Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kel_tje
#2746517
Hoihoi,
Ik heb een Maltezer leeuwtje van een jaar oud en doet t goed op vers vlees.  Alleen in het begin at ze nog graag vis soorten zoals makreel en zalm, op de een of andere manier trekt ze haar neus hier nu voor op. Geld hetzelfde voor eend.  Omdat ik toch graag wil dat ze alle voedingsstoffen binnen krijgt vroeg ik me afcof ik er olie capsules en knoflooktabletten bij kan doen?
Moet dit dan speciaal voor dieren zijn? Of kan je ook de casules van de kruidvat gebruiken war olie en knoflook in 1 capsule zit? 
Moet de capsule dan worden open gemaakt of kun je t zo geven en hoeveel zou ze er dan mogen?

Veel vragen maar kon niet echt iets duidelijk vinden over hoeveelheid en welke jr mag geven.

Bedankt in ieder geval  :)
#2747578
Je kunt prima visolie capsules geven. Denk dat jou hondje aan 2 of 3 in de week genoeg heeft. Ik zou alleen geen capsules geven waar ook knoflook inzit. In knoflook zit een stofje wat in grote hoeveelheden schadelijk is voor je hond, en in capsules zit een grote hoeveelheid. Dus helemaal met een klein hondje zou ik dat niet aandurven.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2747584
Je zou wel schapenvet bonbons met knoflook van Biofood kunnen geven. Staat een dosering op de verpakking. Mijn hond krijgt er elke dag 2 van. Staat op dat het ook tegen teken, wormen en vlooien helpt.
Door Lil
#2747596
[quote="Hylos"]
Je zou wel schapenvet bonbons met knoflook van Biofood kunnen geven. Staat een dosering op de verpakking. Mijn hond krijgt er elke dag 2 van. Staat op dat het ook tegen teken, wormen en vlooien helpt.
[/quote]

dat soort schapenvet wordt door veel honden onverteerd uitgepoept, dus dat zou ik niet geven.

Ik zou een als een hond geen vis eten een goede kwaliteit visolie geven zonder knoflook erin.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2747620
[quote="Lil"]
dat soort schapenvet wordt door veel honden onverteerd uitgepoept, dus dat zou ik niet geven.

Ik zou een als een hond geen vis eten een goede kwaliteit visolie geven zonder knoflook erin.
[/quote]

Ow, hmm. Heeft het uberhaupt nut die dingen? Knoflook is wel anti teek e.d. Toch?
Of kun je dan beter tabletjes geven?

Lees ook nog ff mee over de viscapsules..
Door Lil
#2747632
[quote="Hylos"]
Ow, hmm. Heeft het uberhaupt nut die dingen? Knoflook is wel anti teek e.d. Toch?
Of kun je dan beter tabletjes geven?

Lees ook nog ff mee over de viscapsules..
[/quote]

Het enige nut dat het bij de vijf honden die wij (ik en familie) gehad hebben is hooguit dat het voor slechtere ipv betere vertering zorgde. Ik ben zelf heel huiverig met het geven van knoflook. Te veel is zwaar giftig voor een hond. Hier op bp doet men wel aanbevelen af en toe echte knoflook te geven. Ik zou zeker geen tabletjes gaan geven. Effect op meer of minder teken heb ik met wel en neit gebruik van knoflook niet gehad. Dus als je het geeft zou ik dat voor de gezondheid doen en niet voor teken.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2747644
Dankjewel. Interessant dit. Ik hou dan eerst op met geven van de bonbons, eens kijken hoe hij het dan doet. Er staat namelijk ook op dat het goed voor de darmen enzo is, daarom kocht ik het in eerste instantie. Maar misschien doet het hem ook geen goed.

Ik vind die pipetjes 1 grote chemische smeerboel en ontwormingstabletten komen er aan alle kanten weer uit, een zielig hoopje hond achter latend. Dus vond een natuurlijk middel fijner als dat werkte. Al zal dat vast geen 100% zijn uiteraard.

Ben benieuwd naar andere meningen over knoflook en de capsules.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2747709
Ik geef heel af en toe eens knoflook. Ik vergeet het meestal. Ik merk geen verschil met betrekking tot ongedierte.

De visolie die wij geven is van doils, met therapeutische dosering. Bij een gezonde hond zou je denk ik ook een iets minder topmerk kunnen gebruiken. En met zo'n klein hondje zou ik ook voor capsules gaan, een flesje olie staat anders erg lang open en dat wordt het ranzig.
Door Lil
#2748034
[quote="Hylos"]
Dankjewel. Interessant dit. Ik hou dan eerst op met geven van de bonbons, eens kijken hoe hij het dan doet. Er staat namelijk ook op dat het goed voor de darmen enzo is, daarom kocht ik het in eerste instantie. Maar misschien doet het hem ook geen goed.

Ik vind die pipetjes 1 grote chemische smeerboel en ontwormingstabletten komen er aan alle kanten weer uit, een zielig hoopje hond achter latend. Dus vond een natuurlijk middel fijner als dat werkte. Al zal dat vast geen 100% zijn uiteraard.

Ben benieuwd naar andere meningen over knoflook en de capsules.
[/quote]

Bekend verhaal!

Er zijn natuurlijke middelen die je op je hond kunt sprayen tegen ongedierte. Ok, moet elke keer weer opnieuw, maar last heeft de hond er niet van.

Voor darmen die moeilijk doen geef ik probiotica. Dan doe je echt wat voor de darmen.
#2748298
Ik geef 2 x per week een klein teentje knoflook (vers en geperst met de knoflookpers) in de winter, en in de zomer 3 x per week. Yuma weegt 29 Kilo...

Deels omdat knoflook een goede invloed heeft op het immuniteitssysteem, deels omdat het een parassiet-afdrijvende werking heeft.
#2748382
Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik wat aan.. :D
In het begin gaf ik ook altijd teentje knoflook in de week maar vergeet het ook altijd.

Ik ga sowieso visolie capsules halen.  Knoflook stop ik maar helemaal mee toch bang dat ik teveel geef aan zon klein hondje.
Door Lil
#2748495
[quote="Senta"]
Als je visolie wilt geven, neem dan wel een gezuiverde, die is vrij van zware metalen.
[/quote]

Goed dat je het zegt. Het is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik het vergeet te vermelden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door