Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door miik
#2744766
Ik heb een vraagje voor een kennis....
Zij is alleen staand, werkt niet en heeft 2 katten die werkelijk alles voor haar zijn.
Nu is bij de ene nierfalen geconstateerd en die is nu een week heel erg slecht. Zij is er helemaal kapot van... maar nu begint de andere poes ook te kwakkelen, niet willen eten/ziek- lijkt op niesziekte/kennelhoest/ keelontsteking.
De opmerking is al gemaakt dat poes nummer 2 waarschijnlijk heel erg sterk reageert op haar baasje en het enorme verdriet.
Nu wordt de eerste poes vanavond ingeslapen, want het gaat echt niet meer.
Nu vroeg ik me af of er homeopatishe druppeltjes zijn die poes nr 2 en het baasje zouden kunnen helpen ?
Ik ben anders bang dat door de stres en het verdriet het straks ook mis gaat met poes nr 2  :-\
Ik las ergens ignatia, maar weet niet of dat het goede is ?
Door miik
#2744875
Dankje Ruisje, zoiets zocht ik inderdaad. Ik heb het doorgeven !

Haar tekst van zojuis:
Cherry is heengegaan.. en een stuk van mijn hart ook.. haar pijn is weg,
mijn pijn blijft.. ze was mijn leven.. mijn alles.. xx mis haar nu al..
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2745075
jeetje, wat heftig! Hopelijk helpen de druppels. Heb eens bij een van mijn paarden gezien hoe verdrietig hij was na het overlijden van zijn paardenvriendinnetje.  :(
Even een hele andere vraag, waar halen jullie eigenlijk dit soort bach bloesem flesjes?
Door Elvira
#2745161
de bach bloesem flesjes zijn te koop in natuurwinkels, ik denk dat de tuinen ze ook heeft, maar weet het niet zeker. Ik heb weleens gelezen dat Arnica ook kan helpen. Dit is niet alleen tegen trauma van spieren maar ook geestelijk, maar ik geloof wel dat je dan een hoge verdunning moet geven. Dit staat volgens mij in het boek van Westerhuis, hond en homeopathie
Door nanne
#2809625
Het is al wel even geleden maar ik weet dat katten zomaar een jaar kunnen rouwen om hun maatje dus daarom reageer ik toch maar even.

Ik heb zelf ook een kat in de rouw...afgelopen juni heb ik mijn lieve schat moeten laten inslapen, heel plotseling en daar heeft Miki, onze andere kat het heel moeilijk mee (gehad). Het wordt gelukkig al beter.

Wat ik gebruikt heb is vrij nieuw maar werkt echt heel erg goed. Het is een nieuw product van Beaphar, het heet No Stress. Het zijn pipetjes die je in tussen de schouders druppelt en is een week werkzaam. Het is 100% natuurlijk (valeriaan) en mag zelfs gebruikt worden bij katten met diabetes (dit heeft Miki dus speciaal naar gevraagd).

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik totaal geen verwachting had van dit product maar omdat ik bij Miki niets binnen krijg was dit de enige mogelijkheid. En ik was enorm verrast, dit werkte voor Miki echt geweldig!!! Hij werd rustiger, miauwde niet meer zo erg en werd een stuk zelfverzekerder. In tegenstelling tot Bach treedt de werking ook snel in.

Ik kan dit product dus echt aanraden, ook als je kat bijvoorbeeld naar de DA moet of naar een pension of zo...noem maar op.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door