Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#275002
Ik ben net nieuw hier (heb al wel veel gelezen ::)), dus ik hoop dat ik geen vraag stel die al vele malen gesteld is. Mijn jongste berner Jane heeft vanaf haar 13e maand (dus pas vrij laat) last van groeipijnen. Is echt met een foto aangetoond, dus zijn echt groeipijnen.
Heeft voer hier iets mee te maken of heeft een hond hier een bepaalde aanleg voor?
Alvast bedankt voor jullie reaktie!

groetjes, Angelique
Door gonny
#275008
volgens mij is het vaak een combi...heb je medicijnen van de da gehad??
Door danielle1980
#275010
bernergek schreef: Ik ben net nieuw hier (heb al wel veel gelezen ::)), dus ik hoop dat ik geen vraag stel die al vele malen gesteld is. Mijn jongste berner Jane heeft vanaf haar 13e maand (dus pas vrij laat) last van groeipijnen. Is echt met een foto aangetoond, dus zijn echt groeipijnen.
Heeft voer hier iets mee te maken of heeft een hond hier een bepaalde aanleg voor?
Alvast bedankt voor jullie reaktie!

groetjes, Angelique
groeipijn is denk een combinatie van beide.
aangezien je een grote hond hebt kan het voor komen dat ze hard groeien,
op brokken kunnen honden wel opeens een stuk harder groeien vind ik.
maar ik denk dat je er wel aanleg voor moet hebben.

onze pyr essie die had brokken en die groeide echt onregelmatig vond ik, ze was bv op 5 maanden al echt heel groot en onregelmatig.(ze was achter veel groter dan voor)
onze 3 pups zitten vanaf geboorte op vers vlees,
die zijn heel anders dan essie nu, ze zijn wel groot al, maar helemaal niet zo onregelmatig en slungelig als estrelle.
ze zijn zowel voor als achter even hoog ong.

ze groeien ook netjes maar bepaals aantal kilo per maand, essie groeide soms heel hard en soms bijna niets. ::)

maar ik denk wel dat het iets met aanleg ook te maken heeft,
goed voer kan een hoop goed doen, maar als de aanleg er is, denk ik dat je nog groeipijnen krijgt, alleen denk ik wel dat je met goed voer het wel stukken verminderd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#275020
Ze heeft geen pijnstillers van de dierenarts gehad, omdat Jane erg druk is. Als ze nu pijn heeft blijft ze in elk geval iets rustiger, anders zou ze maar door blijven gaan. Is natuurlijk helemaal geen fijn gezicht om je hondje pijn te zien hebben, maar wat voor haar het beste is, is op zo'n moment rust.

groetjes, Angelique
Door Femke
#275039
bernergek schreef: Ze heeft geen pijnstillers van de dierenarts gehad, omdat Jane erg druk is. Als ze nu pijn heeft blijft ze in elk geval iets rustiger, anders zou ze maar door blijven gaan. Is natuurlijk helemaal geen fijn gezicht om je hondje pijn te zien hebben, maar wat voor haar het beste is, is op zo'n moment rust.

groetjes, Angelique
Bovenin de balk staat een zoek-optie. Als je via geavanceerd zoekt op berichten van de laatste 365 dagen (met trefwoord groeipijn) vind je vast een hele reeks berichten ;)
Door gonny
#275080
bernergek schreef: Ze heeft geen pijnstillers van de dierenarts gehad, omdat Jane erg druk is. Als ze nu pijn heeft blijft ze in elk geval iets rustiger, anders zou ze maar door blijven gaan. Is natuurlijk helemaal geen fijn gezicht om je hondje pijn te zien hebben, maar wat voor haar het beste is, is op zo'n moment rust.

groetjes, Angelique
zonder medicijnen kan ze idd zelf aangeven wanneer t teveel is, of kun jij verplichte rust inlassen....sterkte ermee!! ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#275271
Zoals Danielle al aangaf is voeding erg belangrijk. Wat krijgt ze te eten?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#275634
Hitam schreef: Zoals Danielle al aangaf is voeding erg belangrijk. Wat krijgt ze te eten?

Ze krijgt 2x energique, 1x rodi en de rest van de week Cavom brokken. Voorheen kreeg ze alleen brokken.
Ze kreeg bij de fokker vandaan puppiebrokken, maar daar zijn we al snel mee gestopt. Ze hebben toen een tijd Carocroc gehad, maar hier was van alle drie mijn honden de ontlasting dun van. Sindsdien krijgen ze Cavom + 1 vleesdag. Nu de laatste weken krijgen ze dan 3x vlees en rest van de week brokken.

groetjes, Angelique
Door Jacqueline74
#275918
Waarom ga je niet helemaal over op vers? je wilt tenslotte het beste voor je hond. Verder heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel weer wat beter.
Door tieneke
#275929
Ik zou de brokken snel vervangen..
Onze vorige Leo had hevige groeipijnen met veel da bezoek,overbouwd, koehakkig etc...hij was nog geen half jaar toen deze ellende begon....
Door tieneke
#275934
De nollebakmonsters zijn nu ruim 11 maanden en hebben echt nergens last van gehad ;)
Zij hebben dan ook niet 1 brokje gegeten vanaf de geboorte!
Ik zie een duidelijk en zeer groot verschil.
Door Lizzy
#275974
Volgens mij is er toch ook wel sprake van aanleg. Grotere honden hebben vaker last als kleinere honden (logisch, lijkt me) en sommige rassen hebben er ook meer last van als de ander. Maar, voeding is wel een belangrijk aspect. Ik hoor wel eens dat honden op vers last hebben van groeipijn hoor, daar niet van, maar toch veel minder vaak als honden op brokken. Dat kan geen toeval meer zijn. Volgens mij is trouwens visolie bij groeipijn ook goed. En glucosamine ook.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#275987
tieneke schreef: Ik zou de brokken snel vervangen..
Onze vorige Leo had hevige groeipijnen met veel da bezoek,overbouwd, koehakkig etc...hij was nog geen half jaar toen deze ellende begon....
Zou graag volledig op vers overgaan, maar ik zou niet weten waar er hier een groothandel in de buurt zit (Rotterdam is nog een behoorlijk eind uit de buurt). Dus volledig vers wordt financieel wat moeilijker met drie berners. Ik heb er altijd goed rekening mee gehouden dat ze meer eten, maar met vlees kom ik toch nog een stuk duurder uit dan brokken en barfen is voor mij nog niet echt een optie.

gr. Angelique
Door tieneke
#275995
bernergek schreef: Zou graag volledig op vers overgaan, maar ik zou niet weten waar er hier een groothandel in de buurt zit (Rotterdam is nog een behoorlijk eind uit de buurt). Dus volledig vers wordt financieel wat moeilijker met drie berners. Ik heb er altijd goed rekening mee gehouden dat ze meer eten, maar met vlees kom ik toch nog een stuk duurder uit dan brokken en barfen is voor mij nog niet echt een optie.
Misschien kompleet versvlees en een paar maaltijden zelf samenstellen? :-\
Kan je niet in het groot inkopen met een paar mensen hier van Bp?
Scheelt ook heel veel natuurlijk!
Kijk even onder versvlees ;)

gr. Angelique
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door