Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#274677
Mijn honden barfen nu al ongeveer anderhalf jaar en het gaat prima. Kai is mooi slank, maar de hond van mijn moeder is sinds ze barft echt te dik en ze krijgt al veel minder dan ze zou moeten krijgen. Ze is gesteriliseerd en ze is al zes jaar. Toen ze brokken kreeg was ze altijd mooi slank (ze kreeg ook maar 180 gram per dag), maar nu ze barft is ze drie kilo te zwaar en ik krijg het er niet af. Ze heeft er trouwens altijd aanleg voor gehad hoor. Misschien weet iemand hoe ik haar af kan laten vallen. Ze wandelt min 3 uur per dag en we fietsen vaak, dus daar kan het niet aan liggen. Misschien dat iemand tips voor mij heeft.
Door Laura2004
#275003
ok, dan ga ik dat maar proberen. Het rare is dat mijn andere hond eerder te dun is dan te dik en met haar blijf ik tobben.
Door Lizzy
#275007
Laura2004 schreef: ok, dan ga ik dat maar proberen. Het rare is dat mijn andere hond eerder te dun is dan te dik en met haar blijf ik tobben.
Iedere hond heeft natuurlijk een eigen metabolisme (net als een mens). En de ene hond verbruikt minder als de andere bijv. door castratie. Minder vet vlees, meer groente (verhogen tot 20% van het totaal) doet misschien de truc. En, geen graan (weet niet of je dat uberhaubt geeft?).
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 05 mar 2005, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#275033
Nee, ze krijgen helemaal geen granen ze krijgen zelfs geen hondekoekjes meer. Alleen maar natuurlijke snacks.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door