Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2741910
Tjemig, we blijven aan de gang. Tucker had in het begin haakworm, ontwormt, was toen vrij. Paar maand later weer haakworm, toen 2mnd Diatom gegeven na me hier ingelezen te hebben. Nu weer getest (Het Woud) en nu heeft hij geen haakworm meer maar een plusje bij de spoelworm en 2 plusjes bij de coccidiën... :-\. Deze laatste neemt hij hier achter het huis op want daar liggen veel konijnenkeutels van wilde konijntjes en ook snackt hij tijdens wandelingen en rond het kippenhok. Ik heb gelezen dat dit niet schadelijk hoeft te zijn wanneer je hond gezond is maar dat wel kan worden als hij daarin een dip krijgt.

Nu dus toch maar een middel bij de DA halen denk ik, zekere voor het onzekere. Balen dat 2mnd Diatom niets (ja de haakworm, maar dat had net zo goed passage kunnen zijn) gedaan heeft, had goede hoop.

Wat is jullie ervaring met coccidiën?
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op do 13 mar 2014, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2741911
Dat het een ellende was om weg te krijgen  :P
Freud kwam ermee binnen, Doki raakte ook besmet, Tom gelukkig niet. Eerst een kuur die niet afdoende hielp, toen het hele huis ontsmet en de kattenbak enzo en toen nog een kuur en toen waren we er eindelijk vanaf...
Of het representatief is weet ik niet maar hier was het echt een crime om vanaf te komen.
#2742063
DJ en Doerak schreef: Tjemig, we blijven aan de gang. Tucker had in het begin haakworm, ontwormt, was toen vrij. Paar maand later weer haakworm, toen 2mnd Diatom gegeven na me hier ingelezen te hebben. Nu weer getest (Het Woud) en nu heeft hij geen haakworm meer maar een plusje bij de spoelworm en 2 plusjes bij de coccidiën... :-\. Deze laatste neemt hij hier achter het huis op want daar liggen veel konijnenkeutels van wilde konijntjes en ook snackt hij tijdens wandelingen en rond het kippenhok. Ik heb gelezen dat dit niet schadelijk hoeft te zijn wanneer je hond gezond is maar dat wel kan worden als hij daarin een dip krijgt.

Nu dus toch maar een middel bij de DA halen denk ik, zekere voor het onzekere. Balen dat 2mnd Diatom niets (ja de haakworm, maar dat had net zo goed passage kunnen zijn) gedaan heeft, had goede hoop.

Wat is jullie ervaring met coccidiën?
ja, lijkt me logisch, toch? Hetzelfde zal gebeuren na de reguliere ontworming. Ontwormen heeft geen preventieve werking...dus is de hond behandeld, of nog steeds onder behandeling, maar blijft konijnenkeutels vreten,  en kippipoep, tja dan kan je er ce meest gore troep ingooien, maar de wormen blijven terugkomen... :P



Je zal dan toch echt een oplossing moeten zoeken voor die konijnen- kippenkeutels...
#2742091
Ja, heb je eigenlijk ook helemaal gelijk in Annemarie :doh:, niet zo over nagedacht eigenlijk!! Konijnenkeutels liggen op ons eigen erf en kan ons terrein niet konijnenproof gaan maken, das het lastige. Ik denk dat zolang de honden er geen last van hebben de coccidiën niet eens zoveel kwaad kunnen. Welke hond vreet er nou geen keutels tijdens wandelingen. Maar ja, eigenlijk kun je dus beter het hele jaar door Diatom blijven geven want de kans op herbesmetting is (hier) blijkbaar heel groot, nu weer spoelworm erbij. Die had Doerak een half jaar terug ook met de haakworm.

Hoe gaan jullie om met de uitslag van zo'n ontlastingsonderzoek, altijd actie, ook bij lichte besmettingen?
Door Martine-Tom
#2742125
Nee niet altijd actie, in retrospect had ik het wsl ook niet gedaan, wetende wat ik nu weet maar toen dichte ik de klachten van de katten nog toe aan coccidiose...
Oh en Tom eet geen keutels  :biggrin2:
#2742173
Hoi, de katten geef ik standaard 2x per jaar een kuur Diatomeeenaarde, zij poepen altijd buiten, en tja die kan ik dus niet vinden  :D

De hond: ik laat zo af en toe, 2x per jaar ongeveer, de poep testen, en dan eventueel een Diatomeeenkuur. Maar zij heeft nergens last van (afkloppuh), ondanks dat zij regelmatig de poep van wilde herten en konijnen en weet ik wat niet meer vreet.

Poep van honden en katten eet Yuma niet, die vindt zij vreselijk vies  ;D  en ik kan haar geen ongelijk geven...
#2742264
DJ en Doerak schreef: Tjemig, we blijven aan de gang. Tucker had in het begin haakworm, ontwormt, was toen vrij. Paar maand later weer haakworm, toen 2mnd Diatom gegeven na me hier ingelezen te hebben. Nu weer getest (Het Woud) en nu heeft hij geen haakworm meer maar een plusje bij de spoelworm en 2 plusjes bij de coccidiën... :-\. Deze laatste neemt hij hier achter het huis op want daar liggen veel konijnenkeutels van wilde konijntjes en ook snackt hij tijdens wandelingen en rond het kippenhok. Ik heb gelezen dat dit niet schadelijk hoeft te zijn wanneer je hond gezond is maar dat wel kan worden als hij daarin een dip krijgt.

Nu dus toch maar een middel bij de DA halen denk ik, zekere voor het onzekere. Balen dat 2mnd Diatom niets (ja de haakworm, maar dat had net zo goed passage kunnen zijn) gedaan heeft, had goede hoop.

Wat is jullie ervaring met coccidiën?
Ik heb niks gedaan en Linga was de keren daarop gewoon weer vrij.
#2743001
Voor de coccidiosis kun je ook wat natuurlijks geven, via Wolf Creek Ranch (uit m'n hoofd gezegd) kun je natuurlijke druppels krijgen.
Je zou dat eens per zoveel tijd als kuur kunnen geven? Je weet dat 'ie weer besmet wordt en dat is idd an sich geen probleem, als hij goed gezond is. Misschien dat dan af en toe hiermee behandelen zodat hij 'opnieuw' 'schoon' beginnen?
#2744593
Ik heb hier ergens in een topic (ook over coccidiën o.a.) gelezen dat er gemalen pompoenpit is gegeven met succes, dat ga ik proberen. Zal een hels karwei zijn, 3el per dag en dan de pit, dus zonder schil. Dan blijft er een iniemini pitje over :biggrin2: :-X.
#2744598
pompoenpitten zijn best wel groot, groter dan een zonnebloempit  :P
Je kan ze al ontschild kopen, hè, biologische zaadjes, ongezouten en ongebrand. Deze gooi je in de minipimer, of koffieboonmalert en dzzzzzz, je maalt het dan tot pulver. 2 seconden werk.

3 eetlepels? Ik weet van 2 eetlepels per dag, 15 dagen lang, voor middelgrote hond...je kan er ook wat oregano-blaadjes of rozemarijnblaadjes doorheen malen. Deze hebben ook een wormafdrijvende werking.
#2744606
k heb in een oud boekje gelezen van 3 keer daags 1 eetlepel gemalen pompoenpit gedurende 7 dagen als ontworming.
Dit na 14 dagen nogmaals herhalen en dan zou de hond weer wormen vrij zijn.

Ik heb lang getobt met lintworm die ik bij Diego niet gekeeld kreeg.
Met de pompoenpit( wel iedere dag vers malen ivm het snel vervallen van de werkzame stof) is het wel gelukt na van pup af aan tot 18 maanden geen enkel resultaat met alle chemiche middelen en ook parasietcompositum.



In de pompoempitten waar ik zelf de schil van af heb gehaald, zit er maar 'n heeeeeel klein en zielig pitje in,en ik denk dat je daarom 90% schil hebt gegeven in verhouding van de 10% pitje..
Als je echt resultaat verwacht dan word daarom dan ook in elk advies aangeraden om alleen de pitten te geven.
De meeste info wat ik heb gevonden is dan ook om de rauwe vers gemalen pitten(zonder schil) te geven.
Bij elke maaltijd ong. 'n theelepeltje.
Uit: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,115411.0.html

Door jouzelf geantwoord ;).

Bedoel je dan de pit in het groene schilletje of de hele pit met groene schil, ongeveer een cm groot?
#2744661
DJ en Doerak schreef: Uit: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,115411.0.html

Door jouzelf geantwoord ;).

Bedoel je dan de pit in het groene schilletje of de hele pit met groene schil, ongeveer een cm groot?
Haha, ja klopt, das info van iemand anders, door mij aangehaald (ik heb de link neergezet)
Maar goed, ik denk dat het bij een grote hond niet zoveel uitmaakt, 2 of 3 eetlepels? Liever zou ik zelf denk ik met 2 eetlepels doen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door