Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#273994
:-\ Ik durf het dus niet meer he.

Daarnet heb ik Darqan een kippevleugel gegeven. Ingeknipt en ik hield de vleugel vast.
Nou, Darqan is dus heeeeeeeeel voorzichtig he :) Hij zorgt ervoor dat hij niet in mijn vingers bijt en trekt heel voorzichtig het vlees ervan af en daarna neemt hij een stukje van een botje dat hij afbreekt en dan nog eens kauwt ::) Hij vindt het uiteraard lekker... maaaaaaaaar...
Hij had dus een stukje bot afgebeten en ik voelde aan het stuk dat ik nog vast had, wel dat is vlijmscherp hoor >:(
Zijn de vlaamse kippetjes misschien gevaarlijker of zo ;D
In elk geval, het laatste stukje bot heb ik weggegooid :-[
Ik durf het gewoon niet meer :'(
En ik wou net eens een dagje zelf gaan samenstellen... :-\
Gebruikersavatar
Door Binno
#274001
In het begin vond ik het ook heel eng en vreesde ik dat er vanalles zou mis gaan. Niet dus, gelukkig. ;) Ze hebben helemaal geen problemen met de (ook Vlaamse ;D) kippenvleugels en dat scherp valt heel goed mee. Tegenwoordig is het hier trouwens hap, slik en weg als er vleugeltjes gegeven worden.
En vermits Darqan heel voorzichtig is en netjes op de vleugels bijt, zie ik geen probleem. Maar als je het toch niet helemaal vertrouwt kan je ze helemaal platmeppen. ;)
Door *Axel*
#274002
Maar die dingen zijn errrrrrrug scherp. Kan dat dan de slokdarm niet beschadigen ???
Platmeppen? Hoe dan? Met een hamer of zo??
Als je alles maalt of fijn maakt, hebben botten dan zin? Ze hebben toch ook een tanden-schoonmaken-functie?
Of zie ik dat verkeerd?

Oh wat ben ik toch een trut :-[
Door Lizzy
#274027
Het helpt zeker niet als ik zeg dat mijn honden al jaren en jaren en jaren diverse keren per week kippenvleugels eten?

Begin anders eens met kippen en eendennekken!
Door *Axel*
#274033
Kippenekken heeft hij al gegeten. Ik hou ze ook vast en hij is voorzichtig, denk ik ::)

En nee, het helpt niet echt als je zegt dat je honden dit al jaren eten :(

Nog een vraagje: ik vind dat bot dus scherp, maw ik kan ermee in mijn huid krassen :-\
Wat is dan het verschil met bvb gekookte botten die splinteren ??? Een splinter is toch ook scherp?

Of zijn er verschillende gradaties van `scherp` hihi ::) `t wordt moeilijk he ;D
Door tieneke
#274093
isabel debacker schreef: :-\ Ik durf het dus niet meer he.

Daarnet heb ik Darqan een kippevleugel gegeven. Ingeknipt en ik hield de vleugel vast.
Nou, Darqan is dus heeeeeeeeel voorzichtig he :) Hij zorgt ervoor dat hij niet in mijn vingers bijt en trekt heel voorzichtig het vlees ervan af en daarna neemt hij een stukje van een botje dat hij afbreekt en dan nog eens kauwt ::) Hij vindt het uiteraard lekker... maaaaaaaaar...
Hij had dus een stukje bot afgebeten en ik voelde aan het stuk dat ik nog vast had, wel dat is vlijmscherp hoor >:(
Zijn de vlaamse kippetjes misschien gevaarlijker of zo ;D
In elk geval, het laatste stukje bot heb ik weggegooid :-[
Ik durf het gewoon niet meer :'(
En ik wou net eens een dagje zelf gaan samenstellen... :-\
Als hij al net zo voorzichtig is als jij bent kan er volgens mij niet heel veel meer mis gaan ???
Ik wilde dat mijn honden zo rustig omgingen met bot ::)
Scherpe kippebotjes/delen ::) ::)
Misschien ietsies meer lezen hier :-\
Door 202spots
#274197
isabel debacker schreef: In elk geval, het laatste stukje bot heb ik weggegooid :-[
Ohw wat jammer!!
Toen ik de eerste keer 'n rauwe vleugel gaf,stond ik met me sleutels in me handen klaar om in de auto te stappen....
Geloof ons maar Isabel...je went er heus aan!!
Als iemand me toen had verteld dat ik ze binnen de kortste tijd zelfs lamskoppen zou geven, dan had ik ze voor gek verklaard.
Maar je raad het al zeker??? Ja hoor ze vreten hier van alles!!
De botjes zijn voor de honden lang zo scherp niet alsdat 't voor jou lijkt, je moet gewoon nog effe wennen aan 't idee! ;)
Door *Axel*
#274436
tieneke schreef: Als hij al net zo voorzichtig is als jij bent kan er volgens mij niet heel veel meer mis gaan ???
Ik wilde dat mijn honden zo rustig omgingen met bot ::)
Scherpe kippebotjes/delen ::) ::)
Misschien ietsies meer lezen hier :-\
Ja, ik weet het ik moet hier meer lezen. Tijd...tijd...tijd... >:( Trouwens dat stuk in de bib over honden en het eten van botten heb ik al gelezen hoor. :)
Vandaag nog maar eens zo`n kippevleugel proberen dan ???

Ik zie het nog wel.
Ga nu eerst effe lekker met mijn stoere kerel wandelen
Door jeanne
#274467
ik zat hier ook in de startblokken toen ik voor het eerst vleugeltjes ging geven hoor! Freule zou er eens in stikken ::) of nog erger, ik ben de hele dag thuisgebleven, om haar een beetje in de gaten te houden, want stel je voor, dat er ergens een botje dwars ging zitten ::)
allemaal zorgen om niets geweest ;)
Ze heeft jaren wekelijks kippevleugels gekraakt, later zelfs hele kippen!
En toen kwam pupje Bes, en daar weer precies hetzelfde overbezorgde gedrag van mij :-[ En ook bij herplaatsertje Sil.
Meid, komt allemaal goed ;) geloof me maar.
Door tieneke
#274555
isabel debacker schreef: Vandaag nog maar eens zo`n kippevleugel proberen dan ?
Gewoon geven,knip hem anders klein ;)
Door Laura2004
#274658
Bij mij kregen ze al kippenekken toen ze nog brokken aten (niet zo slim, maar ik wist toen niet dat het gevaarlijk was) en ik heb ze nooit beetgehouden en er is echt nooit wat fout gegaan. Dus het lijkt me sterk dat het bij jouw hond wel zou gebeuren.
Door EvitaP
#274730
Laura2004 schreef: Bij mij kregen ze al kippenekken toen ze nog brokken aten (niet zo slim, maar ik wist toen niet dat het gevaarlijk was) en ik heb ze nooit beetgehouden en er is echt nooit wat fout gegaan. Dus het lijkt me sterk dat het bij jouw hond wel zou gebeuren.
Heb ik wat gemist?! ???
Mijn honden eten nog steeds brokken en ze krijgen afentoe kip en konijn of wat dan ook, wat is daar verkeerd aan?
Door *Axel*
#274841
:o *stress* *zweet* *puf* *puf* ::) :-\

Darqan heeft dus vandaag toch weer een kippevleugeltje op ;D
Bedankt voor de steun, hihi.

Weer heb ik het vastgehouden en weer was hij voorzichtig :)

... en weer vond ik die botjes scherp :-[

Oef, ik heb hier eens mijn heldenmoed getoond ;D ... alhoewel, `t was met een heeeeeel klein hartje hoor :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door