Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2745861
Ik heb vandaag ganzenvlees geportioneerd voor de hond. De katten hebben ook een stukje bij hun kvv gehad, ben benieuwd of ze het eten.

Nu kwam er van het vlees veel bloed/dooivocht af. Dit heb ik opgevangen en in kleine beetjes in de vriezer gedaan. We lengen sinds kort de kvv van de katten met wat water aan ivm de blaasproblemen van Otje. Zou ik dat ook een poosje met dit ganzen-nat kunnen doen? Gesteld dat ze het lusten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2745889
Dooivocht lijkt mij ook gezonder dan plat water. Maar alleen als ze het lusten, anders moeten ze hun prak niet meer.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2745923
Annemarie Rijnveld schreef: Heb je een reden waarom je het niet zou kunnen doen? Ik zelf niet, namelijk. In bloed zitten veel vitamines en andere belangrijke mineralen....
Nee, maar ik weet ook niet alles ;D

Ik zal eens zien of ze het lusten. Ik heb nog 5 kilo ongeportioneerd in de vriezer liggen, dus dan kan ik een poosje dit gebruiken ipv water.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2745928
Er zijn wel eens meer topics geweest over dooivocht, daar zou je naar kunnen zoeken.
Dooivocht is metabool vocht en bevat daardoor meer vitamientjes en aminozuren (iig taurine) dan water.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2745983
Wel zo snel mogelijk invriezen en niet te lang op voorhand ontdooien.  Het durft ook nogal wat bacteriën bevatten en vocht rond vlees is een ideale kweekbodem.  Maar zolang het dus niet onnodig warm blijft staan en het eten meteen opgegeten wordt, is dat zeker geen probleem.
Gezond is het dooivocht zeker!
Door Annemarie Rijnveld
#2746103
Kaela schreef: Nee, maar ik weet ook niet alles ;D

Ik zal eens zien of ze het lusten. Ik heb nog 5 kilo ongeportioneerd in de vriezer liggen, dus dan kan ik een poosje dit gebruiken ipv water.

Bedankt!
je moet maar zo denken dat het de vleessappen zijn die tijdens het ontdooien en het portioneren eruit gesiepeld zijn...had je het vlees niet ingevroren en in zijn geheel gegeven, dan had je je ook niets afgevraagd, want de sappen zitten dan nog in het vlees. :P ik geef altijd het dooi en vleesvocht er bij, zonde om weg te gooien. En gezond...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2746253
Annemarie Rijnveld schreef: je moet maar zo denken dat het de vleessappen zijn die tijdens het ontdooien en het portioneren eruit gesiepeld zijn...had je het vlees niet ingevroren en in zijn geheel gegeven, dan had je je ook niets afgevraagd, want de sappen zitten dan nog in het vlees. :P ik geef altijd het dooi en vleesvocht er bij, zonde om weg te gooien. En gezond...
Ja dat snap ik, maar nu geef ik extra, uit een andere vleesbron dan hun eigen prak. Dus dat was de reden om even te checken.

@ pop, ik heb het snel na het verwerken weer ingevroren, dus dat zit wel goed!
Door Annemarie Rijnveld
#2746357
Kaela schreef: Ja dat snap ik, maar nu geef ik extra, uit een andere vleesbron dan hun eigen prak. Dus dat was de reden om even te checken.

@ pop, ik heb het snel na het verwerken weer ingevroren, dus dat zit wel goed!
Maar dat maakt toch geen enkel verschil, Kaela? Tenzij het zou gaan om een eliminatie dieet...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2746447
Dat wist ze dus even niet en vroeg het daarom hier. Liever een keer teveel vragen dan een keer te weinig  :)
Door Annemarie Rijnveld
#2746454
koekje schreef: Dat wist ze dus even niet en vroeg het daarom hier. Liever een keer teveel vragen dan een keer te weinig :)
Sorry, van mijn kant was het echt niet bedoeld als een vervelende opmerking of zo.

@Kaela, sorry als mijn bericht zo op jou is overgekomen, was helemaal mijn bedoeling niet... :-* Ik probeerde gewoon even snel uit te leggen dat het niet zoveel uitmaakt als je bloed van het ene dier door het vlees van een ander dier mengt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2746479
Annemarie Rijnveld schreef: Sorry, van mijn kant was het echt niet bedoeld als een vervelende opmerking of zo.

@Kaela, sorry als mijn bericht zo op jou is overgekomen, was helemaal mijn bedoeling niet... :-* Ik probeerde gewoon even snel uit te leggen dat het niet zoveel uitmaakt als je bloed van het ene dier door het vlees van een ander dier mengt.
Nee hoor is niet erg!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door