Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door prissie
#274465
Hoera!
Kan het niet laten om het hier neer te zetten hoor!
Ben ook zo blij ;D
Sinds vorige week dat ze hier duck krijgen heb ik rocky niet meer gewogen, nou hij krijgt er veel meer energie van!!
Hij speelt veel meer en nu met de sneeuw wil hij steeds maar naar buiten en gaat samen met benji mee het grote rondje uit, hij staat gewoon te springen in de gang dat ie ook mee wil en gaat dan ook met veel plezier mee.
Gisteren ging ik met een vriendin en haar jack russel een flinke sneeuwandeling maken met benji en ze staat aan de deur en rocky werd helemaal gek, helemaal blij, die wilde perse mee, maar aangezien hij al een tijd niet zover heeft gelopen en we best ver gingen, wilde ik m eigenlijk niet meenemen, meestal gaat ie halverwege echt niet meer mee, wil hij perse terug of hij gaat gewoon liggen en denkt ik zie jullie wel weer is terugverschijnen...
Zij vond het zo zielig voor hem en zei nou als ie dan echt niet meer wil gaan we wel terug en ik dacht nou over 10 minuten hebben we de wandeling wel weer gezien dan...
Neeeee hij heeft de hele wandeling meegeholt!
Gegraven samen met de andere 2 en zoeken naar een balletje dat in de sneeuw verdween, gerent achter een bol en de bossen doorzocht met de andere 2, kon wel huilen van plezier daar toen ik m zo zag rennen!
Klinkt misschien heel erg raar, maar het is echt zo, zo is hij al een hele tijd niet meer geweest en hij werd echt oud, veel slapen en liggen, veel hijgen en nu lijkt ie wel weer helemaal jong!!!
Zo mooi om te zien en te beleven dat ik maar 2 fotos heb gemaakt ;D
Dacht kan mooi mn rolletje vol schieten in de mooie sneeuw.... :-[
Maar goed, dat kwam ik allemaal niet vertellen, sorry voor de lange omweg ;D
Hij woog net.... 9.8!!!!!!
Of het helemaal klopt weet ik niet, maar ik heb mezelf 2 keer nagewogen om te zien of ik het zelfde bleef wegen en toen 2 keer met rocky in mn armen erop gaan staan en toen hem zelf 2 keer nog alleen erop gezet en het bleef 9.8!!! ow ben zo blij ermee!
Nog allemaal erg bedankt ;D
Door prissie
#274475
Ja, het was echt heerlijk!
Benji eet trouwens ook supergoed nu met dit eten, normaal at ie niet en moest je t nog tig keer neerzetten later wilde ie t dan eindelijk is opeten.
Nu zet ik t neer en hop hij valt lekker aan...
Ze zijn nu ook weer in de tuin aan t rotzooien in het beetje sneeuw wat er nog ligt ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#274525
Fijn hoor Priscilla, Rocky is zo te lezen weer zo goed als nieuw ;). En ook super dat het afvallen zo goed gaat. Geniet ervan :).
Door prissie
#274556
Zeker een hele overwinning!
Ik kon me niet voorstellen dat het zo zou gaan...
Ik had gedacht dat ie vreselijk zou gaan bedelen en steeds maar honger zou hebben en dat ie het toch zou vertikken wat vaker mee te gaan lopen, maar hij wil het juist allemaal zelf, hij vraagt er gewoon om en bedelen is zelfs minder geworden!
Hij heeft gewoon echt genoeg met dit, vraagt niet meer zoveel als voorheen.
Toen ik 9.8 zag vond ik het eerst erg veel, ik dacht dat gaat te hard, maar hij voelt zich er zelf erg prettig onder, dus hoef ik me geen zorgen te maken toch?
Door Eef+Stippels
#274674
[quote="prissie"]
Zeker een hele overwinning!
Ik kon me niet voorstellen dat het zo zou gaan...
Ik had gedacht dat ie vreselijk zou gaan bedelen en steeds maar honger zou hebben en dat ie het toch zou vertikken wat vaker mee te gaan lopen, maar hij wil het juist allemaal zelf, hij vraagt er gewoon om en bedelen is zelfs minder geworden!
Hij heeft gewoon echt genoeg met dit, vraagt niet meer zoveel als voorheen.
Toen ik 9.8 zag vond ik het eerst erg veel, ik dacht dat gaat te hard, maar hij voelt zich er zelf erg prettig onder, dus hoef ik me geen zorgen te maken toch?
[/quote]

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Hoe zwaar was hij eerst? Hoeveel voer geef je? Houd je de hoeveelheden op de verpakking aan of geef je minder?
Door prissie
#274733
[quote="Evelyn"]
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Hoe zwaar was hij eerst? Hoeveel voer geef je? Houd je de hoeveelheden op de verpakking aan of geef je minder?
[/quote]

Hij woog bij de dierenarts 10,3 maar hier al meteen 10 kilo precies de hele tijd, dat ligt gewoon een beetje aan de weegschaal en we zijn afgelopen zondag met het afvallen begonnen en vanmorgen stond de weegschaal op 9.8 dus is er 2 ons vanaf.
Hij krijgt 100 gram duck per dag, verschillende versies...
Dat is minder dan hij zou moeten krijgen dat er in de tabel staat.
Door Eef+Stippels
#274741
[quote="prissie"]
Hij woog bij de dierenarts 10,3 maar hier al meteen 10 kilo precies de hele tijd, dat ligt gewoon een beetje aan de weegschaal en we zijn afgelopen zondag met het afvallen begonnen en vanmorgen stond de weegschaal op 9.8 dus is er 2 ons vanaf.
Hij krijgt 100 gram duck per dag, verschillende versies...
Dat is minder dan hij zou moeten krijgen dat er in de tabel staat.
[/quote]

Lijkt me niet te veel hoor, 2 ons afgevallen..
Hoeveel Duck zou hij volgens de verpakking moeten/mogen hebben?
Door prissie
#275208
[quote="Evelyn"]
Lijkt me niet te veel hoor, 2 ons afgevallen..
Hoeveel Duck zou hij volgens de verpakking moeten/mogen hebben?
[/quote]

Als ie 10 kilo zou wegen 320 gram, als ik m naar 7 kilo ongeveer wil hebben (hond van 7 kilo) mag ie 248 gram, maar er werd hier geadviseerd 100 gram te geven, omdat hij ook gecastreerd is en er dan wat extra afgaat en omdat ie nu af moet vallen...
Gebruikersavatar
Door Pauline
#275209
Prissie, Joep weegt 11,8 kg en ik geef hem maar 200 gram Duck. Ik probeer met mijn ogen te voeren en als ik denk, nu mag het wel iets minder, geef ik hem dus ook minder. Denk dat je het goed doet en vindt het fantastisch voor jullie.
Door Eef+Stippels
#275531
[quote="prissie"]
Als ie 10 kilo zou wegen 320 gram, als ik m naar 7 kilo ongeveer wil hebben (hond van 7 kilo) mag ie 248 gram, maar er werd hier geadviseerd 100 gram te geven, omdat hij ook gecastreerd is en er dan wat extra afgaat en omdat ie nu af moet vallen...
[/quote]

Als het hier geadviseerd is, is het vast goed ;)
Het leek voor mij een beetje weinig, maar ja, die van mij eten ieders elke dag een kilo, vandaar.
Ga zo door en mooi dat ie afvalt! Is beter voor de gezondheid. Succes :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door