Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Angeliquee
#2744509
Hoi allemaal,

Iemand adviseerde mij Carnibest light. Is dat beter dan bijvoorbeeld smuldier? Hebben jullie ervaringen hiermee? En wat houdt een kvv met premix in? Ik heb helaas nog steeds geen keuze kunnen maken.

Groetjes Angelique & Diego
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2744516
Een premix is een toevoeging van vitamine/mineralen in poedervorm. Dit doen ze om de compleetheid van hun product te kunnen garanderen.

Beter dan smuldier...tja, lastig te zeggen. als je hond moet afvallen, dan is de CB light, die relatief weinig vet bevat beter dan smuldier die best vet kan zijn (wisselt soms per badge).

Op lange termijn (maanden gebruik) zijn de ervaringen toch wat matig met de lightversie. Het gebrek aan vet gaat toch ten koste van vachtkwaliteit en geleverde energie.
Door charmed
#2744571
Waarom alleen de light versie van Carnibest? Ik vind de kip, kalkoen  en de lam ook niet vet van Carnibest. En het voordeel hiervan is dat er echte botten in verwerkt zijn, dat is altijd beter als een Calciumsupplement. Ook hier zit de premix van vitamines in.
Door Angeliquee
#2744577
[quote="charmed"]
Waarom alleen de light versie van Carnibest? Ik vind de kip, kalkoen  en de lam ook niet vet van Carnibest. En het voordeel hiervan is dat er echte botten in verwerkt zijn, dat is altijd beter als een Calciumsupplement. Ook hier zit de premix van vitamines in.
[/quote]

Volgens Carnibest was dat het beste voor een labrador die geopereerd is aan lpc en die weinig beweging heeft. Ik ben echt op zoek naar een kvv met een lage calcium gehalte. Dus kvv's met 15% calcium/bot.

Groetjes Angelique en Diego
Door Angeliquee
#2744579
[quote="Angelique"]
Een premix is een toevoeging van vitamine/mineralen in poedervorm. Dit doen ze om de compleetheid van hun product te kunnen garanderen.

Beter dan smuldier...tja, lastig te zeggen. als je hond moet afvallen, dan is de CB light, die relatief weinig vet bevat beter dan smuldier die best vet kan zijn (wisselt soms per badge).

Op lange termijn (maanden gebruik) zijn de ervaringen toch wat matig met de lightversie. Het gebrek aan vet gaat toch ten koste van vachtkwaliteit en geleverde energie.
[/quote]

De hond hoeft niet af te vallen inprincipe. Hij heeft alleen weinig beweging momenteel ivm de revalidatieproces. Hij is geopereerd aan lpc en heeft hierdoor minder beweging dan normaal. Dan gebruik ik liever de lightversie niet ik vind dat wel belangrijk. Het gaat mij niet om minder vet toedienen, maar meer om een laag calcium/bot gehalte.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2744596
[quote="Angeliquee"]
De hond hoeft niet af te vallen inprincipe. Hij heeft alleen weinig beweging momenteel ivm de revalidatieproces. Hij is geopereerd aan lpc en heeft hierdoor minder beweging dan normaal. Dan gebruik ik liever de lightversie niet ik vind dat wel belangrijk. Het gaat mij niet om minder vet toedienen, maar meer om een laag calcium/bot gehalte.
[/quote]

In dat geval zo ik zowel cb light als de smuldier niet willen geven ivm het ontbreken van een goede calciumbron.
Door Bosliefje
#2744620
Ik denk dat je gewoon een paar merken/smaken moet bestellen en proberen. Je kan ze suf rekenen en denken en nog eens rekenen. Dan heb je het ideale voer gevonden en dan wil je hond het niet eten of krijgt er jeuk van of de dunne!  Gewoon iets doen en kijken hoe het gaat. En doende denk dan nog!
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2744623
In Carnibest Light zit voornamelijk pens ,de calcium verhouding is bijna evenveel als in de andere smaakjes van CB.


Als je een laag Ca-F  -gehalte zoekt in een KVV zou je van Bandit het speciale dieetvoer kunnen gebruiken voor honden
met groeipijn .
Daar zit in verhouding veel minder  Calcium/fosfor in.
Door M@rina
#2745047
Angelique schreef: In dat geval zo ik zowel cb light als de smuldier niet willen geven ivm het ontbreken van een goede calciumbron.
In Carnibest zit toch wel een natuurlijke calciumbrron, tenminste dat staat wel op hun website:
Botten


Waarom botten in het voer?

Het klinkt misschien wat vreemd, botten in honden- katten- en frettenvoer. Maar het tegendeel is waar.

Carnibest bevat een gedeelte fijngemalen rauwe vlezige botten en daardoor zijn de voedingen voorzien van een natuurlijk calciumbron. Dit heeft als voordeel dat er geen kalk toegevoegd hoeft te worden in de vorm van bijv. krijt of beendermeel. Calcium in rauwe botten is beter opneembaar voor honden en katten en bovendien bevatten botten tal van mineralen en zijn ze onderdeel van het natuurlijke dieet van de hond, kat en fret.
In dit opzicht is het dus beter dan smuldier (behalve smuldier kip, daar zitten alleen gemalen kipkarkassen in.
Door Angeliquee
#2746711
[quote="Daantje"]
In Carnibest Light zit voornamelijk pens ,de calcium verhouding is bijna evenveel als in de andere smaakjes van CB.


Als je een laag Ca-F  -gehalte zoekt in een KVV zou je van Bandit het speciale dieetvoer kunnen gebruiken voor honden
met groeipijn .
Daar zit in verhouding veel minder  Calcium/fosfor in.
[/quote]

Bedankt voor je bericht!
Ik kan de speciale dieetvoer voor honden met groeipijn van Bandit niet vinden. Hebben mensen hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2746853
[quote="M@rina"]
In Carnibest zit toch wel een natuurlijke calciumbrron, tenminste dat staat wel op hun website:


[/quote]

Voor zover ik weet in de light niet, maar misschien is dat ooit verandert.

*check* er zit alleen rundvlees in. Geen kip dus, dus ook geen kipbot.
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 23 aug 2013, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#2746932
[quote="Angeliquee"]
Hoi allemaal,

Iemand adviseerde mij Carnibest light. Is dat beter dan bijvoorbeeld smuldier? Hebben jullie ervaringen hiermee? En wat houdt een kvv met premix in? Ik heb helaas nog steeds geen keuze kunnen maken.

Groetjes Angelique & Diego
[/quote]

CB light is idd een kvv met minder calorien. Ik vind het "beter" dan Smuldier, want het bevat bot. Smuldier niet, dat heeft een calciumpreparaat.
Ten opzichte van de CB natuur heeft de CB light een lager percentage bot EN het bot is fijner gemalen. Er zit naar verhouding meer pens in de CB light dan in de CB natuur.

CB is daarentegen wel een flink stuk duurder dan Smuldier. Ik wissel het af, maar wissel daarbij ook af met wat barf-dingen ;-) en andere merken kvv.

Suzanne
Door Angeliquee
#2748965
[quote="Daantje"]
In Carnibest Light zit voornamelijk pens ,de calcium verhouding is bijna evenveel als in de andere smaakjes van CB.


Als je een laag Ca-F  -gehalte zoekt in een KVV zou je van Bandit het speciale dieetvoer kunnen gebruiken voor honden
met groeipijn .
Daar zit in verhouding veel minder  Calcium/fosfor in.
[/quote]

Ik kan de speciale dieetvoer niet vinden van Bandit. Waar kan ik deze vinden? Ik denk als ik een kvv neem van 15% ook goed is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door