Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2745114
Hallo allemaal,

Heb nu een keer goed nieuws: Daya komt over 3 weekjes bij mij wonen!
Hier is ze 5,5 week oud....

Afbeelding

Nu ben ik wel bekend met het barfen voor honden met nierfalen, maar over gezonde honden weet ik bijna niets!
Daya krijgt bij de fokker Royal Canin Maxi Junior. Ik wil zo snel mogelijk overstappen op KVV en later wil ik het zelf gaan samenstellen.

Wat is de beste manier om over te stappen van brokken naar rauw?
Door Lizzy
#2745160
Gewoon, in 1 keer overstappen naar een zelf samengesteld menu met super beginners vleesbotjes. Dus kippennek of eendennek (ik zou niet vaker dan 2 keer per week nekken voeren vanwege mogelijk schildklierhormoon residu), kwarteltjes, goed geplette vleugeltjes en karkasjes. En dan in de percentages 40% a 45% vleesbot, 10% groenten, 20% orgaanvlees waarvan 10% organen als lever, nier en hart en 10% pens en de rest spiervlees. Als extraatje : 2 keer per week een vet visje zoals panharing of sardien ofzo. En twee keer per week een rauw eitje.

Ik zou dus zelf geen KVV geven, nergens voor nodig.
Gebruikersavatar
Door Esther en Daya
#2745169
Bedankt Lizzy, dacht dat het voor puppy's beter was om eerst met KVV te beginnen  ;).
Had al een beetje gezocht op BP voor de percentages, is 5% van het lichaamsgewicht al ik het goed heb begrepen?!

Djinty gaf ik aardig wat schapenvet, kan ik een pup ook schapenvet geven (natuurlijk niet de hoeveelheid die Djinty kreeg)?

Het nierdieet was per dag afgepast, is dat voor gezonde honden ook noodzakelijk of kan je je aan de hoeveelheid per week houden en naar eigen inzicht voeren?
Door Lizzy
#2745808
Esther & Djinty schreef: Bedankt Lizzy, dacht dat het voor puppy's beter was om eerst met KVV te beginnen  ;).
Had al een beetje gezocht op BP voor de percentages, is 5% van het lichaamsgewicht al ik het goed heb begrepen?!

Djinty gaf ik aardig wat schapenvet, kan ik een pup ook schapenvet geven (natuurlijk niet de hoeveelheid die Djinty kreeg)?

Het nierdieet was per dag afgepast, is dat voor gezonde honden ook noodzakelijk of kan je je aan de hoeveelheid per week houden en naar eigen inzicht voeren?
Dat gaat over de hoeveelheden per dag. Een puppy eet ergens tussen de 5% en 10% van zijn/haar lichaamsgewicht.

Nee, ik zou pup geen schapenvet geven. Dat levert loze energie en je moet een pup niet teveel loze energie toe dienen. Gewoon zijn normale hoeveelheid eten is goed genoeg.

Je kunt de hoeveelheden per week aanhouden maar ik zou voor een pup zelf wel kritisch zijn. Ze groeien maar 1 keer op tenslotte. En mij bevalt het beter om een pup elke dag alles te geven, dus vleesbot en spiervlees of orgaanvlees en groenten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door