Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#272857
Ik heb al eerder propolistinctuur uitwendig gebruikt toen Nena een abces tussen haar tenen had. dat werkte erg goed.
Omdat ik het flesje kwijt was, heb ik een nieuw flesje gehaald, maar daar zit geen bijsluiter bij. Nu weet ik dat je propolistinctuur ook inwendig kunt geven bij wijze van alternatieve antibiotica. Dit lijkt me ook wel handig als Boef last heeft van een snotneus (heeft een grote poliep in haar neus waardoor ze daar nog wel eens last van heeft). Maar wat is nu een geschikte dosering voor een hond van 30 kg?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#273416
ben even voor je wezen zoeken en dit heb ik gevonden


   
GEHEIME KRACHTEN VAN PROPOLIS.



Nog niet zo lang geleden was propolis slechts bij enkele ingewijden bekend. Het bijenprodukt propolis is een zeer werkzaam antibioticum.
BESTANDELEN:

- sporenelementen van chroom-ijzer-kobalt-koper-nikkel- silicium-strontium-titaan-vanadium- zink-tin-calcium.

- vitaminen/ B-groep/ E / H / P / enzymen/ alle ook in honing voorkomende enzymen/ natuurlijke antibiotica

* flavonolen (galangine, kamferol en quercitine)/ flavonolen ( chysine, apegenine, luteoline en tectochrysine).

* flavonolen ( pinocembrine en isosakuranetine).


Het blinde toepassen van een antibioticum met "breed spectrum" heeft in onze moderne geneeskunde vele resistente bacteriestammen en woekerende schimmels doen ontstaan, die nog gevaarlijker voor de mensheid kunnen worden dan de oude bacteriestammen waar nog andere manieren van bestrijden voor mogelijk waren. Met propolis zou dit niet zijn gebeurd. Propolis betekend in het grieks de "voor de stad" gelegen wachtposten die de stad moesten beschermen tegen de onverwachte aanvallen. Dit zegt alles over de toepassing van propolis. Deze kithars voorkomt het binnendringen van ziekten in de bijenkast. Infecties zijn dodelijk voor het bijenvolk- propolis moet dit voorkomen.

gebruik en toepassingen:

1. Propolistinctuur.

Opdrinken van 1/2 glas lauw water met 4 à 5 druppels propolistinctuur.

Opzuigen van een klontje met 4 à 5 druppels propolistinctuur.

In beide gevallen is het belangrijk de tinctuur zo lang mogelijk in de mond te houden, zeker niet direkt doorslikken.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 03 mar 2005, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#273524
D'r zit een doseerpompje bij wat dan voor inwendig gebruik is, maar wat daaruit komt zijn denk ik wel 50 druppels. :-\
Ik geef haar dat nu 3 x daags met een eetlepel joghurt (zonder Griek), maar ga maar eens tegen die hond zeggen dat ze het niet ineens mag doorslikken. :(
Gebruikersavatar
Door Sonja
#274344
Ze had eergisteren weer dikke snotslierten aan haar neus hangen. Ik ben haar toen gelijk die propolis en echinacea gaan geven en ze snottert nu weer niet meer.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#274393
Lizzy schreef: Wauw, wat een wereldspul :o! Waar koop je het?
Ik heb het hier gewoon bij de apoteek besteld. Moet wel zeggen dat we hier in het dorp een geweldige apoteek hebben. Je kan het zo gek niet bedenken of ze kunnen het bestellen en hebben het dan vaak dezelfde avond nog voor je klaarstaan.
Ik heb het van het merk Dolisos uit Brussel, maar er staat op het doosje ook een distributeur in Nederland. Dat is Lumen-Pharma in Montfoort.
Door Lizzy
#279679
Ik heb propolis bij de reformwinkel gekocht! Ze hadden druppens, tinctuur, zalf, de hele mikmak! Ik heb voor de druppels gekozen. Is dat goed?
Door casangio
#280685
Lizzy schreef: Ik heb propolis bij de reformwinkel gekocht! Ze hadden druppens, tinctuur, zalf, de hele mikmak! Ik heb voor de druppels gekozen. Is dat goed?
Ik heb het gisteren in Belgie gekocht bij de apotheek en die vond zelf dat de moedertinctuur het beste was. Ik heb 5 druppels toegediend, maar ze vinden het echt vies, terwijl ik het helemaal niet vies vind. ::)

Maar ik denk dat de druppels ook wel goed zijn, het is per slot van rekening ook propolis, nietwaar en misschien is het beter dat het niet zo sterk is om het toe te dienen aan een hond.

Trouwens dit vind ik een goede uitgebreide site

http://www.propolis.nl/overprop.html
Laatst gewijzigd door casangio op zo 13 mar 2005, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door