Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door poerovdotdip
#2748232
Hoi allen,

Mijn 4 katten eten kvv en heb nu een chihuahua pupje erbij die ook gewoon overgezet is naar kvv. Hij vind het heerlijk! dus dat is mooi. Alleen is z'n ontlasting iets te hard.
Dierenarts begint over brokjes dus daar schiet ik niet zo veel mee op. Ze krijgen nu smuldier, voorheen kregen mn katten lotgering. Zij hebben nergens last van en doen het op beide ontzettend goed. Ze vonden alleen de laatste partij lotgering niks en daarom toen overgestapt. Heb daar toendertijd meerdere over gehoord dat het slecht gegeten werd.

Ik zit eigenlijk te denken om het te gaan afwisselen. Met wellicht nog een soort erbij.  Of helpt het wellicht om er voor de pup ook wat groente bij te voeren? En zo ja wat voor groente? of ei of iets in die richting?


Ik hoop op tips om ontlasting iets dunner te krijgen.

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#2748235
Ik zou mijn pup op een KVV zetten waar gemalen bot in zit. En in de meeste Smuldieren zit dat niet, daar zit een calcium supplement in.

Je kunt natuurlijk ook bladgroenten, rauwe eitjes, vette visjes toe gaan voegen maar in de basis moet een pup het gewoon goed doen op z'n KVV. Tel daar het onnatuurlijke calcium bij op en ik stapte over of ging afwisselen met een merk dat wel gemalen bot bevat (en dat zijn tegenwoordig de meeste, ik geloof dat Farmfood, Rodi en Smuldier de enige zijn met een calcium supplement).
Door poerovdotdip
#2748240
[quote="Lizzy"]
Ik zou mijn pup op een KVV zetten waar gemalen bot in zit. En in de meeste Smuldieren zit dat niet, daar zit een calcium supplement in.

Je kunt natuurlijk ook bladgroenten, rauwe eitjes, vette visjes toe gaan voegen maar in de basis moet een pup het gewoon goed doen op z'n KVV. Tel daar het onnatuurlijke calcium bij op en ik stapte over of ging afwisselen met een merk dat wel gemalen bot bevat (en dat zijn tegenwoordig de meeste, ik geloof dat Farmfood, Rodi en Smuldier de enige zijn met een calcium supplement).
[/quote]

Ja , heel stom van mij, ik dacht altijd dat er in smuldier echt bot zat... :s maar zie net op de voerwijzer dat dat dus niet zo is :s
Dan gaan we toch maar weer eens verder neuzen :)
Door Martine-Tom
#2748249
[quote="Hylos"]
Smuldier kip (enkelvoudig) zit wel gewoon gemalen bot in.
[/quote]Ter aanvulling, smuldier kip is gemalen karkas dus dat zou weer teveel bot kunnen zijn  ;)
Door Lizzy
#2748250
[quote="Hylos"]
Smuldier kip (enkelvoudig) zit wel gewoon gemalen bot in.
[/quote]

Ja, maar dat kun je niet als KVV aan je pup geven.
Door Martine.
#2748615
Dat smuldier kip enkel gemalen karkas zou zijn lees ik wel meer maar ik heb ooit er eens een pakje smuldier kip bij gepakt maar er zit nauwelijks calcium in volgens de analyse. Ik heb geen pakje in de vriezer liggen dus kan de hoeveelheid calcium niet nakijken maar ik heb het idee het separatorvlees/MDM is. 
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2748632
Dit staat op hun website:


Kip: alleen geschikt als bijvoeding

Deze enkelvoudige maaltijd, gemaakt van versgemalen kippenvlees en kipkarkassen, is rijk aan proteïne.
Voedingsanalyse: 
Ruw vet 5.6 %   
Ruw eiwit 20.3 %   
Ruwe as 1.2 %  24 
Ruwe celstof 1.0 %   
Calcium 10 mg   
Fosfor 156 mg


Waarom zou je het niet aan een pup kunnen geven? (Puur interesse hoor) zou het teveel bot/calcium zijn?
Door Lizzy
#2748722
[quote="Hylos"]
Dit staat op hun website:


Kip: alleen geschikt als bijvoeding

Deze enkelvoudige maaltijd, gemaakt van versgemalen kippenvlees en kipkarkassen, is rijk aan proteïne.
Voedingsanalyse: 
Ruw vet 5.6 %   
Ruw eiwit 20.3 %   
Ruwe as 1.2 %  24 
Ruwe celstof 1.0 %   
Calcium 10 mg   
Fosfor 156 mg


Waarom zou je het niet aan een pup kunnen geven? (Puur interesse hoor) zou het teveel bot/calcium zijn?
[/quote]

Omdat dit alleen geen volwaardige maaltijd is. En de TS dat dus aan moet gaan vullen met van alles en nog wat. Dan kan ze beter gaan barfen.

Er staat ook "geschikt als bijvoeding". Maar TS wil volgens mij KVV voeren (kant en klaar vers vlees). Dat compleet is, zeg maar.
Door poerovdotdip
#2748732
Klopt.
Nu had ik daar wel nog paar pakjes van liggen (beetje afwisseling voor de poezen) waar hij van meegegeten heeft.

Nog een vraagje, ik geef m'n katten regelmatig een muisje of kuikentje, Zou hij dit ook  mee mogen eten als hij dat wil?
En ik weet dat je een kuikentje als ei moet zien qua voedingswaarde. Maar een muis is voor een kat een volledige maaltijd omdat alles erin zit, geld dit ook voor een chihuahua?

Misschien stomme vraag hoor :P
Door Martine-Tom
#2748761
Eet hij een muis dan?
Als hij het zou eten is het idd compleet....en ik wens je daar veel succes mee  :biggrin2:
Door poerovdotdip
#2748808
Ik heb werkelijk geen idee hahaha maar vorige keer gaf ik de katten kuikens, en toen wilde hij er met een kuiken vandoor gaan hahaha :P
Als ze het niet mogen dan krijgen ze het niet, het lijkt mij geen kwaad te kunnen maar wilde het toch ff navragen :P
Want als hij het lust mag hij het gewoon mee eten volgende keer.


Ik denk dat het ook helpt dat alle puppen uit dit nest al smuldier door de brokjes kreeg. Dus de smaak kon hij al. En hij eet hier samen met de katten, gewoon allemaal van een bord. En ja zien eten doet eten blijkbaar. Hij overeet zich niet, de katten zijn gewend al jaren samen te eten dus als ze genoeg hebben stoppen ze.

Ze moesten alleen ff wennen aan het niet meer meteen op het bord aanvallen maar pas als ik ruimte voor ze maak. Dit zodat puppemans rustig aan zn eten begint en niet vanuit heen en weer gespring. En dit gaat ook prima.
Mocht hij toch gaan schrokken op een bepaald moment dan gaat hij apart krijgen. Maar zolang ze allemaal netjes op gewicht blijven (en hij natuurlijk rustig aankomt) gaan we zo door. :)
Leuk om te zien ook :D
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2749049
[quote="Lizzy"]
Omdat dit alleen geen volwaardige maaltijd is. En de TS dat dus aan moet gaan vullen met van alles en nog wat. Dan kan ze beter gaan barfen.

Er staat ook "geschikt als bijvoeding". Maar TS wil volgens mij KVV voeren (kant en klaar vers vlees). Dat compleet is, zeg maar.
[/quote]

Ik dacht dat je bedoelde dat een pup dit helemaal niet mocht eten. Begreep je verkeerd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door