Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door webster
#2749585
Hoi mijn hond heeft een hotspot gekregen na een tekenbeet. De hond heeft van de DA een AB kuur(cefaseptin 600mg) gekregen afgelopen vrijdag de plek is nu droog en vol korsten.Ik vind de hond erg overdreven aanhankelijk en wil niet in zijn mand slapen maar alleen vlak naast me liggen. Eten doet hij goed en gaat graag mee naar buiten. Zou dit de bijwerking kunnen zijn van de kuur?? Moet ik de plek verder nog met iets behandelen of de korsten er af wassen?? Wie heeft er wijze raad??
Door Lizzy
#2750450
Ik heb geen idee. Hoewel ik weet dat sommige honden echt strontmisselijk kunnen zijn van AB. Een beetje Okugest en probiotica helpen daarbij vaak goed. Ik zou me qua verzorging van de hotspot aan de aanwijzingen van de DA houden. Wat heeft die er van gezegd?
Door webster
#2750520
D.A heeft er eigenlijk niets van gezegd alleen terug komen als het erger zou worden.Dacht zelf aan calendula spray,maar ben bang dat alles dan weer te nat wordt.
Door eelke
#2750521
Als het droog is zou ik het gewoon met rust laten, die korsten zitten er niet voor niets.
Een hond kan goed ziek worden van zowel AB als een hotspot.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2750878
Die aanhankelijkheid herken ik wel,de jeuk en de pijn en eigenlijk willen bijten/krabben,dat deed Radja ook,niet bij me weg te slaan! Alsof wanneer ze dichtbij je ligt er geen behoefte aan krabben is. Ze maken zichzelf kapot middels bijten en krabben juist wanneer je er niet bij bent. Dus soort van bescherming zoeken tegen de jeuk en de pijn.
Door yorokobi
#2751536
Bij ons was 1 reu die het had ook echt niet in orde ervan. We waren op vakantie en normaal geniet hij van het lekker buiten in de tuin rennen.
Nu was hij niet uit zijn bench te slaan  :( was echt heel sneu.
Als we hem in de tuin neerlegde wist hij niet hoe snel hij naar de bench terug moest rennen.
Door webster
#2751723
Dank jullie voor je reacties, vanmorgen heeft meneer het weer effe open gekrabbeld dus weer schoongemaakt met hibiscrub en wachten tot het weer dicht is.
Door tess-09
#2751729
Mijn hond Tess Bouvier heeft al 2 jaar hotspots aan haar kop. Vooral na de loopsigheid komt het opzetten. Ik ga al lang niet meer naar de da. omdat dan voorschreven wordt. Anti-biotica + wassen met betadine. Betadine moet je nooit lang achter elkaar gebruiken. De huid raakt erg overbelast en droogt erg uit. Wat weer een extra krabben veroorzaakt.
Mijn oplossing is...spoelen, gewoon met lauw water. Wanneer er teveel korsten + bloed is, gaat dit enorm jeuken. Blijven spoelen tot er "rust" in komt. Daarna 1x wassen met Biotex groen, dit verzacht de huid. Nadeel is dat je dit niet iedere dag kan doen. De huid wordt dan soppig. Na het wassen met Biotex weer een paar dagen spoelen. Daarna weer Biotex en dan heel rustig afbouwen met spoelen. Het lichaam moet uiteindelijk zelf de oplossing vinden om te herstellen.
Tess reageert behoorlijk heftig op zalf of sprayen. Dit kan alle uiteenlopende zalven of sprayen zijn. Ik deed t wel eens op aanraden van een ander bv calendula (zalf oid). Met als resultaat 1 groot bloedbad. Ik heb lang moeten uitproberen waar Tess goed op reageert. En dat is mijn spoelen + biotex.
Gebruikersavatar
Door Radja
#2751889
Ik knip eerst het haar rondom de spot weg om het lucht te geven en soms is de spot groter dan wat je ziet,maak het schoon of met betadine of biologische appelazijn,daarna smeer ik het in met calendula emulsie,maar soms ook met sudocreme (is voor babybilletjes met luieruitslag) en binnen no time is het weg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door