Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lin-da
#274102
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voor stellen, ik ben linda en heb drie kleine honden.
Een malthezer, een kruising chihuahua/teckel en een papillon pup van 17 weken.
Ik ben me aan het verdiepen in ander voer omdat ik ondertussen al zoveel gelezen heb en er ondertussen al achter ben dat brokken niets zijn. Al hebben ze dat altijd nog gehad.
Nou zou ik graag willen overstappen op kant en klaar versvlees. Maar ik heb hierover een aantal vragen. Is dit bv voldoende, zit hier alles in wat een hond moet hebben? Of moet ik hier nog iets aan toevoegen. Wil ze nl niets tekort doen. Ik neem aan dat dit beter is als brokken?
En wat voor merk raden jullie mij aan? Hoeveel moeten mijn honden hiervan hebben en wat kost het ongeveer. Ik voer momenteel eukanuba met een aanvulling van vuile pens en hart twee keer in de week.
En waar ik ook benieuwd naar ben. Is barf beter dan kant en klaar versvlees voeding en waarom?

Ik weet dat het heel veel vragen zijn, maar is er iemand die mij hiermee kan helpen.

gr linda
Door Lizzy
#274277
Versvlees is zeker heel veel beter als brokken. Dat komt omdat het rauw/vers vlees bevat (en orgaanvlees en sommige merken bevatten gemalen rauwe botten en rauwe of gekookte groentes). Er zijn al best een aantal merken waar je uit kunt kiezen:

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.diervoeding.com (Smuldier)

Het zelf samenstellen van voer is ook buitengewoon gezond. En leuk om te doen. Maar je moet je wel eerst in de methode verdiepen alvorens je aan de slag kunt. Het is niet moeilijk, maar je moet weten wat je doet.

Dit zijn misschien wel handige dingen voor je om te lezen:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

en

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326
Door Borke
#274367
Hallo Linda,


Ik ben hier ook nog niet zo lang en de informatie is soms overweldigend :-)
Ik denk dat jij BARF (zelf samenstellen van verse voeding) en compleet vers vlees (kvv) door elkaar haalt. Bij BARF moet je inderdaad goed opletten of je van alles wel genoeg geeft.
Kvv koop je kant en klaar en daar zit alles in wat je hond nodig heeft. Ga maar spittten in de bibliotheek, daar staat goede info voor starters!

Groetjes,
Door lin-da
#274441
Het barf lijkt me inderdaad nog te moeilijk, daar wil ik me eerst iets beter in verdiepen voordat ie ze zomaar iets "voorschotel"wat heel niet goed is.
Ik moet zeggen dat ik het allemaal wel heel interessant vind.
Heeft iemand van jullie nog een suggestie, het liefst wil ik natuurlijk het best mogelijk voer geven. Van welk merk raden jullie mij dit aan? Ik zie dat volgens mij best wel wat mensen carnibest en duck geven. Is dit goed of is er nog beter?

gr linda
Gebruikersavatar
Door Nitus
#274502
Carnibest en Duck zijn allebei goed hoor ;), het grootste probleem is vaak de verkrijgbaarheid. Dus als je wilt beginnen, begin dan eerst met iets waar je redelijk makkelijk aan kan komen.
Zelf kan ik eigenlijk aan bijna alle merken komen (behalve Bibi), ik ben begonnen met AHV, heb toen Duck en Energique geprobeerd en nu voer ik Carnibest. Daar kon ik in het begin niet zo heel makkelijk aan komen, vandaar dat ik eerst andere merken heb geprobeerd die ik zo bij de dierenwinkel kon kopen.
Het enige waar je op moet letten is je hond ;), aan je hond kan je zien of het voer goed is voor jouw hond of niet.
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 04 mar 2005, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lin-da
#274588
Jeetje wat moeilijk zeg om aan kant en klaar vers vlees voer te komen.
Ik heb alle dierenspeciaalzaken zowat opgebeld en niemand verkoopt zowat wat.
Het enige wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is Rodi.
Iemand hier enige ervaring mee?

gr linda
Door tieneke
#274599
[quote="lin-da"]
Jeetje wat moeilijk zeg om aan kant en klaar vers vlees voer te komen.
Ik heb alle dierenspeciaalzaken zowat opgebeld en niemand verkoopt zowat wat.
Het enige wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is Rodi.
Iemand hier enige ervaring mee?

gr linda
[/quote]
Kijk even bij de verkooppunten die de versvlees-sites vermelden ;)
Door lin-da
#274603
ja heb ik gedaan, maar dan nog blijft er niet zo heel veel over. Ik heb al heel wat zaken afgebeld. Sommige mensen snappen het niet eens en gaan het hebben over blikvoer

gr linda
Gebruikersavatar
Door Binno
#274622
[quote="lin-da"]ja heb ik gedaan, maar dan nog blijft er niet zo heel veel over. Ik heb al heel wat zaken afgebeld. Sommige mensen snappen het niet eens en gaan het hebben over blikvoer
[/quote]

Op de sites van de enkele versvleesvoedingen staan de verkooppunten vermeld. Misschien is er wel eentje in jouw buurt? ;)
http://www.carnibest.nl/verkooppunten.htm
http://www.ducknatuurvoeding.com/Verdee ... erland.htm
http://www.energique.nl/waartekoop.php
http://www.bibidiervoeding.nl/Verkoopad ... punten.htm
Door lin-da
#274763
Hallo allemaal,

Ik heb nu prins gehaald. In de hoop dat dat goed is.
Ze hebben het vanavond voor het eerst gehad, en als het goed gaat gaan mijn brokken de vuilnisbak in.
Ga me nu maar orienteren hoe ik moet beginnen met barf als dit goed blijft gaan.


gr linda
Gebruikersavatar
Door Nitus
#274765
[quote="lin-da"]
ja heb ik gedaan, maar dan nog blijft er niet zo heel veel over. Ik heb al heel wat zaken afgebeld. Sommige mensen snappen het niet eens en gaan het hebben over blikvoer

gr linda
[/quote]
Ik zag dat je in Apeldoorn woont, en in Apeldoorn zit een verkooppunt vanCarnibest, klik maar even op de link die Binno gegeven heeft. Energique wordt ook op 2 plaatsen in Apeldoorn verkocht, ook te vinden via de link in het bericht van Binno.
Rodi kun je evt. ook geven, maar daar zit geen gemalen bot in maar een calciumpreparaat.

Prins is volgens mij hetzelfde als Energique (komt in ieder geval uit dezelfde fabriek), dus dat zit ook wel goed hoor ;). Succes!

Oja, vonden ze het lekker?
Door Elvira
#275213
Ik dacht dat Energique alleen een stuk goedkoper is, dus als je daar aan kan komen dan betaal je minder voor het zelfde.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door