Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2744428
Dat Kaya een moeilijke eter is weten we inmiddels. Dat uithongeren niet werkt ook.
Dat ze als het warm is helemaal niet eet ook. Bizar genoeg heeft ze op de echt hete dagen best goed gegeten voor haar doen. Maar nu is het weer wat kouder de laatste week heeft de dame er blijkbaar genoeg van. Ze staat nu een tijdje weer op smuldier en Alaska, als ik er 200 gram in krijg is het veel (ze weegt 22kg) Lotgering voer ik al een tijd niet meer maar heb ik nu wel weer aangeboden. Ook dat laat ze staan. Alaska is de zalm weg te werken de rest mag Chakotay hebben. CB moet ze niet.
Uit pure ellende een hele foute br*k van de buren geleend. 100 gram was leuk en de rest eet je zelf maar op.
Gedroogde snacks doet ze een moord voor! brood is ook heel erg numme (heeft ze van het bord gestolen!!!) en mijn eten zou ze ook best wel willen hebben, maar krijgt ze uiteraard niet.

Ondanks dit alles blijft ze nu redelijk op gewicht dus het is niet zoals vorig jaar dat er een gratenpakhuis voorbij loopt als je haar ziet.

Ik vraag me alleen af, kan het zo zijn dat een redelijk actieve hond van 22 kg genoeg heeft aan 200 gr KVV per dag?
Nu wil ik voorkomen dat ze toch weer afvalt en ik krijg er gewoon echt niet meer aan vers in dus zit er over te denken om toch over te stappen op een 'goede' brok (als ze dit lust, nog niet geprobeerd namelijk) Of bij te voeren met deze brok.
Ik weet dat je brokken niet mag mengen met vers ivm de zuurwaarde van het maagsap, geld dit ook voor TOTW of Orijen? Aangezien Chakotay wel BARFt en Kaya af en toe een kippennek echt wel lekker vindt.
Ik weet dat dit een versforum is en ik hier geen vragen over brok moet stellen maar weet niet waar deze vraag anders te stellen. (en een eerlijk antwoord te krijgen) Ik hoop dan ook echt dat ik toch advies krijg in deze.
#2744448
Kan je de kvv niet aanvullen met tafelrestjes als ze dat zo lekker vind? Dat nog liever dan brokken. misschien een eitje, yoghurt, schepje zelf getrokken bouillon met een klein beetje vermicelli, ik nooem maar wat....
200 gram is erg weinig voor een gezonde hond van 22 kg.
#2744481
Wij eten behoorlijk pikant en dat lijkt me niet zo denderend voor haar, anders had ik haar wel mee laten eten.
Nee die 200 gram lijkt mij ook veel te weinig. Ze krijgt elke dag 500 en laat daar dus standaard 300 van staan. Check bij DA onlangs gaf aan dat alles toch echt OK met haar is. Wederom comlimentje gekregen dat ze het zo goed op het vers voer doen.

Vandaar dat ik er aan zit te denken om een brok erbij te halen welke alleen uit vlees wordt gemaakt en geen toevoegingen heeft waar ze niets aan heeft.

Ik weet het ook niet meer. Na nu 3 jaar te klooien met het eten ben ik er wel klaar mee. stress? Zij? Nee, ik onderhand wel. Het (b) engeltje weigert gewoon meer te eten! Ze krijgt 2x in de week een rauw ei in haar bak. Heb niet het lef om te gaan mengen want dan is het smots en moet madam het niet meer...  ::)

[quote="M@rina"]
Kan je de kvv niet aanvullen met tafelrestjes als ze dat zo lekker vind? Dat nog liever dan brokken. misschien een eitje, yoghurt, schepje zelf getrokken bouillon met een klein beetje vermicelli, ik nooem maar wat....
200 gram is erg weinig voor een gezonde hond van 22 kg.
[/quote]

al zo vaak geprobeerd, werkt niet. Ze eet wat er doorheem gemengt is en laat het vlees liggen. ( als het te fijn gemaalt is moet ze het ook niet)
Door Martine-Tom
#2744570
[quote="zhiva"]
gedroogde dingen vind ze geweldig! Maar ik kan daar toch geen menu uit samenstellen? (of zeg ik nu iets heel doms  ??? )
[/quote]Nouja...ideaal is het niet maar dat is brok ook niet  ;)
Half kvv en half gedroogde barf...?

Of idd kvv drogen, weet niet wat ze eet maar dat in plakken doen en op de droger mikken...je kan het allicht proberen  :)
#2745063
Owowww meis is het weer zover :(
Zoals je mss weet is Boy nu bij mijn dochter.
We mogen niet klagen over het eten,
Ik vind hem zelfs te dik worden op het moment. ;D
Zelfs klein geknipte stukjes barf gaan er nu goed in.
Maar owee als ze er geen zelf getrokken bouilon overheen giet.
Hij gaat nu zelfs met zijn poot op de bak tikken als ze het vergeet of een x niet heb.
Maar vorig jaar hielpen bij jou de satinballs toch erg goed.
Zou daar weer een portie van maken en er doorheen doen.
Evt over de gehele dag een stukje geven onder het mom van beloning.
Dus bv zeggen zit of volg en dan een stukje geven. zodat er ongemerk toch wat meer inkomt.

Even ter aanvulling want had dit vanmorgen heel vroeg op mijn foon getikt.
Ja das een tik van mij s'nachts naar wc moeten en dan ff op BP lezen :o

Maar er dus ook nog even over liggen nadenken. ;)
Zolang hij 200 gr pd eet en niet mager word zou ik me er eigenlijk niet zo druk om maken.
Er zijn meer honden die op 1 of 1,5 % leven.
En dan evt idd over de dag gewoon een stukje aanbieden als beloning of spelletje. BV balletje balletje dus 2 of 3 plastic bakjes onder 1 een stukje vlees en hij mag hem zoeken. Een stukje in een doek doen knoop erin en laat hij maar puzzelen. Of in een krant ok dan moet je wel snippers ruimen ;)
Laatst gewijzigd door Thea op wo 21 aug 2013, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#2745079
[quote="zhiva"]
gedroogde dingen vind ze geweldig! Maar ik kan daar toch geen menu uit samenstellen? (of zeg ik nu iets heel doms  ??? )
[/quote]

Dat kan wel, het is alleen nogal bewerkelijk (of duur).

Je hebt wel wat verlies van voedingswaarde, maar ze krijgt dan altijd nog veel meer binnen aan voedingsstoffen als wanneer ze niet eet. En je hoeft het niet compleet gortdroog te drogen, dat scheelt ook.

Kwestie van de normale dagporties in een goede droger gooien (dus een die niet te warm wordt ivm het bot).
#2745104
Ik had ook niet hoeven te verwachtten dat jullie mijn brokvraag zouden ondersteunen/serieus nemen  ;D ;D ;D Wat een heerlijk forum is dit ook.  ;)

Ik heb geen droger zelf en ook totaal geen verstand van. Welke droger zou ik dan naar moeten kijken? Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik geen overdreven grote beurs heb en dus echt geen €200.- daar aan uit kan geven of zo. Ik kijk wel eens op MP maar daar kom je hooguit eens een bohmann tegen.

En als je hond normaal gesproken 400 gram per dag zou moeten eten. Hoeveel gram moet je dan aan KVV drogen om aan dezelfde voedingswaarde te komen?

@ charmed Die gevriesdroogde KVV moet je toch aanlengen met water? Dat lijkt mij ook zo'n smotsprutje zeg maar, ik kan het natuurlijk proberen maar heb er een dubbel gevoel bij.

@ Thea, de satinballs gingen geweldig maar laat ze nu dus ook staan. Na 1 of 2, het is gewoon net alsof ze 'vol' zit na de helft van haar normale dagportie. Ze wil na het eten alleen nog maar de dingen die niet onder vers vallen. Zelfs geen rauwe kippennek waar ze altijd dol op is geweest. Wel gedroogd dus, maar niet vers....

Uiteraard bedankt voor de adviezen tot zover. Ik heb er nog nooit over nagedacht om een hele maaltijd gedroogd aan te bieden.
Wordt lastig misschien maar lijkt me wel te doen. Gaat ze alleen niet veel meer drinken dan? En zou dat nierproblemen kunnen geven?
Sorry, er komen alleen maar meer vragen bij.  :-[
#2745107
Ik heb net nog een stukje bij mij erbij gezet ;)
Ja als je droog moet je zeker zorgen dat er veel meer vocht naar binnen gaat.
Je zeg ook dat brood mjammie is.
Voor Bo heb ik een hele tijd iedere dag een boterham op de aanrecht gelegd en die verkruimelde ik de volgende morgen door zijn eten met een paar grotere stukjes erbij ;)
Okay ik weet tarwe is niet goed, maar ja niet eten ook niet en je moet toch wat ;)

Als ik het allemaal zo weer bedenk hebben wij ook wel ontzettend veel gedaan om Bo maar te laten eten.
En nu eet hij gewoon als er maar bouilon door zit ;D
#2745129
doen wij ook hoor. Als ze weer een bui heeft dat ze gelijk wegloopt als je het eten neerzet gooien wij er ook vaak wel iets doorheen als karnemelk, yoghurt of bouillon. Maar ook dan 200 gram en dat is het dan wel. Soms heeft ze een dag ertussen zitten dat ze ineens 650 gram wegwerkt maar dat is sporadisch (ja of pens want dat is njummie :biggrin2:)

Ja, ik weet dat jij met Boy ook genoeg geprobeerd hebt.  :-X Ze houden ons wel bezig  :biggrin2:
Maar eerlijk is eerlijk, ik ben er nu wel klaar mee.  :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door