Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Laundry
#275119
Hoi allemaal,

Wij willen onze hond Morres van de brokken, en over naar het kvv aangevuld met andere gezonde lekkernijen.

Nu lees ik zojuist dat als je je pup barft, de hoeveelheid voedsel ongeveer 10% van zijn lichaamsgewicht moet zijn. :o

Morres is 17 weken en 19 kilo zwaar. Is hij Barfisch gezien nog een pup, geld kvv (Smuldier) wel in deze barf regel, kortom:
moet die kleine rakker 1.9 kilo per dag gevoerd worden? ???


Groetjes
André
Door Peet
#275123
Voor pups geldt idd 50 gram per kilo lichaamsgewicht.
Dus bij 19 kilo zit je idd aan de 950 gram per dag, eventueel aangepast als hij te dik of te dun wordt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#275241
Het kan ook heel goed zijn dat je van smuldier ook nog eens dubbel zoveel moet geven om hem op gewicht te houden als van bv Carnibest of bibi ofzo. Zeker een pup zou ik ook liever op een wat beter merk kvv zetten dan smuldier.
Door Helen
#275256
Mijn pup weegt 18 kg ongeveer en krijgt de om de dag 600 en 700g. Deels barf, deels carnibest. Ze krijgt ruim voldoende beweging (4 a 5 keer per dag 20 a 25 min) en speelt in huis regelmatig met onze andere hond. Dus voor haar gaat deze vlieger niet op. Ze wordt echt te dik als ze iedere dag 700g zou krijgen.
Door Lizzy
#275323
[quote="Laundry"]

Hoi allemaal,

Wij willen onze hond Morres van de brokken, en over naar het kvv aangevuld met andere gezonde lekkernijen.

Nu lees ik zojuist dat als je je pup barft, de hoeveelheid voedsel ongeveer 10% van zijn lichaamsgewicht moet zijn. :o

Morres is 17 weken en 19 kilo zwaar. Is hij Barfisch gezien nog een pup, geld kvv (Smuldier) wel in deze barf regel, kortom:
moet die kleine rakker 1.9 kilo per dag gevoerd worden? ???


Groetjes
André

[/quote]

Hoi Andre, bij barf 'geldt' dat een pup tussen de 5% en 10% van hun lichaamsgewicht eten waarbij je bij 10% moet denken aan een pup van een klein ras die veel lichaamsbeweging heeft en 5% bij hele grote rassen. En, het is altijd belangrijk om op het oog te voeren. Als je hond te mager is: meer voer, wordt hij mollig: minder voer.

Ik denk zelf dat je qua barf eerder op een gewicht van 900 gram voer per dag komt te zitten met jullie hond (dus 5%). Hoeveel Smuldier je moet geven weet ik niet. Ik ken de richtlijnen van de fabrikant niet....
Door Elizaw
#275427
Hai,

Op de verpakking staat hoeveel je een volwassen hond van een bepaald gewicht mag geven, doe daar wat extra's bovenop omdat Morres nog een pup is.
Anders even een mailtje sturen naar de fabrikant ;D

Groetjes,
Bep
Door rees
#275580
Sven van ons is nu 15 weken en krijgt smuldier en ahv aangevuld met vers en dat gaat prima .

en een dag in de week pens met een lekker bot :P

hier word gekeken met de ogen en niet op de
verpakking voor de hoeveel heid . ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door