Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nancy73
#2751545
Ik wil steeds meer overgaan op helemaal zelf samenstellen. De voorwaarden is wel dat het biologisch vlees moet zijn.

Nu  vind ik het erg lastig om van al het orgaanvlees 4 diersoorten bij elkaar te krijgen. Ik wil nu overgaan op elke dag ongeveer 150 gram KVV de rest BARF  Nu doe ik dit nog 3 maal per week, de rest helemaal KVV.

Ik heb nu aan vleesbot  : eend, kip, fazant, patrijs, (later ook konijn)
                      spiervlees: konijn, rund, lam, geit,
                      orgaan    : lamslong, geitenpens, kippenhart. (geen rund omdat dit in bijna elke KVV al zit, behalve wild)

O ja en visjes: 1 keer in de week een Makreel of haring of zalm. En af en toe een rauw eitje.

Ik voer aan KVV  wild, konijn en kalkoen van DARF EKo, elke dag een andere. Eigenlijk dus de soorten die ik niet aan BARF voer.

Is de afwisseling toch goed genoeg??

Over de percentages maak ik me niet druk, dat is geen probleem
Door Nancy73
#2751648
Waar het dan ongeveer op neer komt is dit:

Vleesbot 270 gram
orgaan 80 gram
Spiervlees 135 gram
Groente 80 gram

Ma
kipnekkies
Kiphart
Runderkopvlees
groente en een eitje

Di
Eendennekken
geitenpens
konijnvlees
groente

Wo
fazantnekken
lamslong
lamsvlees
groente en een eitje

Do
Kipkarkasje
lamspens
geitenvlees
groente

Vr
fazantnekkies (patrijspoot als het lukt)
kiphart (of hert als ik krijgen kan)
runderkopvlees
groente

Za
Eendennek/eendenbillen (of konijnkarkas als ik durf)
lamshart
konijnvlees
groente en een eitje

Zo
kipvleugels
visje!!
geitenvlees
groente
Door Lizzy
#2752910
Ik vind het er ook heel strak uit zien en zeer afwisselend. Ik sluit me alleen bij Martine aan: teveel nek. Het is namelijk zo dat er geruchten zijn dat nekken van dieren nog restanten schildklierhormoon zouden kunnen bevatten. Voer je dan teveel nek, krijgt je hond teveel van dat hormoon binnen. Of het waar is...? Dat weten we nog niet maar zekerheidshalve zou ik niet vaker dan 2 keer per week nek voeren. En dat is op zich ook maar natte vingerwerk hoor, die 2 maal per week..., of eigenlijk puur gevoelsmatig.
Door Nancy73
#2753029
Dank jullie wel. Ik ben weer wijzer.  O0

Dat er schildklierhormoon in kan blijven zitten wist ik idd niet. Ik ga de volgende keer dus de konijnkarkassen bestellen. Verstand op nul en gewoon maar doen dan  :yucky:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door