Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2728905
Mijn man is vandaag gaan vissen met een vriend. Ze hebben ieder ongeveer 25 kg makreel gevangen. Ik heb alles in porties in vriezer gedaan. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat zalm bijvoorbeeld eerst een aantal weken in de vriezer moet liggen. Hoe zit dit met Makreel. Kan ik deze vers voeren? Ik kan het nergens vinden.
Door miik
#2729000
Ik zou het wel doen !
Ik had -jaren terug- ook verse makreel en daar zijn mn honden flink ziek van geworden. Het bleek dat er in/op de huid een bacterie kan zitten die voor de mens dus geen kwaad kan, maar de honden worden er flink beroerd van. Ze waren toen onwijs aan het spugen. Moet zeggen dat ik daarna niet zo'n groot fan van makreel meer was  :P
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#2729137
Hier zelfde ervaring met verse makreel; spugen, bijna een hele dag lang.

Nu krijgen ze alleen nog makreel wat een tijd ingevroren is, en ze hebben gelukkig nergens last van! En vinden het geerlijk...!
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2729351
Ok, dan hou ik ze gewoon even in de diepvries. Hoelang moeten ze ingevroren zijn? Zou een paar weken voldoende zijn?
Door helenavantroje
#2748015
Gisteren hier ook voor het eerst verse makreel gegeven, pfffft, alles ligt onder de makreelkots buiten, had ik dit maar eerder gelezen!
Door mona
#2751367
hmm dan heb ik geluk gehad denk ik.

ik heb mijn honden ook wel verse makreel gevoerd en dan ook echt vers net van de boot.
ze vonden het heerlijk waren net zeehonden.

maar die hebben nergens last van gehad.
inmiddels zijn de gevangen makrelen goed ingevroren al een paar weken.

ik ga dat risico dus ook niet meer lopen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door