Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2749767
Ben ik weer met mijn problemen  :biggrin2:

Goed, Xavi was wat dramatisch bezig op barf en kvv, luste bijna niks meer. Hij krijgt nu grotendeels Smuldier penscompleet en zo nu en dan een barf dagje er door met dingen die er redelijk in gaan.
Nu is zijn ontlasting prima op smuldier, eindelijk weer mooie stevige drollen! Hij eet het graag en is weer wat aangekomen! maar goed ik geef toch liever barf.

Wat hij lust (moet hem met bot enzo wel helpen hoor, anders laat ie het grotendeels staan)

- kippennek, kipkarkas, kippenrug
- eendennek
- kippenvlees
- kalkoenfilet
- meeste rundvlees
- lamshart
- pens

Ik hoef niet met lever en nier aan te komen. Paard , gans, konijn en zalm ook niet. En veel experimenteren met andere diersoorten doet me pijn in portemonnee, ik wil geen dingen meer weg hoeven gooien of voor half geld verkopen.

Mijn budget is niet hoog, maar ik zou hier wel een menu van samen kunnen stellen. Echter is het niet helemaal compleet qua diersoorten. Ik voeg uiteraard wat groente en een eitje toe.

Wat zouden jullie doen?
Laatst gewijzigd door Hylos op zo 08 sep 2013, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2749774
Tja lastige eters stellen je voor nieuwe uitdagingen...
Alleen smuldier kan maar lijkt me niet ideaal, een menu met veel nekken en kippenbot zònder lever en nier zou voor mij ook geen optie zijn

Zijn er andere kvv's die hij wel/ook eet naast smuldier?
Wat nou als je zelf gaat malen en er orgaan doormengt en misschien uiteindelijk zelfs iets van parelhoenkarkas oid .. zou hij dan ook weigeren? Want dat zou mijn eerste keus zijn... home made gemalen barf

Succes!
#2749781
Ja ik zou erg graag zelf willen malen! Maar ik kan helaas echt geen duur apparaat kopen nu. Zoek wel steeds op marktplaats voor een goede handmatige, dus wie weet. Al lust hij fazant van alaska ook al niet maar ik zou dan wel lever en niertje door de kipkarkassen kunnen malen.

Hij kreeg normaal lotgering maar dat hoefde hij ook niet meer, daarnaasr vond ik het ook niet goed meer en wordt het ook niet meer verkocht in de buurt.
Haaksbarf, barfmenu en alaska lust hij wel maar dat is me echt veels te duur dat lukt me echt niet met mn ww uitkerinkje  ;D

Oh en, wellicht had dit topic bij "vragen en problemen barf" moeten staan  :-X
#2749794
Hier worden nier en lever ook slecht gegeten, met name door Manu. Ik bestel regelmatig bij Degomeat en bestel daar dan een paar rollen orgaanmix bij daar zitten 4 soorten orgaan gemalen in en dat gaat zonder problemen naar binnen. Even opgezocht het is de orgaanmix NRV met 25% konijnnier, 25% eendlever, 25% kippenmaag en 25% runderhart. Ze krijgen hier dan nog wel andere orgaan soorten die wel goed gegeten worden bij bv alle soorten hart gaat goed.

Of misschien gemalen mengen door pens dat lukt hier vaak ook wel.

Degomeat verkoopt meer gemalen vlees wellicht is dat een optie om eens te proberen. Ooooh enne geen aandelen, wel een tevreden klant  ::)
#2749812
Martine-Tom schreef: Er is al een molen van 5 tientjes waar je best wat mee weg kan krijgen.
Ik maal, konijn, eend, kip, parelhoen, duif, vis, fazantnek...en mijn molen was 100 euro  :)
Ik las elders op het forum wel iets over een clatronic waar iemand hier goede ervaring mee had? Maar die is 40 euro en je hoort dan ook weer veel dat ze snel stuk gaan. 40 euro zou opzich wel kunnen!

El_Kato, dat ben ik idd ook van plan om bij degomeat mixen te bestellen! Door de pens heen is idd geen slecht idee.. As hij iets lekker vind dan is het pens wel  ;D

Hd ook al gedacht enkelvoudige kvv van degomeat te kopen naast smuldier. Maar liefst geef ik zo weinig mogelijk smuldier compleet ivm de synthetische toevoegingen.
#2750033
Heb je al ens geprobeerd of hij lever en/of nier misschien wel lust als je het even kookt? Zo ben ik namelijk ook ooit met Pike begonnen: Eerst gekookt (en dan wel kleinsnijden) daarna steeds korter koken tot uiteindelijk rauw, en ook steeds minder klein snijden.  ;)
#2750038
Nope, dan hoeftie et ook niet  :boo:
Net nog met gemalen gans. Hij hoeft het niet, gooi er een eitje doorheen, nog niet, bak het heeeel even aan, nog steeds niet, gooi er knoflookpoeder over, na heel lang ruiken, nee hij blieft het niet  :g:
En dan heeft hij de hele dag niks gegeten en gister ook niet veel.
#2750232
Hylos schreef: Ow dat meen je  :-X
Had je er een kalkoennek in?!  ;D

Maar er was hier toch iemand op het forum die alles er doorheen jaste met dat ding?

Martine-Tom, welke molen voor 50 euro bedoelde jij?

Moet ik mn Sedona maar inruilen voor een Kenwood  :biggrin2:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2696227:

Even geleend ::) maar volgens mij staat hier dat ze er zo tevreden over is,ik heb al pb gestuurt of hij nog steeds goed bevalt ik wil hem dan ook graag kopen,misschien heb je er wat aan ;)
#2750449
Ik zou gewoon de nier en lever in pens laten trekken en dan eerst voeren. Als dat een dagje erin gelegen heeft (in de koelkast), dan gaat die lever vast wel binnen.  En daarna de pens erachteraan en is hij nog gelukkig ook.
Alles niet te ingewikkeld en duur maken.  Gewoon een beetje subtiel foppen.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door