Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Santa
#2748816
Om het overzichtelijk te houden even een nieuw topic...

W.b. grassen, Santa is daar behoorlijk allergisch voor.
Maar kan iemand mij uitleggen hoe dat dan met vers vlees zit?
Vrijwel alle dieren eten toch wat ze in de natuur tegen komen, dus grassen, bladeren etc?

Ik dacht dat dat niet zoveel uitmaakte, omdat de allergische reactie voortomt uit de pollen van de grassen.
Anders zou hij alleen maar vis kunnen eten, toch?

Wat ik ook heb begrepen, dieren die met graan gevoerd worden, dus bv kip, eend, moet ik sowieso niet geven.
Klopt dat? Ik heb nu het zekere voor het onzekere genomen namelijk, en geeft alleen paard, lam, hert, haas, konijn, zalm en haring

Iemand die mij iets meer kan vertellen?
Laatst gewijzigd door Santa op ma 26 aug 2013, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2749082
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je geen dieren zou kunnen voeren die grassen hebben gegeten....? Het enige dat je in mijn beleving moet mijden zijn de magen. En de nekken.
Door Santa
#2749180
Blij dat je dit zegt, ik zou anders niet meer weten wat ik hem moet voeren.... :-[
Door keetje
#2749186
Dat wilde ik vanmorgen ook al zeggen maar ben altijd zo onzeker met dat soort dingen.
Door Santa
#2749193
Haha, dat vind ik grappig!  :)

Maar ik ben soms dus ook onzeker, omdat ik het gevoel heb zo voorzichtig te moeten zijn.
;)
Door Lil
#2749220
[quote="Lizzy"]
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je geen dieren zou kunnen voeren die grassen hebben gegeten....? Het enige dat je in mijn beleving moet mijden zijn de magen. En de nekken.
[/quote]

Klopt als een bus!

Mijn ex allergiehondje kon slecht tegen veel diersoorten, maar juist heel goed tegen eend, paard en konijn. Die eten ook gras. Zew zijn inderdaad allergisch voor de pollen en niet voor het gras zelf.
Door eelke
#2749225
[quote="Lil"]
Klopt als een bus!

Mijn ex allergiehondje kon slecht tegen veel diersoorten, maar juist heel goed tegen eend, paard en konijn. Die eten ook gras. Zew zijn inderdaad allergisch voor de pollen en niet voor het gras zelf.
[/quote]

Ik weet niet of die nu echt zo veel gras te eten krijgen hoor...  :-\
Door Lil
#2749239
[quote="eelke"]
Ik weet niet of die nu echt zo veel gras te eten krijgen hoor...  :-\
[/quote]

Dat zou wel moeten... Maar snap wat je bedoeld met de huidige bioindustrie.
Door keetje
#2749259
Wat ik weet van een 'grasallergie' is dat dat eigenlijk een pollen allergie is. Dus dan maakt het niet uit of het dier gras gegeten heeft of niet het gaat niet om het gras maar om de pollen, dus van het bloeiende gras. Graan allergie is iets anders, daar moet je voor zorgen geen magen, strotten te geven omdat daar nog granen in kunnen zitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door