Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#2746796
Benjy is de laatste tijd elke keer aan de diarree na het eten van vis. Is het erg als er geen vis meer in zijn menu zit? Moet ik iets vervangends ervoor gaan geven?
Gebruikersavatar
Door pike
#2746912
Welke vis geef je? Misschien is de vis te vet? En anders kan je dagelijks een capsule omega 3 geven.
Door Benjy en Misty
#2746933
Hij heeft het tot nu toe bij alle vissoorten gehad die ik heb gegeven want zat zelf er ook al aan te denken om een minder vette vis te geven maar zonder resultaat dus. Minder vis dan zou het al zo weinig moeten zijn... dan kom ik nooit aan de hoeveelheid die hij eet. Dan moet ik al elke dag 100 gram gaan geven en toen ik laatst een klein restje had, had hij er ook diarree van.  :-\ Zalmhuid gaat (nog) goed maar heeft volgens mij geen tot weinig voedingswaarde.
Door nienk
#2746953
Reus had dat ook opeens, na een hele tijd prima halve zalm koppen te hebben gegeten, verdroeg hij ze ineens niet meer.

tijdje helemaal geen vis gegeven, toen heel voorzichtig begonnen met gedroogde zalm snackjes. dat ging goed.

nu krijgt hij de zalm/eend kvv van Carnivoer, die verdraagt hij ook prima. sardientjes gaat ook goed, al gaan die wel vaak in 2 pogingen. (na een kwartiertje uit spugen en weer op nieuw eten). die krijgt ie dus buiten.

je zou sardientjes in stukjes kunnen proberen. klein stukje bij zijn gewone hap. als dat wel gaat, maar een hele sardien niet, dan gewoon bij het portioneren ook wat sardientjes paraat hebben, en in iedere portie een klein hapje er bij?
Door Lambchop
#2747101
En is het erg als je er ribben/karkas bij geeft? Ik had dat probleem ook toen de zomer begon met vis. Daarvoor nooit.  Heb toen bij zalmsnippers een keer een test gedaan door er een rib naast te geven en de poep was toen gelukkig weer stevig  :) ben blij dat ik vis toen niet heb hoeven schrappen ivm omega's etc je kent het wel...
Door Ruisje
#2747172
Lambchop schreef: En is het erg als je er ribben/karkas bij geeft? Ik had dat probleem ook toen de zomer begon met vis. Daarvoor nooit.  Heb toen bij zalmsnippers een keer een test gedaan door er een rib naast te geven en de poep was toen gelukkig weer stevig  :) ben blij dat ik vis toen niet heb hoeven schrappen ivm omega's etc je kent het wel...
Hier krijgen ze 1x per week vis met vleesbot, nooit alleen vis. Als dat bij jou wel goed gaat zou ik het zo doen!!
Blijft ie toch aan de dunne met vis, dan zou ik (voorlopig) stoppen en goede visolie of visolie capsules geven. Als we geen vis hebben, krijgt Sergi 3x en Lily 2x per week één visolie capsule van Bonusan door het eten.
Door Benjy en Misty
#2747282
Benjy krijgt zijn vis ook altijd met karkas, mager karkas zelfs omdat het anders mis gaat.

Misschien voorlopig even stoppen en later weer opnieuw proberen.
Bedankt voor de tips!
Door Lil
#2748007
ik zou er inderdaad mee stoppen. Eventueel over een paar weken kijken of hij tegen zalmolie of visolie kan (heel weinig).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door