbij haar dikke darm geopend moest worden om de ontlasting te verwijderen (20 cm aan versteende ontlasting). gelukkig is de operatie goed gegaan.
Het was een flinke heftige operatie, nou is de dierenarts die haar geopereerd heeft niet een echte voorstander van KVV  en ze had het liefst als ik het toch ging voeren dat het gekookt werd ivm bacteriën. nou daar ben ik wel mee eens (ben veel te bang voor infectie) maar ik zit nu met de punt wanneer kan ik over gaan op rauw heeft iemand daar ervaringen mee of tips? eeuwig koken is nou ook niet de bedoeling.

groetjes Jacqueline
Door Lizzy
#2753220
Nee, eeuwig koken is zeker niet de bedoeling want dan krijg je ook vitamine tekorten. Maar ik zou het zeker de komende 2 weken koken. En dan langzaam afbouwen. Steeds korter koken en daarna overgieten met gekookt water en dan weer rauw gaan geven. Dus met een week of 3 a 4 week zou het dan weer volledig rauw gegeven moeten worden.
#2753223
Spike heeft begin juni ook een zware operatie gehad na verstopping door een dennenappel :-X
Toen hij weer vast eten mocht (speciaal lichtverteerbaar blik van de DA) hebben we na ongeveer 10 dagen weer wat kvv door het blikvoer geroerd. Dit met toestemming van de DA die ook niet per definitie pro vers is maar er geen probleem van maakte. Na ong. 3 weken zat hij weer op kvv, waarbij we nog wel een aantal weken een wat fijnergemalen voer hebben gegeven.
Nu eet hij gewoon weer alle soorten en krijgt ook weer gedroogde pens en kippennekken
Fijn dat jouw hond ook goed door de operatie is gekomen.
#2753240
bedankt voor jullie reactie.
ik zat zelf inderdaad ook te denken om het koken langzaam af te bouwen. zat zelf alleen te twijfelen aan wanneer ik er langzaam naar rauw zou gaan.
ik kreeg ook blikvoeding van de dierenarts alleen daar is mevr. niet zo happig op (altijd wel een kieskeurig geweest)
het was een flinke opluchting dat haar operatie goed is gegaan alles wat ze daarvoor probeerde om de operatie te voorkomen is niet goed gegaan dit gelukkig wel en haar herstel verloopt nu ook nog goed maar we zijn er nog niet dus ben nog er voorzichtig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door