Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door selma.
#2747250
Winnie is niet helemaal lekker, ze is nu 8 jaar. Ze is 1, 5 jaar bij ons. Het is een hond die nooit graag wandelt en 2x 15 min is voor haar doen al heel wat. We namen regelmatig de bal mee om toch wat energie kwijt te kunnen, want de bal die moest en zal gehaald worden door winnie.

Ze heeft een aantal maanden geleden na een sprong achter haar bal aan haar poot geblesseerd, toen naar de dierenarts geweest, als ze na een week niet gewoon liep moesten we terug. Na een week leek alles prima ze rende en gebruikte haar poot goed. Nu zie ik dat ze af en toe haar poot niet belast bij het staan. Lopen doet ze goed, allewel het geen hond is die graag wandelt maar dat is altijd geweest.

Daarbij heeft ze veel last van haar allergie, we zijn nog steeds (5 weken) aan het elimineren maar de jeuk blijft en gaat zelfs niet meer weg bij gebruik moderin. Ze heeft vooral jeuk op haar buik borst en achter haar oren.

Vorige maand waren we bij de dierenarts bleek dat ze een hartruis heeft. Geen probleem zei de dierenarts, maar ik moest er opletten of ze niet snel ging hijgen of hoesten.

Nu heb ik een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor maandag.
Winnie is erg moe, slaapt de hele dag en wil helemaal niet meer wandelen. Zelfs haaf 15 min rondje haalt ze niet. Ik ga haar bloed laten onderzoeken, haar poot laten bekijken en haar toch nog maar een keer op mijten laten nakijken. Hoop dat ze weer de oude word want dit is echt niet leuk.
Door keetje
#2747298
Bulletjes zonder puf, daar is iets mis mee.
Heb je haar nierwaardes wel eens laten controleren? Ze is al wel 8 he?
Door Lil
#2747308
Ik duim met je mee, want zo weinig energie moet haast wel op een ander fysiek probleem duiden. Succes en heel goed dat je bloed laat prikken.
Door selma.
#2747511
Ja vorig jaar hebben we ook al eens bloed laten prikken en toen was alles goed Het is zoiezo een hond die niet super actief is maar nu slaat het echt door.
Ik heb zelf het idee dat ze nu vanalles last heeft dus en de allergie en de poot. Misschien zelfs van haar hartruis..
Door selma.
#2749199
We zijn bij de dierenarts geweest....
Eerst gekeken of we konden vinden waar de last van de poot vandaan komt. Maar mevrouw liet nu natuurlijk niks blijken bij de dierenarts, dus de rug en achterbenen op de foto gezet, die zagen er goed uit zei de dierenarts niks te vinden dus ze moest maar even rustig aan doen met haar bal.

Daarna hij heeft nog even geluisterd naar haar hartje en zei dat het maar een klein ruisje was en hij wou daar niet direct medicatie voor geven.

De huid van winnie was een ander verhaal, geen gisten en mijten gevonden wel weer veel bacterien aanwezig. Hij zei wassen met maleseb en je krijgt een atibiotica voor 10 dagen mee voor de huid even goed te laten herstellen, maleseb heb ik nog en ik was haar daar normaal 1x in de 2a3 weken mee maar nu dan maar even om de paar dagen.

Volgens de dierenarts kwam daar ook het vele slapen vandaan. Hij vermoed dat de jeuk minder word en dat ze dan weer meer energie krijgt. Als de 10 dagen om zijn en ze is nog even moe dan moeten we terug om toch bloed te prikken.

Nou we hopen het maar ben erg benieuwd.
Door keetje
#2749267
Best wel positief toch?
Nu maar even stevig blijven wassen met de Malaseb en hopelijk krijg je het dan onder de knie.
Misschien ook weerstand verhogende middelen gaan geven?
Luna krijgt ook Teunisbloemolie en Omega 3 voor haar huid. Misschien een ideetje?
Door selma.
#2749431
Ja is wel positief idd... maar ze heeft de jeuk eigelijk pas zo erg gekregen vanaf dat ze volledig op vlees staat.
Het is idd wel zo dat ze ook pas sinds dien slecht loopt.
Ik ga zeker nog even volhouden en hoop dat het allemaal wat rustiger word.
Puur jeuk hielp bij winnie niet, puur huid heb ik niet geprobeerd, is idd wel eens een optie.
Eerder kreeg winnie zalmolie maar dat durf ik nu niet met haar eliminatie dieet.
Omega 3 welke gebruik jij keetje?
Door Lizzy
#2750452
Ik wil niet zeuren maar bij mijn weten is het onmogelijk om aan de hand van het luisteren naar het hart te bepalen of de hartruis groot of klein is. Om dat te weten (hoe ernstig de ruis is) zal er een doppler echo gemaakt moeten worden bij bijvoorbeeld iemand als Warmerdam in Noordwijkerhout.
Door selma.
#2752950
Tja moet zeggen ik weet er weinig vanaf.
Hij zei ik hoor de hartruis niet continu, ik
hoor het maar af en toe.
Maar nu met de antibiotica is winnie al een stuk actiever dus dan denk ik dat het moe en futloze toch van de allergie afkomt.
Ga vandaag omega 3 halen en hopen dat het wat rustiger word die huid.
Nu krijgt ze antibiotica en iedere dag prednison om het even geheel te laten herstellen maar  van die prednison daar wil ik toch ook weer vanaf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door