Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2744241
Oscar klappert af en toe met zijn oren. Niet veel, ook niet steeds, maar het begint wel een wat meer terugkerend beeld te worden. Hij laat het oor dan ook wat op half zeven hangen. Het duurt steeds maar eventjes, het is niet de hele tijd.

Toen hij geopereerd is, zijn de oortjes bekeken en waren ze goed en schoon volgens de dierenarts. Maar ik denk er nu toch over om eens wat te gaan proberen qua schoonmaken. Wat voor middel zou zich daar het beste voor lenen? Een middel wat alleen schoonmaakt, of iets als puur oor waar ook een ontstekingsremmende werking bij zit?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2744242
Aanvulling nog: bij voorkeur een middel wat zo min mogelijk toegepast hoeft te worden. Ik zie het niet gebeuren dat ik twee weken lang 3 keer per dag zijn oren mag druppelen zeg maar.
Door rosmin
#2744346
Sam doet dit ook af en toe en meestal als er weersveranderingen zijn; luchtdrukverschil misschien wat ze voelen?
Zijn oren zijn ook hartstikke schoon en ik laat het dan maar zoals het is,
Door Annemarie Rijnveld
#2744376
Zeker weten dat er geen grasaartje in zit? Daarop zou ik voor de zekerheid laten controleren.

Oren schoonm aken, ik heb heel goede ervaringen met biologische appelazijn. Klein beetje op een verbandgaasje, en dan goed het oor uitmesten, net zo vaak totdat het gaasje schoonblijft. Daarna met een droog gaasje goed het oor dn de gehoorgang droogmaken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2744394
Annemarie Rijnveld schreef: Zeker weten dat er geen grasaartje in zit? Daarop zou ik voor de zekerheid laten controleren.

Oren schoonm aken, ik heb heel goede ervaringen met biologische appelazijn. Klein beetje op een verbandgaasje, en dan goed het oor uitmesten, net zo vaak totdat het gaasje schoonblijft. Daarna met een droog gaasje goed het oor dn de gehoorgang droogmaken.
Hij doet het sinds we hem hebben af en toe en ook hele perioden niet, dus een grasaar lijkt me onwaarschijnlijk.

Met een watje prutsen doe ik liever niet. Hij laat met beleid steeds meer toe, maar ik denk dat we al heel tevreden mogen zijn als we er met goed fatsoen een paar druppels in krijgen. Dus ik ben naar zoiets op zoek.
Door Annemarie Rijnveld
#2744423
Kaela schreef: Hij doet het sinds we hem hebben af en toe en ook hele perioden niet, dus een grasaar lijkt me onwaarschijnlijk.

Met een watje prutsen doe ik liever niet. Hij laat met beleid steeds meer toe, maar ik denk dat we al heel tevreden mogen zijn als we er met goed fatsoen een paar druppels in krijgen. Dus ik ben naar zoiets op zoek.
OK, begrepen...druppels bij Yuma is ook een crime....daarom ben ik ook overgestapt op deze methode, bij haar werkt het. Ze begint haar vertrouwen erin weer terug te krijgen.
Door Lil
#2744455
Earcleaner moet je behoorlijk veel ervan in doen.

Puur oor is vijf druppeltjes (ik tel ze niet doe er gewoon heel weinig in). Dus dan zou ik puur oor kiezen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2744567
Oke, dan ga ik puur oor kopen.

@ Yuma, dank je wel voor het mee denken hoor! Mochten de druppels niet lukken, ga ik jou manier proberen. Heb ik nog iets achter de hand bij deze druif!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2748713
Zaterdag op pad om puur oor te halen. Niet dus, geen verkooppunt in de buurt (ondanks dat internet zei van wel). Dus maar een gewone oorcleaner mee genomen bij de welkoop. Bij thuiskomst in de oren gedaan. Ging wonderlijk goed! Kwam eigenlijk niets uit, dus oortjes waren al erg schoon. Maar sindsdien geen geklapper meer gezien!

Heb nog wel puur oor online besteld, want wil het nu wel in huis hebben. Maar so far, so good!
Door Summerditches
#2748717
Hier is KIP de grote boosdoener..iets met kip hoe weinig ook en 5 minuten later klappen de oren >:(
Er zijn diverse forumleden..die dit precies hetzelfde hebben..kwam het nog tegen bij iemand..
Laatst gewijzigd door Summerditches op ma 26 aug 2013, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2748788
Lil schreef: Earcleaner moet je behoorlijk veel ervan in doen.

Puur oor is vijf druppeltjes (ik tel ze niet doe er gewoon heel weinig in). Dus dan zou ik puur oor kiezen.
Puur oor is niet onschuldig bij oorproblemen , deze bestaat grotendeels uit alcohol en kan wel degelijk schade toebrengen aan het oor , ik mag het niet meer gebruiken van mn DA
Door miik
#2748790
Kaela schreef: . Ging wonderlijk goed! Kwam eigenlijk niets uit, dus oortjes waren al erg schoon. Maar sindsdien geen geklapper meer gezien!
Dat er niets uit komt wil niet altijd zeggen dat er niets zit, soms moet je een aantal dagen geven om de druppels de kans te geven de boel los te weken ! ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2748795
miik schreef: Dat er niets uit komt wil niet altijd zeggen dat er niets zit, soms moet je een aantal dagen geven om de druppels de kans te geven de boel los te weken ! ;)
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het 2 keer in de week doen. Zal het over een dag of wat nog eens doen, wie weet gaat er dan meer uitkomen. Het is in ieder geval fijn dat ie niet meer klappert, dus het zal ook wel opvallen als hij dat wel weer gaat doen.
Sigbrid schreef: Puur oor is niet onschuldig bij oorproblemen , deze bestaat grotendeels uit alcohol en kan wel degelijk schade toebrengen aan het oor , ik mag het niet meer gebruiken van mn DA
Op zich snap ik dat wel. Ik ben ook niet heel erg van het zelf dokteren. Maar het heeft zoveel moeite gekost weer wat vertrouwen bij de dierenarts op te bouwen, dat ik dat niet op het spel wil zetten voor iets "simpels". En ja, oren kunnen natuurlijk heel erg niet-simpel worden, maar ik denk dat ik dat redelijk in kan schatten en dan zouden we zeker wel naar de dierenarts gaan.
Ik vind het in het algemeen erg lastig hoor, de afweging tussen medisch ernstig genoeg om wel te gaan en zijn gedrag/vertrouwen. En ik werk er ook hard aan om dat te verbeteren. Maar zo snel als je het verpest hebt, zo lang duurt het om het goed te krijgen. Al mogen we niet mopperen, hij laat zich door ons nu beter behandelen voor dingen dan voor de operatie, dus eigenlijk zijn we al heel ver!
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#2748800
De reden dat ik het zeg is dat ik het dus ook af en toe gebruikte omdat als zijn allergie opspeelt eerst de oren het laten merken , nu bleek er dus wel een middenooronteking te zijn , waar hij dus niks van liet merken .
Door het gebruik op dat moment dus icm met de ontsteking , trommelvlies stuk en evenwichtsorgaan aangetast .
van het een op andere moment schoten ze ogen heen en weer , kon niet meer staan en lopen en spuugde de hele boel onder . Ik dacht werkelijk dat zn laatste uur geslagen had dus direkt naar da gereden. Of zijn evenwichtorgaan nog helemaal in orde komt is nog maar de vraag [ da verwacht van niet ], maar hij loopt weer en springt weer op de bank [ met moeite dat wel] we zijn nu ruim een week pas medicatieloos na 8 weken .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door