Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Takkie
#275140
Ik heb de afgelopen dagen een beetje rondgelezen hier over Barfen.
Ik vind het enorm interressant en ik zou me er graag verder in willen verdiepen.

Nu heb ik een pup van 15 weken en nu is mijn vraag of het wel zo verstandig is om nu te beginnen met Barfen. Omdat zij nog in de groei is (en ik wil dat ze goed opgroeid) en ik ben hardstikke onervaren hiermee.

Ik zou ook niet weten wat ik haar zou moeten geven, want met een pup is het denk ik toch anders dan met een volwassen hond.
Wat vinden jullie?

Ze krijgt nu Prins Super, en 2 dagen per week kvv van Prins. Ze is 15 weken, 11,5 kilo en een kruising D.Herder X Labrador
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275144
Als je verder nog je moet inlezen zou je ervoor kunnen kiezen om eerst volledig KVV te voeren en dan met 1 barfdag, en dan ga je die dagen steeds verder uitbreiden naarmate je meer thuis bent in het BARF gebeuren.

Je kunt heel goed pups volgens de BARF methode oplaten groeien maar dan moet je er wel iets vanaf weten , niet zomaar iets doen.
Door Lizzy
#275312
Het is JUIST goed om een pup barf te geven! En een pup eet niet anders als een volwassen hond hoor. Ja, als ze heel jong zijn begin je met gemalen botten en fijngesneden vlees, maar met een pup van 15 weken kun je al prima direct beginnen. Qua botten is het verstandig om met platgeslagen kippennekken te beginnen.
Door Helen
#275317
Mijn pup groeit deels op kvv en deels op barf en over een maand als mijn kvv op is gaan we geheel op barf verder. Mijn intentie was om helemaal te barfen, maar ik train met haar voer en dat was de eerste maanden heel belangrijk, dus heb ik het toen bij deels barf gehouden. Ik barf met mijn andere hond wel al ruim anderhalf jaar full-time en heb daar dus enige ervaring in. Was dit niet het geval geweest, dan had ik het niet aangedurft om onmiddelijk te gaan barfen met een pup. Niet dat het erg moeilijk is, maar je moet wel weten wat je doet.
Door Takkie
#275601
Ja, inderdaad. Ik heb er nog niet zoveel verstand van. Maar misschien kan ik eens beginnen met één barfdag per week?
Maar dan moet ze dus wel altijd kvv krijgen, anders is het geen goed idee omdat ook nog met brokken te combineren?

Nouja ik zal nog wel veel vragen hier op het forum :)
Door Lizzy
#275752
Takkie schreef: Ja, inderdaad. Ik heb er nog niet zoveel verstand van. Maar misschien kan ik eens beginnen met één barfdag per week?
Maar dan moet ze dus wel altijd kvv krijgen, anders is het geen goed idee omdat ook nog met brokken te combineren?

Nouja ik zal nog wel veel vragen hier op het forum :)
Nou, je zou wel brokken kunnen geven in combinatie met vlees of pens met groente bijv. en dan voor de calcium wat gemalen eierschaalpoeder, maar ik denk dat je je wel moet realiseren dat brokken gewoon niet gezond zijn.... Waarom wil je brokken blijven voeren?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door