Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Santa
#2748647
Wie kan mij iets meer vertellen over deze mijten?
Santa is er allergisch voor, is uit de Artuvetrin test gekomen, tezamen met heel veel andere allergieën.
We hebben na de test besloten te desensibiliseren, maar ik wil graag wat meer weten.

Maar ik vind weinig informatie hierover, of welke maatregelen we nog kunnen nemen m.b.t. deze mijten.
Iemand?
Bedankt vast!  :)
Door suzanne 1
#2748782
Ik weet sinds kort dat Jamey ook atopie heeft. Hij is allergisch voor copramijt, farinaemijt en meelmijt.
Ik geef hem puur jeuk en was hem met medische aloevera shampoo van espree. En moet zeggen...hij heeft 70% minder jeuk. Ik stoomreinig zijn kleedjes 2x per week net als de vloer...en hij heeft een tuig waar geen mijten in kunnen gaan zitten.
Volgende maand wil ik met hem gaan desensibiliseren....dus daar nog geen ervaring mee. Ik hoop dat het gaat aanslaan.
Weet niet precies welke mijt maar 1 mijt zit vooral op de huid en dus ook op kleedjes, tuigen, halsbanden etc....van deze mijt gaat de huid kapot. Daar is o.a. die shampoo voor. De rest van de mijten zit of in de omgeving (grassen, beplanting etc) en in meelproducten. Dus geen koekjes met granen meer.
Door Santa
#2748814
Wij zijn al aan het desensibiliseren, en geven al meer dan een jaar graanvrij, voornamelijk rauw.
Ik denk dat jij de huisstofmijt bedoelt.
Santa was het ergst allergisch voor meelmijt, score boven 4000.
Door Lizzy
#2749084
Ik zou zelf eerst een kuur Puur Pollen proberen, alvorens te gaan desensibiliseren. Daar zit ook een homeopathische verdunning van diverse mijten in.
Door Santa
#2749176
Puur Pollen hebben we al geprobeerd, maar haalde weinig uit, helaas.
Zowel qua moeite, belasting en kosten leek me dat het proberen waard.
Door Lil
#2749223
Meelmijt heb je met kvv weinig last van. Copra kom je helaas buiten tegen. Ik hoop dat artuvetrin helpt, hier hielp het na ongeveer 1 jaar instellen heel goed.
Door Santa
#2749960
Lil schreef: Meelmijt heb je met kvv weinig last van. Copra kom je helaas buiten tegen. Ik hoop dat artuvetrin helpt, hier hielp het na ongeveer 1 jaar instellen heel goed.
Oh dat vind ik even fijn om te lezen! :D
Wij hebben nu 7 injecties gegeven, is ruim 4 maanden qua tijd.
We hebben dus nog even te gaan.
:)
Door tt-tjes
#2750522
@ Lil, Maar is het niet zo dat je dan wel uit moet kijken met graangevoerde dieren, zoals kip e.d. omdat ze daar dan toch ook op kunnen reageren?
Door Lil
#2750548
tt-tjes schreef: @ Lil, Maar is het niet zo dat je dan wel uit moet kijken met graangevoerde dieren, zoals kip e.d. omdat ze daar dan toch ook op kunnen reageren?
Die mijten zitten in het voer, volgens mij niet meer levend in de dieren. Dan zouden alle graangevoerde dieren mijten in hun buik hebben?

Maar heel zeker weet ik dat niet.
Door keetje
#2750686
Trouwens, dan gaan ze toch in de vriezer dood. Die mijten dan bedoel ik.
Ik gooi hier hooi in de vriezer ivm hooimijt. En ik heb in het begin van Luna's huidperikelen haar hypoallergeenbrokken ook in de vriezer gehad. Het zekere voor het onzekere nemen, dacht ik.
Door Lil
#2750786
keetje schreef: Trouwens, dan gaan ze toch in de vriezer dood. Die mijten dan bedoel ik.
Ik gooi hier hooi in de vriezer ivm hooimijt. En ik heb in het begin van Luna's huidperikelen haar hypoallergeenbrokken ook in de vriezer gehad. Het zekere voor het onzekere nemen, dacht ik.
Mijn da heeft het gehad over brokken in de vriezer gooien, maar ik voer geen brokken.  :P :biggrin2:

Dat zal dus met jou verhaal te maken hebben.  ;)

Ik weet wel heel zeker dat huisstofmijt dood gaat in de vriezer. Dus als je daar last van hebt grote vriezer aanschaffen en je beddengoed daar regelmatig in stoppen. Anders net als ik een bedrijf betalen dat komt met uv licht en speciale stofzuigers.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door