Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
#2748294
Mag een kat dagelijks geitenmelk hebben? Evt aangelengd met water.
Volstaat geitenmelk uit een pak, of is rauw echt beter?
Door Martine-Tom
#2748299
Zo ik lees zit er lactose in geitenmelk dus zou ik het niet elke dag geven.
Door Nadia
#2748311
Ah oké. Ik dacht dat er geen lactose in geitenmelk zat. En soya of kattenmelk dan?

Ik moet nox meer aan het drinken krijgen, dus zoek ik daar wat oplossingen voor ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2748314
Sojamelk niet aan een kat geven. Dierlijke melk eventueel aangelengd zou wel kunnen, mits ze er geen kakkerij van krijgen. Kattenmelk is gefortificeerde koeienmelk meestal, met een gereduceerd lactosegehalte en wat rommel en onnodige dingen (suiker, extra taurine, etc) erbij.
Ot krijgt ook iedere dag een scheutje kattenmelk, over haar muffin heen. Ze heeft er geen last van en vindt de muffin zonder scheutje minder goed te eten.
Door Nadia
#2748319
Oké, kan even kijken of nox het verdraagd. Zou je de kattenmelk kunnen Invriezen? Want zo'n pakje krijg ik natuurlijk nooit op.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2748322
Ja, dat doe ik ook. Ik maak kattenijsjes, gewoon een pakje kattenmelk uitschenken in een ijsklontjesvorm. En omdat de ijsjes primair voor Sien zijn (Ot vindt dat te koud), natuurlijk in de vorm van hartjes.
Een aangebroken pakje kattenmelk is in de koelkast wel veel langer houdbaar dan wat de verpakking zegt.
Na ontdooien van een portie bevroren kattenmelk, kan het wel wat gaan schiften.
Door Martine-Tom
#2748323
Kan ook, en gewoon lactosevrije melk is misschien ook een idee.
Ik las op een ander forum iemand die een pak kocht, in ijsblokjeszakjes deed en invroor, elke dag een blok eruit en in de waterbak...vond het nog best een idee eigenlijk  :)
Door Martine-Tom
#2748329
Nadia schreef: Ja dat is ook nog wel een idee!
En amandelmelk? Cocosmelk? Alles aangelengd.
Die zijn allemaal plantaardig...
Door hannabelgje
#2748333
Ik ging ook voor de kattenmelk dan en ook veel vleesvocht. Dat vinden ze hier ook echt heerlijk om te drinken. En een drinkfontein heb je al. Ik doe er wel filterwater in uit de brita, dat vinden ze veel lekkerder dan mijn leidingwater. Regenwater drinken ze ook graag.
Door Nadia
#2748338
Martine-Tom schreef: Die zijn allemaal plantaardig...
Dus niet goed? Hij krijgt ook wel eens gemalen noten.
En cocoswater? Ben gewoon even hard op aan het denken
Gebruikersavatar
Door koekje
#2748344
Ik zou het niet aan een kat geven. Noten ook niet overigens. Ze kunnen het totaal niet verteren en veel dingen zijn voor katten giftig. Ik ga er wel vanuit dat je noten heb uitgekozen die niet op een giflijst voor katten staan.
Sommige mensen geven wel wat gemalen sla of andere vezeldingen aan katten, maar dat is puur voor de vezels en die worden dan ook niet verteerd en zijn behoorlijk onschuldig. Dingen als noten weet ik eigenlijk niet genoeg vanaf, maar het 'voelt' voor mij heel onlogisch voor een kat.
Door Martine-Tom
#2748348
Tja gevoelsmatig zeg ik van niet, ze hebben immers geen amylase om plantaardig eiwit te verteren (denk dat ze met noten ook niet veel kunnen...geen idee eigenlijk) ik zou eerder dus voor een dierlijke gaan of de kattenmelk (Melk en zuivelproducten, plantaardige bijproducten, suiker---> ingrediënten whiskas kattenmelk...geloof dat ik eerder gewone lactose vrije koemelk zou nemen...)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door