Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nicolioo
#2745691
Vanochtend wilde onze oude dame niet eten, voor het eerst n haar leventje. Dus wat anders aangeboden, ook niet. Zelfs de niet barf trainingsbrokjes van borispup nam ze aan maar liet ze vervolgens op de grond vallen.

Ik dierenarts gebeld toen ze ook nog gal begon te spugen. Mocht die middag komen.
Dierenarts heeft goed gevoeld maar kon niets op het eerste oog vinden, dus middel tegen misselijkheid en naar huis gestuurd. De volgende dag moest ze al wel weer eetlust hebben anders terugkomen.

Sta ik buiten op de parkeerplaats mijn jongste in de maxicosi vast te leggen en ik draai me om en denk nog he wat ligt daar op de grond????, een soort dikke vieze bloedklodders die enorm stinken, nou 2 seconde later viel het kwartje, Luna was behoorlijk aan  het bloeden, haar darmen hadden er echt genoeg van.

Direct naar binnen met haar en meteen weer onderzocht, op mijn verzoek toch direct doorverwezen naar een kliniek waar ze verder onderzoek kunnen doen.
Dus vanavond in Ommen geweest bij de Kompaan, wat een verademing daar zeg, een hele leuke rustige diervriendelijke kundige arts. Hij stelde na een heel vraaggesprek en kort onderzoek vast dat Luna waarschijnlijk al jaren last heeft van behoorlijke buikpijnen en dat het nu gewoon te veel was geworden voor haar dikke darm en die is nu flink gaan ontsteken.
Ze is daar opgenomen met een infuus plus pijnstilling. Ze heeft een heerlijk ruim plekje met kleedjes gekregen , echt zo netjes schoon en fijn kan het dus ook zijn, zou er bijna zelf naast gaan liggen.

Maar wat blijkt ik heb al die jaren tegen verschillende dierenartsen verteld dat ik het zo vreemd vond dat een hond zo uit haar bek stinkt terwijl ze dat voorheen nooit deed, ze veel gras eet en amper tandsteen heeft.

Gras eten en uit de bek stinken is zo ongeveer altijd een maag / darm probleem. Waarom heeft geen enkele dierenarts dat opgepikt? Ik ben boos op mezelf dat ik niet beter wist en nog bozer op al die dierenartsen die dus gewoon wel onkundig zijn op gebied van signaleren van problemen. 
Arme Luna ze had zo'n pijn vandaag en was weer zo voorbeeldig braaf bij de da...
Morgen krijgt ze een darmonderzoek en gaan ze kijken of er iets te vinden is en stellen daar het behandelplan op af.

Dus iedereen let op bij stinkende bekken, gras eten en veel windjes , en gal spugen of eten opgeven. Dat is niet goed, en het kan dus echt de verkeerde kant opgaan met je hond.

Kent iemand deze kliniek trouwens? Ik word er in ieder geval erg blij van zo de eerste indruk.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2745701
Ja, ik ben heel erg blij met deze kliniek!
Ze hebben er afgelopen weekend (4 dagen opname) mijn oudje door heen gesleept ;)
(en vorig jaar uiteindelijk ontdekt dat ze een stemband verlamming heeft en dat de verminderde conditie niet aan leeftijd, rug of artrose lag....)

Ik hoop dat ze voor jou hond ook het juiste plan van aanpak weten te vinden! :-*
#2745802
Wat een ellende! Ik hoop dat ze jouw oudje er weer snel bovenop kunnen helpen. Beterschap!

Over de kliniek: zelf geen ervaring maar inderdaad ook niets dan goede verhalen gehoord (terwijl je normaliter toch eerst de slechten hoort ;)).
#2745943
Ben net teruggebeld dat de endoscopie goed is gegaan.
Het was wel echt ellendig wat hij zag, alles was ontstoken van de maag tot aan de dikke darm... Veel gras, gal en bloedderig weefsel.  Ze moet dus echt verschrikkelijk pijn hebben gehad. Nu gelukkig alles schoon en eruit en aan de medicijnen om alles weer rustig tekrijgen.

Ze houdt zich goed en is vriendelijk tegen iedereen, zoals ik ook van haar gewend ben.
Hij weet nog niet wanneer ze naar huis kan, dat geeft ze zelf aan was zijn antwoord, dus per dag bekijken. Vanavond word ik weer even teruggebeld.

Een hele opluchting dat ze iets voor haar hebben kunnen beteken maar wel echt heel erg dat ze al zo lang met pijn rondloopt, wat een ellende moet dat zijn .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door