Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2745967
Ships  :-X Net met Chakotay en Kaya heerlijk door de weilanden gestruind. Eenmaal thuis zie ik in de gang allemaal kleine bloedvlekjes.

Chakotay heeft dus een flinke snee in een teenkussentje. Het kussentje is over de hele breedte gesneden en ik vind het ook behoorlijk diep.
Toch is het alleen de bovenhuid, nu is het een grote poot dus ook veel bovenhuid waardoor het heel diep lijkt. Het vlees zelf ziet er goed uit. Telefoontje DA geeft al aan dat hij het niet hechten kan en we het maar moeten aankijken.Als ik wil mag ik natuurlijk altijd langskomen. Eventueel in de biotex zetten voor desinfectie.  Chakotay loopt er gewoon op. Doet niet zielig (en ja het is een piepdoos) Likt er alleen af en toe aan. Kan ik iets doen om de genezing te bevorderen?

Ik heb geprobeerd er een foto voor jullie van te maken maar krijg hem niet scherp  :-X
Door Lizzy
#2745971
Ook toevallig, ik kom net thuis van de wandeling, heeft Linga een flinke snee in haar poot. Het bloed behoorlijk. Maar ik ken mijn hond. Hier kunnen wel nietjes in maar die moeten er dan uit, vindt Linga. Dus ik heb er een flinke dot groene leem wondpasta op gesmeerd, gaasje erop en gaasverband er omheen. Nu hopen dat het bloeden stopt, anders kan ik alsnog naar de DA.
Door Lizzy
#2745974
Voordelen van groene leem wondpasta van groene os:

Groene Leem heeft de bijzondere eigenschap dat het vuil uit wonden trekt en tevens een beschermende en ademende laag vormt over de wond waardoor vuil geen kans krijgt om de wond binnen te dringen. Daarnaast is de Groene Leem Wondpasta zeer effectief gebleken om zwellingen tegen te gaan. Bij bacteriële, virale en schimmelinfecties, ontstekingen, slecht genezende wonden, natte wonden, hotspots, smetplekken, eczeem, maar ook bij (ernstig) trauma.

Eigenschappen per ingrediënt:
De Groene Leem wondpasta van de Groene Os bestaat uit diverse helende oliën, kruiden en mineralen en helpt weefsel en huid te herstellen. Het werkt zeer bloedstelpend, minimaliseert de vorming van wild vlees en littekenweefsel, verzacht de pijn en gaat zwelling tegen. Ook voedt het de huid en houdt deze soepel en elastisch.
Door Elvira
#2745985
Nelson heeft dat op vakantie gehad in Engeland. Het bloedde flink, dus heb ik de dierenarts gebeld en ben hier langs gegaan. Er was een dun schijfje dat bijna helemaal los zat, de dierenarts gaf aan dat hij dit niet kon hechten en dat de kans dat het zou genezen en er weer doorbloeding in kwam, vrij klein was omdat het zo'n dun plakje was. Hij heeft het eraf gesneden. Alles goed schoon gespoeld en met een soort stift aangestipt om het bloeden te stoppen. Daarna een verband erom. Dit moest er 's avonds weer af omdat het toen rond de 30 graden was overdag. Hij kreeg antibiotica voor 5 dagen en mocht 5 dagen niet in het water wat met die hoge temperaturen en een vakantiehuisje aan het water een echte straf was. De eerste dag hebben we zo min mogelijk gelopen met hem. De volgende dag zijn we naar een aboretum gegaan waar hij los mocht, maar geen water was. Hij had hier wel een zachte ondergrond. Bij het huisje helaas veel gravel, waar hij mank op liep, maar in het gras of op tegels liep hij goed. Hij heeft er niet veel last van gehad (behalve op de gravel) en was blij dat hij na 5 dagen weer de Thames in mocht.
Door eelke
#2745997
Tip was hier uitbruisen met water peroxide, en verder met rust laten. Gijs had wel pijnstillers gekregen, die kon amper lopen nog....en we gingen natuurlijk net op vakantie  ::)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2746014
ok, niet zwemmen dus.  :( dat zal hij niet leuk vinden maar dat is dan maar even zo. Ook enig idee hoe lang hij niet zwemmen mag?

groene leem, waar haal ik dat?  :-[
Door Lil
#2747309
Vaker grote sneeën meegemaakt en buiten verband erom doen, omdat het bloed weinig aan te doen.
Tegenwoordig weet ik wel van groene leem en dat is wel fijn. Legt meteen een soort laagje dat ook het bloeden verminderd en mijn honden laten het tot nu toe allemaal goed toe (hoeft niet eraf gehaald te worden en ze doen niet moeilijk met aanbrengen, want je voelt er niets van).

groene leem haal je bij de tuinen en bijna elke goede drogisterij (hebben hier in het dorp eentje die bijna alles op dat gebied heeft) met een beetje geluk ook bij een grote da of zo te krijgen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2747320
ik zweer echt bij groene leem wondpasta van de groene os bij dit soort dingen. Je kan er zo lekker wonden mee dicht kitten. Sita had een keer een flinke snee in haar oorschelp, bloedde als een rund. Heb er toen een flinke klodder wondpasta op gedaan, kopverband erom en het was echt prachtig genezen terwijl het eigenlijk gehecht had moeten worden.
Door Lizzy
#2748014
Nou, ik zweer er dus ook bij, bij Groene Leem Wondpasta. Ik heb de wond inderdaad dicht gekit en de volgende dag het verbandje weer afgehaald. Nog een klein streepje wond te zien maar dat mocht al geen naam meer hebben en het was een flinke bloedende jaap. Ik ga weer gauw een volle tube halen, dit is echt spul wat je op voorraad moet hebben.
Door Lil
#2748026
Lizzy schreef: Nou, ik zweer er dus ook bij, bij Groene Leem Wondpasta. Ik heb de wond inderdaad dicht gekit en de volgende dag het verbandje weer afgehaald. Nog een klein streepje wond te zien maar dat mocht al geen naam meer hebben en het was een flinke bloedende jaap. Ik ga weer gauw een volle tube halen, dit is echt spul wat je op voorraad moet hebben.
dan geloof ik dat ik van de zelf aan te maken poeder overstap op de tubes kant en klaar. Ik heb daar 3 dagen dichtsmeerwerk voor nodig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door